REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty w firmie przy pomocy benefitów żywieniowych

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Widmo kryzysu i prognozy dotyczące recesji sprawiają, że firmy szukają sposobów na optymalne zarządzenie budżetami i redukowanie zbędnych kosztów. A co ze świadczeniami pozapłacowymi? Istnieje rozwiązanie, które dzięki ulgom podatkowym pozwala zaoszczędzić zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a tym samym zadbać o zdrowie, poczucie bezpieczeństwa, motywację i produktywność. Warto poznać korzyści finansowe, jakie niesie ze sobą dofinansowanie posiłków w pracy, w formie karty przedpłaconej.

Ile kosztuje produktywność? Jaką wartość ma zaangażowanie? W trudnych, niespokojnych czasach takie kwestie jak samopoczucie czy efektywność pracownicza wydają się czymś bezcennym. Z drugiej strony pracodawcy coraz bardziej doświadczają skutków kumulacji różnych niekorzystnych czynników i zdarzeń, zaczynając od pandemii aż po sytuację geopolityczną, inflację, zrywane łańcuchy dostaw, kryzys energetyczny i rosnące koszty utrzymania przedsiębiorstwa. Zarówno sektor MŚP, jak i korporacje odczuwają wzrosty cen i starają się wdrażać nowe strategie. A w tym wszystkim: presja podwyżkowa i zmieniające się oczekiwania pracowników.

REKLAMA

Synergia finansów i HR

Aby sprostać tak wielu wyzwaniom, potrzebne jest dziś w organizacjach połączenie kompetencji i współpraca osób odpowiadających za różne obszary. Klucz do sukcesu stanowi strategiczne i holistyczne spojrzenie zarówno na kwestie finansowe i możliwości firmy, jak i na obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Należy wypracować takie rozwiązania, które zaspokoją potrzeby każdej strony – zarówno pracodawców, jak i pracowników. Analizując możliwości finansowe, wyznaczając dalsze cele i kierunki rozwoju, warto więc uwzględnić co najmniej kilka perspektyw, a następnie wybrać rozwiązanie, które pomoże obniżyć koszty firmowe, nie pozbawiając przy tym pracowników dostępu do tego, co dla nich ważne i motywujące.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak optymalizować koszty, nie rezygnując z benefitów?

Z raportu Sodexo „Bez maski. Pracownik tu i teraz” wynika, że obecnie pracownicy obawiają się przede wszystkim braku podwyżki i premii. Większe obciążenie obowiązkami, trudności w znalezieniu pracy, a także likwidacja świadczeń pozapłacowych to kolejne aspekty budzące niepokój, bo wpływają na pracowniczy portfel. Stres się nasila - aż 59% uczestników badania zrealizowanego dla Sodexo „Potrzeby pracowników 2022” przyznaje, że ich sytuacja finansowa uległa pogorszeniu. Jak więc zarządzić budżetem na nowy rok, by wesprzeć pracowników, a jednocześnie nie doprowadzić przedsiębiorstwa do zadyszki finansowej? Dobrym przykładem są tutaj świadczenia pozapłacowe. Jako pracodawca nie musisz z nich rezygnować, mimo że oznaczają one swego rodzaju inwestycję – możesz tak zaprojektować ofertę lub przeorganizować dotychczasowy koszyk świadczeń, by skorzystać z ulg podatkowych, a dodatkowo mieć pewność, że Twoi pracownicy otrzymają to, na czym im najbardziej zależy. Jak to zrobić?

  • Poznaj potrzeby zatrudnionych – zapytaj wprost lub poprzez krótką ankietę, jak pracownicy oceniają obecną ofertę benefitową i czego im brakuje. Możesz też przedstawić nowe propozycje i posłuchać, co o nich sądzą pracownicy. To ważne, by otworzyć się na wymianę spostrzeżeń i zaznaczyć, czemu ona służy, jaki jest cel badania satysfakcji.
  • Sprawdź atrakcyjne rozwiązania prawne związane z optymalizacją kosztów firmowych w kontekście benefitów pracowniczych.
  • „Nie przepalaj” budżetu – postaw na sprawdzone i pożądane świadczenia. Wprowadzając zmiany, pamiętaj o bieżącej komunikacji i uargumentowaniu decyzji.

Dofinansowanie posiłków – teraz jeszcze korzystniejsze!

Które świadczenia są obecnie preferowane? W odpowiedzi na galopujące ceny znacząco wzrosła rola benefitów żywieniowych. Jak wynika z raportu Sodexo, aż 80% badanych pracowników, którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków, chciałoby otrzymywać takie świadczenie regularnie. Czterech na dziesięciu respondentów mogłoby z tego tytułu zrezygnować z któregoś z posiadanych benefitów. Jest to bowiem optymalne rozwiązanie dla domowego budżetu pracownika, które jednocześnie pozwala zatroszczyć się o zdrowie i samopoczucie. To także benefit, który idealnie łączy interesy każdej strony, nie tylko pracownika. Pracodawcy zyskują sposób na wspieranie motywacji i produktywności zatrudnionych, a przy tym mogą optymalizować wydatki, korzystając z udogodnień podatkowych. Teraz rozwiązania prawne są jeszcze korzystniejsze niż w poprzednich latach, gdyż wzrosła kwota zwolnienia z oskładkowania tego benefitu – do 300 zł na pracownika miesięcznie, co oznacza konkretne oszczędności dla firmy. W skali roku wyglądają następująco:

  • ponad 14 tys. zł w przypadku 20-osobowej firmy
  • niemal 60 tys. zł w przypadku firmy zatrudniającej 80 osób
  • ponad 110 tys. zł w firmie liczącej 150 pracowników

Rocznie pracodawca oszczędza 737 zł na jednego pracownika, z kolei pracownik zyskuje ok. 714 zł rocznych oszczędności, a kwota dzienna dofinansowania, którą może przeznaczyć na posiłek w pracy, wzrosła z 9 do 15 zł. To bardzo ważna informacja w kontekście rosnących cen żywności i faktu, że aż 28% badanych pracowników potwierdzających, że zmieniła się ich struktura wydatków, przyznaje, że ograniczyło zakupy jedzenia. Dofinansowanie posiłków stanowi więc doskonałą odpowiedź na to, co dzieje się tu i teraz.

Lunch Pass Sodexo – uniwersalny przepis na motywację

Dofinansowanie posiłków można realizować poprzez karty przedpłacone. Karta Lunch Pass Sodexo (w formie klasycznej lub wirtualnej) jest dopasowana do potrzeb wszystkich grup pracowniczych. Posiłki można zamawiać nie tylko w lokalach gastronomicznych, ale też będąc w zakładzie pracy lub…w domu, co ma szczególne znaczenie w dobie pracy zdalnej i hybrydowej. Dzięki karcie Lunch Pass Sodexo pracodawca i pracownicy korzystają ze zwolnienia z ZUS. Ponadto karty mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu i podlegają zwolnieniu z podatku VAT. Nie ma wymogu posiadania ZFŚS.

Dowiedz się więcej: Dofinansowanie posiłków na korzystniejszych zasadach | Sodexo

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

REKLAMA

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

REKLAMA