REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty w firmie przy pomocy benefitów żywieniowych

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Widmo kryzysu i prognozy dotyczące recesji sprawiają, że firmy szukają sposobów na optymalne zarządzenie budżetami i redukowanie zbędnych kosztów. A co ze świadczeniami pozapłacowymi? Istnieje rozwiązanie, które dzięki ulgom podatkowym pozwala zaoszczędzić zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a tym samym zadbać o zdrowie, poczucie bezpieczeństwa, motywację i produktywność. Warto poznać korzyści finansowe, jakie niesie ze sobą dofinansowanie posiłków w pracy, w formie karty przedpłaconej.

Ile kosztuje produktywność? Jaką wartość ma zaangażowanie? W trudnych, niespokojnych czasach takie kwestie jak samopoczucie czy efektywność pracownicza wydają się czymś bezcennym. Z drugiej strony pracodawcy coraz bardziej doświadczają skutków kumulacji różnych niekorzystnych czynników i zdarzeń, zaczynając od pandemii aż po sytuację geopolityczną, inflację, zrywane łańcuchy dostaw, kryzys energetyczny i rosnące koszty utrzymania przedsiębiorstwa. Zarówno sektor MŚP, jak i korporacje odczuwają wzrosty cen i starają się wdrażać nowe strategie. A w tym wszystkim: presja podwyżkowa i zmieniające się oczekiwania pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Synergia finansów i HR

Aby sprostać tak wielu wyzwaniom, potrzebne jest dziś w organizacjach połączenie kompetencji i współpraca osób odpowiadających za różne obszary. Klucz do sukcesu stanowi strategiczne i holistyczne spojrzenie zarówno na kwestie finansowe i możliwości firmy, jak i na obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Należy wypracować takie rozwiązania, które zaspokoją potrzeby każdej strony – zarówno pracodawców, jak i pracowników. Analizując możliwości finansowe, wyznaczając dalsze cele i kierunki rozwoju, warto więc uwzględnić co najmniej kilka perspektyw, a następnie wybrać rozwiązanie, które pomoże obniżyć koszty firmowe, nie pozbawiając przy tym pracowników dostępu do tego, co dla nich ważne i motywujące.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak optymalizować koszty, nie rezygnując z benefitów?

Z raportu Sodexo „Bez maski. Pracownik tu i teraz” wynika, że obecnie pracownicy obawiają się przede wszystkim braku podwyżki i premii. Większe obciążenie obowiązkami, trudności w znalezieniu pracy, a także likwidacja świadczeń pozapłacowych to kolejne aspekty budzące niepokój, bo wpływają na pracowniczy portfel. Stres się nasila - aż 59% uczestników badania zrealizowanego dla Sodexo „Potrzeby pracowników 2022” przyznaje, że ich sytuacja finansowa uległa pogorszeniu. Jak więc zarządzić budżetem na nowy rok, by wesprzeć pracowników, a jednocześnie nie doprowadzić przedsiębiorstwa do zadyszki finansowej? Dobrym przykładem są tutaj świadczenia pozapłacowe. Jako pracodawca nie musisz z nich rezygnować, mimo że oznaczają one swego rodzaju inwestycję – możesz tak zaprojektować ofertę lub przeorganizować dotychczasowy koszyk świadczeń, by skorzystać z ulg podatkowych, a dodatkowo mieć pewność, że Twoi pracownicy otrzymają to, na czym im najbardziej zależy. Jak to zrobić?

  • Poznaj potrzeby zatrudnionych – zapytaj wprost lub poprzez krótką ankietę, jak pracownicy oceniają obecną ofertę benefitową i czego im brakuje. Możesz też przedstawić nowe propozycje i posłuchać, co o nich sądzą pracownicy. To ważne, by otworzyć się na wymianę spostrzeżeń i zaznaczyć, czemu ona służy, jaki jest cel badania satysfakcji.
  • Sprawdź atrakcyjne rozwiązania prawne związane z optymalizacją kosztów firmowych w kontekście benefitów pracowniczych.
  • „Nie przepalaj” budżetu – postaw na sprawdzone i pożądane świadczenia. Wprowadzając zmiany, pamiętaj o bieżącej komunikacji i uargumentowaniu decyzji.

Dofinansowanie posiłków – teraz jeszcze korzystniejsze!

Które świadczenia są obecnie preferowane? W odpowiedzi na galopujące ceny znacząco wzrosła rola benefitów żywieniowych. Jak wynika z raportu Sodexo, aż 80% badanych pracowników, którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków, chciałoby otrzymywać takie świadczenie regularnie. Czterech na dziesięciu respondentów mogłoby z tego tytułu zrezygnować z któregoś z posiadanych benefitów. Jest to bowiem optymalne rozwiązanie dla domowego budżetu pracownika, które jednocześnie pozwala zatroszczyć się o zdrowie i samopoczucie. To także benefit, który idealnie łączy interesy każdej strony, nie tylko pracownika. Pracodawcy zyskują sposób na wspieranie motywacji i produktywności zatrudnionych, a przy tym mogą optymalizować wydatki, korzystając z udogodnień podatkowych. Teraz rozwiązania prawne są jeszcze korzystniejsze niż w poprzednich latach, gdyż wzrosła kwota zwolnienia z oskładkowania tego benefitu – do 300 zł na pracownika miesięcznie, co oznacza konkretne oszczędności dla firmy. W skali roku wyglądają następująco:

  • ponad 14 tys. zł w przypadku 20-osobowej firmy
  • niemal 60 tys. zł w przypadku firmy zatrudniającej 80 osób
  • ponad 110 tys. zł w firmie liczącej 150 pracowników

Rocznie pracodawca oszczędza 737 zł na jednego pracownika, z kolei pracownik zyskuje ok. 714 zł rocznych oszczędności, a kwota dzienna dofinansowania, którą może przeznaczyć na posiłek w pracy, wzrosła z 9 do 15 zł. To bardzo ważna informacja w kontekście rosnących cen żywności i faktu, że aż 28% badanych pracowników potwierdzających, że zmieniła się ich struktura wydatków, przyznaje, że ograniczyło zakupy jedzenia. Dofinansowanie posiłków stanowi więc doskonałą odpowiedź na to, co dzieje się tu i teraz.

Lunch Pass Sodexo – uniwersalny przepis na motywację

Dofinansowanie posiłków można realizować poprzez karty przedpłacone. Karta Lunch Pass Sodexo (w formie klasycznej lub wirtualnej) jest dopasowana do potrzeb wszystkich grup pracowniczych. Posiłki można zamawiać nie tylko w lokalach gastronomicznych, ale też będąc w zakładzie pracy lub…w domu, co ma szczególne znaczenie w dobie pracy zdalnej i hybrydowej. Dzięki karcie Lunch Pass Sodexo pracodawca i pracownicy korzystają ze zwolnienia z ZUS. Ponadto karty mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu i podlegają zwolnieniu z podatku VAT. Nie ma wymogu posiadania ZFŚS.

Dowiedz się więcej: Dofinansowanie posiłków na korzystniejszych zasadach | Sodexo

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA