REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty w firmie przy pomocy benefitów żywieniowych

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Widmo kryzysu i prognozy dotyczące recesji sprawiają, że firmy szukają sposobów na optymalne zarządzenie budżetami i redukowanie zbędnych kosztów. A co ze świadczeniami pozapłacowymi? Istnieje rozwiązanie, które dzięki ulgom podatkowym pozwala zaoszczędzić zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a tym samym zadbać o zdrowie, poczucie bezpieczeństwa, motywację i produktywność. Warto poznać korzyści finansowe, jakie niesie ze sobą dofinansowanie posiłków w pracy, w formie karty przedpłaconej.

Ile kosztuje produktywność? Jaką wartość ma zaangażowanie? W trudnych, niespokojnych czasach takie kwestie jak samopoczucie czy efektywność pracownicza wydają się czymś bezcennym. Z drugiej strony pracodawcy coraz bardziej doświadczają skutków kumulacji różnych niekorzystnych czynników i zdarzeń, zaczynając od pandemii aż po sytuację geopolityczną, inflację, zrywane łańcuchy dostaw, kryzys energetyczny i rosnące koszty utrzymania przedsiębiorstwa. Zarówno sektor MŚP, jak i korporacje odczuwają wzrosty cen i starają się wdrażać nowe strategie. A w tym wszystkim: presja podwyżkowa i zmieniające się oczekiwania pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Synergia finansów i HR

Aby sprostać tak wielu wyzwaniom, potrzebne jest dziś w organizacjach połączenie kompetencji i współpraca osób odpowiadających za różne obszary. Klucz do sukcesu stanowi strategiczne i holistyczne spojrzenie zarówno na kwestie finansowe i możliwości firmy, jak i na obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Należy wypracować takie rozwiązania, które zaspokoją potrzeby każdej strony – zarówno pracodawców, jak i pracowników. Analizując możliwości finansowe, wyznaczając dalsze cele i kierunki rozwoju, warto więc uwzględnić co najmniej kilka perspektyw, a następnie wybrać rozwiązanie, które pomoże obniżyć koszty firmowe, nie pozbawiając przy tym pracowników dostępu do tego, co dla nich ważne i motywujące.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak optymalizować koszty, nie rezygnując z benefitów?

Z raportu Sodexo „Bez maski. Pracownik tu i teraz” wynika, że obecnie pracownicy obawiają się przede wszystkim braku podwyżki i premii. Większe obciążenie obowiązkami, trudności w znalezieniu pracy, a także likwidacja świadczeń pozapłacowych to kolejne aspekty budzące niepokój, bo wpływają na pracowniczy portfel. Stres się nasila - aż 59% uczestników badania zrealizowanego dla Sodexo „Potrzeby pracowników 2022” przyznaje, że ich sytuacja finansowa uległa pogorszeniu. Jak więc zarządzić budżetem na nowy rok, by wesprzeć pracowników, a jednocześnie nie doprowadzić przedsiębiorstwa do zadyszki finansowej? Dobrym przykładem są tutaj świadczenia pozapłacowe. Jako pracodawca nie musisz z nich rezygnować, mimo że oznaczają one swego rodzaju inwestycję – możesz tak zaprojektować ofertę lub przeorganizować dotychczasowy koszyk świadczeń, by skorzystać z ulg podatkowych, a dodatkowo mieć pewność, że Twoi pracownicy otrzymają to, na czym im najbardziej zależy. Jak to zrobić?

  • Poznaj potrzeby zatrudnionych – zapytaj wprost lub poprzez krótką ankietę, jak pracownicy oceniają obecną ofertę benefitową i czego im brakuje. Możesz też przedstawić nowe propozycje i posłuchać, co o nich sądzą pracownicy. To ważne, by otworzyć się na wymianę spostrzeżeń i zaznaczyć, czemu ona służy, jaki jest cel badania satysfakcji.
  • Sprawdź atrakcyjne rozwiązania prawne związane z optymalizacją kosztów firmowych w kontekście benefitów pracowniczych.
  • „Nie przepalaj” budżetu – postaw na sprawdzone i pożądane świadczenia. Wprowadzając zmiany, pamiętaj o bieżącej komunikacji i uargumentowaniu decyzji.

Dofinansowanie posiłków – teraz jeszcze korzystniejsze!

Które świadczenia są obecnie preferowane? W odpowiedzi na galopujące ceny znacząco wzrosła rola benefitów żywieniowych. Jak wynika z raportu Sodexo, aż 80% badanych pracowników, którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków, chciałoby otrzymywać takie świadczenie regularnie. Czterech na dziesięciu respondentów mogłoby z tego tytułu zrezygnować z któregoś z posiadanych benefitów. Jest to bowiem optymalne rozwiązanie dla domowego budżetu pracownika, które jednocześnie pozwala zatroszczyć się o zdrowie i samopoczucie. To także benefit, który idealnie łączy interesy każdej strony, nie tylko pracownika. Pracodawcy zyskują sposób na wspieranie motywacji i produktywności zatrudnionych, a przy tym mogą optymalizować wydatki, korzystając z udogodnień podatkowych. Teraz rozwiązania prawne są jeszcze korzystniejsze niż w poprzednich latach, gdyż wzrosła kwota zwolnienia z oskładkowania tego benefitu – do 300 zł na pracownika miesięcznie, co oznacza konkretne oszczędności dla firmy. W skali roku wyglądają następująco:

  • ponad 14 tys. zł w przypadku 20-osobowej firmy
  • niemal 60 tys. zł w przypadku firmy zatrudniającej 80 osób
  • ponad 110 tys. zł w firmie liczącej 150 pracowników

Rocznie pracodawca oszczędza 737 zł na jednego pracownika, z kolei pracownik zyskuje ok. 714 zł rocznych oszczędności, a kwota dzienna dofinansowania, którą może przeznaczyć na posiłek w pracy, wzrosła z 9 do 15 zł. To bardzo ważna informacja w kontekście rosnących cen żywności i faktu, że aż 28% badanych pracowników potwierdzających, że zmieniła się ich struktura wydatków, przyznaje, że ograniczyło zakupy jedzenia. Dofinansowanie posiłków stanowi więc doskonałą odpowiedź na to, co dzieje się tu i teraz.

Lunch Pass Sodexo – uniwersalny przepis na motywację

Dofinansowanie posiłków można realizować poprzez karty przedpłacone. Karta Lunch Pass Sodexo (w formie klasycznej lub wirtualnej) jest dopasowana do potrzeb wszystkich grup pracowniczych. Posiłki można zamawiać nie tylko w lokalach gastronomicznych, ale też będąc w zakładzie pracy lub…w domu, co ma szczególne znaczenie w dobie pracy zdalnej i hybrydowej. Dzięki karcie Lunch Pass Sodexo pracodawca i pracownicy korzystają ze zwolnienia z ZUS. Ponadto karty mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu i podlegają zwolnieniu z podatku VAT. Nie ma wymogu posiadania ZFŚS.

Dowiedz się więcej: Dofinansowanie posiłków na korzystniejszych zasadach | Sodexo

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

REKLAMA

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA