REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty w firmie przy pomocy benefitów żywieniowych

  • Artykuł sponsorowany
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Widmo kryzysu i prognozy dotyczące recesji sprawiają, że firmy szukają sposobów na optymalne zarządzenie budżetami i redukowanie zbędnych kosztów. A co ze świadczeniami pozapłacowymi? Istnieje rozwiązanie, które dzięki ulgom podatkowym pozwala zaoszczędzić zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a tym samym zadbać o zdrowie, poczucie bezpieczeństwa, motywację i produktywność. Warto poznać korzyści finansowe, jakie niesie ze sobą dofinansowanie posiłków w pracy, w formie karty przedpłaconej.

Ile kosztuje produktywność? Jaką wartość ma zaangażowanie? W trudnych, niespokojnych czasach takie kwestie jak samopoczucie czy efektywność pracownicza wydają się czymś bezcennym. Z drugiej strony pracodawcy coraz bardziej doświadczają skutków kumulacji różnych niekorzystnych czynników i zdarzeń, zaczynając od pandemii aż po sytuację geopolityczną, inflację, zrywane łańcuchy dostaw, kryzys energetyczny i rosnące koszty utrzymania przedsiębiorstwa. Zarówno sektor MŚP, jak i korporacje odczuwają wzrosty cen i starają się wdrażać nowe strategie. A w tym wszystkim: presja podwyżkowa i zmieniające się oczekiwania pracowników.

REKLAMA

Synergia finansów i HR

Aby sprostać tak wielu wyzwaniom, potrzebne jest dziś w organizacjach połączenie kompetencji i współpraca osób odpowiadających za różne obszary. Klucz do sukcesu stanowi strategiczne i holistyczne spojrzenie zarówno na kwestie finansowe i możliwości firmy, jak i na obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Należy wypracować takie rozwiązania, które zaspokoją potrzeby każdej strony – zarówno pracodawców, jak i pracowników. Analizując możliwości finansowe, wyznaczając dalsze cele i kierunki rozwoju, warto więc uwzględnić co najmniej kilka perspektyw, a następnie wybrać rozwiązanie, które pomoże obniżyć koszty firmowe, nie pozbawiając przy tym pracowników dostępu do tego, co dla nich ważne i motywujące.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak optymalizować koszty, nie rezygnując z benefitów?

Z raportu Sodexo „Bez maski. Pracownik tu i teraz” wynika, że obecnie pracownicy obawiają się przede wszystkim braku podwyżki i premii. Większe obciążenie obowiązkami, trudności w znalezieniu pracy, a także likwidacja świadczeń pozapłacowych to kolejne aspekty budzące niepokój, bo wpływają na pracowniczy portfel. Stres się nasila - aż 59% uczestników badania zrealizowanego dla Sodexo „Potrzeby pracowników 2022” przyznaje, że ich sytuacja finansowa uległa pogorszeniu. Jak więc zarządzić budżetem na nowy rok, by wesprzeć pracowników, a jednocześnie nie doprowadzić przedsiębiorstwa do zadyszki finansowej? Dobrym przykładem są tutaj świadczenia pozapłacowe. Jako pracodawca nie musisz z nich rezygnować, mimo że oznaczają one swego rodzaju inwestycję – możesz tak zaprojektować ofertę lub przeorganizować dotychczasowy koszyk świadczeń, by skorzystać z ulg podatkowych, a dodatkowo mieć pewność, że Twoi pracownicy otrzymają to, na czym im najbardziej zależy. Jak to zrobić?

  • Poznaj potrzeby zatrudnionych – zapytaj wprost lub poprzez krótką ankietę, jak pracownicy oceniają obecną ofertę benefitową i czego im brakuje. Możesz też przedstawić nowe propozycje i posłuchać, co o nich sądzą pracownicy. To ważne, by otworzyć się na wymianę spostrzeżeń i zaznaczyć, czemu ona służy, jaki jest cel badania satysfakcji.
  • Sprawdź atrakcyjne rozwiązania prawne związane z optymalizacją kosztów firmowych w kontekście benefitów pracowniczych.
  • „Nie przepalaj” budżetu – postaw na sprawdzone i pożądane świadczenia. Wprowadzając zmiany, pamiętaj o bieżącej komunikacji i uargumentowaniu decyzji.

Dofinansowanie posiłków – teraz jeszcze korzystniejsze!

Które świadczenia są obecnie preferowane? W odpowiedzi na galopujące ceny znacząco wzrosła rola benefitów żywieniowych. Jak wynika z raportu Sodexo, aż 80% badanych pracowników, którzy nie mają regularnie finansowanych posiłków, chciałoby otrzymywać takie świadczenie regularnie. Czterech na dziesięciu respondentów mogłoby z tego tytułu zrezygnować z któregoś z posiadanych benefitów. Jest to bowiem optymalne rozwiązanie dla domowego budżetu pracownika, które jednocześnie pozwala zatroszczyć się o zdrowie i samopoczucie. To także benefit, który idealnie łączy interesy każdej strony, nie tylko pracownika. Pracodawcy zyskują sposób na wspieranie motywacji i produktywności zatrudnionych, a przy tym mogą optymalizować wydatki, korzystając z udogodnień podatkowych. Teraz rozwiązania prawne są jeszcze korzystniejsze niż w poprzednich latach, gdyż wzrosła kwota zwolnienia z oskładkowania tego benefitu – do 300 zł na pracownika miesięcznie, co oznacza konkretne oszczędności dla firmy. W skali roku wyglądają następująco:

  • ponad 14 tys. zł w przypadku 20-osobowej firmy
  • niemal 60 tys. zł w przypadku firmy zatrudniającej 80 osób
  • ponad 110 tys. zł w firmie liczącej 150 pracowników

Rocznie pracodawca oszczędza 737 zł na jednego pracownika, z kolei pracownik zyskuje ok. 714 zł rocznych oszczędności, a kwota dzienna dofinansowania, którą może przeznaczyć na posiłek w pracy, wzrosła z 9 do 15 zł. To bardzo ważna informacja w kontekście rosnących cen żywności i faktu, że aż 28% badanych pracowników potwierdzających, że zmieniła się ich struktura wydatków, przyznaje, że ograniczyło zakupy jedzenia. Dofinansowanie posiłków stanowi więc doskonałą odpowiedź na to, co dzieje się tu i teraz.

Lunch Pass Sodexo – uniwersalny przepis na motywację

Dofinansowanie posiłków można realizować poprzez karty przedpłacone. Karta Lunch Pass Sodexo (w formie klasycznej lub wirtualnej) jest dopasowana do potrzeb wszystkich grup pracowniczych. Posiłki można zamawiać nie tylko w lokalach gastronomicznych, ale też będąc w zakładzie pracy lub…w domu, co ma szczególne znaczenie w dobie pracy zdalnej i hybrydowej. Dzięki karcie Lunch Pass Sodexo pracodawca i pracownicy korzystają ze zwolnienia z ZUS. Ponadto karty mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu i podlegają zwolnieniu z podatku VAT. Nie ma wymogu posiadania ZFŚS.

Dowiedz się więcej: Dofinansowanie posiłków na korzystniejszych zasadach | Sodexo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA