Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Apel polskich mediów do firm Big Tech w sprawie koniecznych działań związanych z atakiem na Ukrainę

Apel polskich mediów do firm Big Tech w sprawie koniecznych działań związanych z atakiem na Ukrainę
Apel polskich mediów do firm Big Tech w sprawie koniecznych działań związanych z atakiem na Ukrainę
Materiały prasowe
Polskie media apelują do firm Big Tech (w tym do Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube’a i TikToka) m.in. o zablokowanie profili i kont wszystkich redakcji państwowych rosyjskich mediów, które zostały jednoznacznie sprofilowane przez służby jako propagandowe.

Warszawa, 28 lutego 2022

Apel polskich mediów do firm Big Tech w sprawie koniecznych działań związanych z atakiem na Ukrainę

W czwartek 24 lutego 2022 r. w Europie wybuchła wojna. Rosja napadła na Ukrainę. Demokratyczny kraj i jego obywatele zostali w bestialski sposób zaatakowani z lądu, powietrza i morza. Jednak atak na Ukrainę trwa też w cyberprzestrzeni. Od wielu tygodni Rosjanie atakowali ukraińską infrastrukturę w sieci, strony urzędów i instytucji oraz firm. Oprócz tego rzucili ogromne siły do prowadzenia operacji dezinformacyjnej.

Nie tylko w Ukrainie. I nie tylko obecnie.

Od lat trwają kierowane przez Kreml działania dezinformacyjne, uderzające w społeczeństwo, naukę, bezpieczeństwo wewnętrzne, a nawet w wolne wybory.


Niestety z ubolewaniem obserwujemy, że mimowolnym sojusznikiem Rosjan w tej wojnie stały się wielkie koncerny, które dają rosyjskiej machinie propagandowej platformę do działań w ramach – coraz ważniejszych komunikacyjnie i informacyjnie – mediów społecznościowych.

Wciąż zarówno oficjalne, kontrolowane przez państwo rosyjskie media, jak i powiązane z nimi tytuły służące do uprawomocnienia narracji działają swobodnie na łamach największych platform cyfrowych: Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube’a czy TikToka. 


Aby to zmienić i odwrócić losy prowadzonej już od lat przez Rosję wojny informacyjnej, dziś wyraźnie widać: NIEZBĘDNE SĄ ZDECYDOWANE DZIAŁANIA CYFROWYCH PLATFORM.

Co ważne, firm w ogromnej części wywodzących się ze Stanów Zjednoczonych – kraju zbudowanego na wartościach demokratycznych, który zdaje sobie sprawę z tego, że prawda i ochrona wolnych mediów są niezbędnym elementem wspomnianej demokracji i zachowania pokoju na świecie. Choć nie tylko, bo wyraźnie widać, jak do takich celów wykorzystywany jest także TikTok mający chińskiego właściciela. 

Dlatego jako dziennikarze żądamy od firm Meta, Google, Twitter oraz ByteDance, by niezwłocznie włączyły się do aktywnej walki z rosyjską kampanią dezinformacji.

Na bazie własnych doświadczeń oraz głosów ekspertów związanych zarówno z mediami, jak i organizacjami pozarządowymi apelujemy o podjęcie następujących kroków:

  • Zablokowanie na platformach społecznościowych profili i kont wszystkich redakcji państwowych rosyjskich mediów, które zostały jednoznacznie sprofilowane przez służby jako propagandowe.
  • Jak najszybsze rozszerzenie możliwości zgłaszania postów i użytkowników do administratorów serwisów społecznościowych o argumenty związane z szerzeniem dezinformacji, fake newsów i propagandy.

  • Zatrudnienie adekwatnej liczby administratorów odpowiedzialnych za kontrolę treści, którzy biegle posługują się lokalnymi językami, by byli w stanie na bieżąco reagować i oceniać sporne treści.
  • Zwiększenie nakładów finansowych oraz podjęcie realnych, a nie tylko pozorowanych działań w walce z dezinformacją, także poza rynkami anglosaskimi. W tym doskonalenie algorytmów.

Wierzymy, że tylko tak stanowcze działania firm kontrolujących media społecznościowe mogą zatrzymać globalną chorobę – wpływającą na media, jak i społeczeństwo – zwaną dezinformacją. Nie przyjmujemy do wiadomości pozornej bezsilności firm, które są przecież dziś globalnymi potęgami, zarówno finansowymi, jak i informacyjnymi. 

To ostatnia chwila, aby postawić tamę i przeciwstawić się rosyjskiej dezinformacji w sieci.

Podpisali (28 lutego 2022 r.):

Instytut Zamenhofa
Canal Plus
CyberDefence24

Dziennik Gazeta Prawna
Fundacja Grand Press
Gazeta Wyborcza
Gazeta.pl
Magazyn „Press”
Newonce
Newsweek
Onet
Outriders
Press Club Polska

Spider’s Web
Tok FM
Tygodnik Sieci

Tygodnik Solidarność
Wirtualna Polska
OKO.press
Interia

Zachęcamy kolejne redakcje oraz dziennikarzy do podpisywania się pod listem. Jeśli zgadzasz się z tym, co napisaliśmy i chcesz dołączyć do grona sygnatariuszy, wyślij zgłoszenie na apel@zamenhof.pl.

Wersja angielska:

Warsaw, 28 February 2022

Petition

War broke out in Europe on Thursday, February 24, 2022. Russia invaded Ukraine.
A democratic country and its citizens were brutally attacked from land, air, and sea.

The Russian aggression stretches into cyberspace, too. Russians have been attacking Ukrainian IT and web infrastructure, its institutions and state agencies, as well as Ukrainian companies for many weeks now. In addition, enormous Russian forces were used to wield a mass-scale disinformation operation.

This is not limited to Ukraine. And it’s not just today.

For years, Kremlin-led disinformation efforts have been underway. They targeted civil society, science, homeland security, and free and elections.

Regretfully, we notice that large corporations have become involuntary allies of the Kremilin.
These corporations provide the Russian propaganda machine with an increasingly important platform – both from communication and information standpoints – for social media activity.

The official, state-controlled Russian media as well as other, tightly related outlets – used to legitimize and echo the official narrative – are still free to operate on Facebook, Instagram, Twitter, YouTube and TikTok.


It is clear that in order to turn the tide in the information war Russia has been waging for years, DIGITAL PLATFORMS MUST ACT UNEQUIVOCALLY AND MUST ACT NOW.

Importantly, these digital platforms are run by companies hailing predominantly from the United States – a country founded on democratic values, which appreciates that truth and the freedom of the media are essential elements of a democratic and peaceful world.

We, the undersigned – journalists, freelancers, and others working in the largest Polish media outlets – demand that Meta, Google, and Twitter immediately and actively join the fight against the Russian disinformation campaign.

Harnessing our own experience as well as the opinions of experts working in media and non-governmental organizations, we call for the following steps to be taken:

  • Social media profiles and accounts of all Russian state media outlets clearly marked as propaganda must be blocked.
  • Reporting of posts and/ or users on social media must include reporting on the grounds of spreading disinformation and fake news.

  • More content moderators and administrators who are fluent in local languages must be employed.
  • Financial outlays and human resources must be increased, and genuine action in the fight against disinformation needs to be taken – also outside the English-speaking world.

We believe that only a firm stance by the social media companies can stop the global disinformation disease, which affects both the media and the society at large. We do not accept the apparent helplessness of companies – which, by all accounts, are global financial and information powerhouses.

We must stem the Russian online disinformation campaign now. This is the very last moment to rise to the challenge.

Instytut Zamenhofa

Canal Plus

CyberDefence24

Dziennik Gazeta Prawna

Fundacja Grand Press

Gazeta Wyborcza

Gazeta.pl

Magazyn „Press”

Newonce

Newsweek

Onet

Outriders

Press Club Polska
Spider’s Web

Tok FM

Tygodnik Sieci 
Tygodnik Solidarność

Wirtualna Polska

OKO.press

Interia

We encourage other editorial offices and journalists to follow the letter. If you agree with what we have written and want to join the group of signatories, come and join us! Sign our letter! Send your application to apel@zamenhof.pl.

Wersja ukraińska:

Варшава, 28 лютого 2022 року

Петиція

У четвер, 24 лютого 2022 року, в Європі вибухнула війна.  Росія напала на Україну. Демократична країна і її громадяни були по-звірячому атаковані з суші, повітря і моря. В Україні гинуть безневинні люди, росіяни не щадять беззахисних дітей і жінок. Сотні тисяч українців змушені були покинути свої домівки, щоб уникнути війни.

Однак атака на Україну триває і в кіберпросторі. Протягом декількох тижнів росіяни атакували українську інфраструктуру в мережі, сайти офісів і установ та компаній. Крім того, вони кинули величезні сили для проведення дезінформаційної роботи.

Не тільки в Україні. І не тільки в даний час.

Протягом багатьох років в Кремлі ведуться дезінформаційні дії, що вражають суспільство, науку, внутрішню безпеку і навіть вільні вибори. Сьогодні ми спостерігаємо, як ця кампанія, що проводиться роками, також використовується у війні як елемент гібридних дій.

На жаль, ми з жалем спостерігаємо, що мимовільним союзником росіян у цій війні стали великі корпорації, які дають російській пропагандистській машині платформу для дій в рамках - все більш важливих комунікативно та інформаційно - соціальних мереж.

Це як офіційні, контрольовані державою російські ЗМІ, так і пов’язані з ними заголовки для легітимізації подачі інформації досі вільно працюють на сторінках найбільших цифрових платформ – Facebook, Instagram, Twitter, YouTube та TikTok.

Польські та європейські телемережі вилучають зі своєї пропозиції російські канали, у тому числі RT (Russia Today), який транслює кремлівську картину війни, але користувачі Інтернету все ще піддаються пропаганді на YouTube, де RT вільно працюють.

Польські журналісти та експерти вказують на Twitter-акаунти, які сочат тези російської пропаганди, але Twitter не пропонує можливості повідомляти контенту і користувачам з явним позначенням, що мова йде про дезінформаційний контент.

Meta заблокувала російським державним ЗМІ можливість монетизації контенту і показу реклами, але у RT на Facebook як і раніше 6,3 млн підписників, а в Instagram більше 800 тис., що дозволяє продовжувати активно впливати на світову громадську думку.

Щоб змінити це і переломити долю проведеної Росією інформаційної війни протягом багатьох років, сьогодні ясно видно:

НЕОБХІДНІ РІШУЧІ ДІЇ ЦИФРОВИХ ПЛАТФОРМ.

Що важливо, компанії у своїй більшості, що зареєстровані в США, країні, побудованій на демократичних цінностях, яка розуміє, що правда і захист вільних засобів масової інформації є необхідним елементом згаданої демократії і збереження миру в усьому світі.

Тому ми, журналісти: фрілансери і ті, хто працює в найбільших редакціях польських ЗМІ, вимагаємо від компаній Meta, Google і Twitter негайно активно включитися в боротьбу з російською кампанією дезінформації.

Опираючись на власний досвід і думки експертів, пов'язаних як зі ЗМІ, так і з неурядовими організаціями, ми закликаємо вас зробити наступні кроки:

Блокувати на соціальних платформах профілі і акаунти всіх державних редакцій російських ЗМІ, які були однозначно профільовані як пропагандистські.

Якомога швидше розширити канали подачі повідомлень і користувачів адміністраторам соціальних мереж з аргументами, пов’язаними з поширенням дезінформації і фейкових новин.

наймати більшу кількість адміністраторів, які відповідають за контроль над контентом, вільно говорять на регіональних мовах.

збільшити фінансові, людські витрати і вчинити реальними, а не тільки удаваними діями в боротьбі з дезінформацією, в тому числі за межами англосаксонського ринку.

Ми віримо, що тільки такі рішучі дії компаній, що контролюють соціальні мережі, можуть зупинити глобальну хворобу, яка впливає на засоби масової інформації, а також на суспільство, так званою дезінформацією. Ми не визнаємо удаване безсилля компаній, які сьогодні є глобальними силами, як фінансовими, так і інформаційними.

 Це остання можливість, щоб поставити межу і протистояти російській дезінформації в Інтернеті.

підписаний:

Instytut Zamenhofa

Canal Plus

CyberDefence24

Dziennik Gazeta Prawna

Fundacja Grand Press

Gazeta Wyborcza

Gazeta.pl

Magazyn „Press”

Newonce

Newsweek

Onet

Outriders

Press Club Polska
Spider’s Web

Tok FM

Tygodnik Sieci 
Tygodnik Solidarność

Wirtualna Polska

OKO.press

Interia

Закликаємо інші редакції та журналістів підписати лист. Якщо ви згодні з тим, що ми написали, і хочете приєднатися до групи підписантів, будь ласка, надішліть свою заявку на apel@zamenhof.pl.

Przygotuj się do stosowania nowych przepisów!
Przygotuj się do stosowania nowych przepisów!

Poradnik prezentuje praktyczne wskazówki, w jaki sposób dostosować się do zmian w podatkach i wynagrodzeniach wprowadzanych nowelizacją Polskiego Ładu.

Tyko teraz książka + ebook w PREZENCIE
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Problemy firm widoczne na długo przed niewypłacalnością
    Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, iż 1/3 bankrutów i 1/4 restrukturyzowanych przedsiębiorstw nie płaciła swoim kontrahentom już na 2 lata przed ogłoszeniem niewypłacalności.
    Ceny mieszkań w Polsce osiągnęły maksimum w połowie 2022 roku? Niewykluczone
    Czekaliście ze sprzedażą mieszkania, aż ceny osiągną apogeum? No więc, chyba pora udać się do pośrednika obrotu nieruchomościami. Ceny sprzedaży mieszkań, w niektórych miastach zaczęły spadać, a ponadto serwisy nieruchomościowe puchną od ofert z rynku wtórnego.
    Nowoczesna komunikacja PR elementem inwestycji biznesu
    Cyfryzacja, zmiana pokoleniowa i coraz bardziej wymagający rynek. Nawet w niedalekiej przyszłości prowadzenie biznesu będzie całkowicie innym wyzwaniem, aniżeli kilka lat temu. Dynamiczna transformacja społeczno-gospodarcza wymaga od przedsiębiorców jeszcze szerszego spojrzenia zarówno na swoich klientów, jak i inwestorów, kontrahentów, czy sam zespół.
    Elektrownie atomowe. Czy powstaną w Polsce?
    Pięć ośrodków będzie uczestniczyć w procesie licencjonowania i kontroli elektrowni jądrowej. Prezes Państwowej Agencji Atomistyki zdecydował o przyznaniu autoryzacji dla ośrodków naukowo-badawczych.
    Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce
    Mimo zawirowań geopolitycznych i gospodarczych ostatnich miesięcy, polski rynek nieruchomości komercyjnych zakończył pierwsze półrocze niezłym wynikiem. Należy jednak pamiętać, że echa tych zawirowań nie widać jeszcze w wynikach drugiego kwartału 2022 roku.
    Spółdzielnie mieszkaniowe podwyższają czynsze. Winne ceny energii
    Czy po wakacjach kredytowych pojawi się postulat wakacji czynszowych? Opłaty rosną a zarządcy tłumaczą, że nie oni są winni. Znaczną część czynszu stanowi energia – ogrzanie wody i mieszkań oraz prąd w częściach wspólnych. Dodatkowo inflacja wpływa na ceny usług niezwiązanych bezpośrednio z energią. Niestety nic nie wskazuje, żeby najnowsze podwyżki miały być ostatnimi.
    Dopłaty do innych niż węgiel źródeł ciepła - projekt
    W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano projekt ustawy regulujący m.in. jednorazowe dodatki dla ogrzewających swoje domy paliwem innym niż węgiel.
    Zaostrzanie nadzoru rejestrowania sprzedaży
    Resort finansów pracuje nad zmianami prawa, które zabezpieczą źródła wpływów podatkowych państwa. Proponowane zmiany dotyczą głównie fiskalizacji sprzedaży przy użyciu kas w urządzeniach do automatycznego świadczenia usług i sprzedaży towarów. Do nowych przepisów będą musiały dostosować się kolejne grupy przedsiębiorców.
    Niskie ceny przyciągają Czechów na zakupy do Polski
    Czesi wciąż chętnie przyjeżdżają do Polski na zakupy. Szczególnie atrakcyjne są ceny benzyny oraz artykułów spożywczych. Każda wizyta to oszczędność
    Co może od 2023 r. zastąpić opakowania plastikowe? [KOMENTARZ]
    Przepisy systematycznie będą ograniczać produkcję plastikowych opakowań. Czy jest alternatywa dla tworzyw sztucznych?
    Kryzys w związku z wojną w Ukrainie - wsparcie dla przedsiębiorców
    Pomoc będzie mogła być udzielana w formie pożyczek, zarówno mikro, małym, średnim, jak i dużym przedsiębiorcom. Do kiedy będzie można otrzymać wsparcie?
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Procenty z lokat przegrywają z inflacją w Polsce i UE
    Inflacja dwucyfrowa jednak odsetki w bankach niewiele wyższe niż przed wojną. To realia nie tylko polskie
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Polacy przenoszą się z mieszkań do domów
    Domy szybko zyskują na wartości oraz popularności wśród Polaków. Podobnie jak mieszkania są one dobrą inwestycją w dobie galopującej inflacji i potrafią ochronić oszczędności, a nawet je pomnożyć. Nic więc dziwnego, że przeznaczone pod nie grunty, sprzedają się dziś jak ciepłe bułeczki.
    PIE: w sierpniu indeks koniunktury spadł do 98,6 pkt
    Miesięczny Indeks Koniunktury Polskiego Instytutu Ekonomicznego i Banku Gospodarstwa Krajowego spadł w sierpniu o 3,8 pkt, do poziomu 98,6 pkt - przekazał PIE. Po raz pierwszy od lutego odczyt MIK jest poniżej poziomu neutralnego, co oznacza przewagę nastrojów negatywnych - dodano.
    50 mln zł rocznie na wykup byłych mieszkań pracowniczych
    50 mln rocznie przekaże polski rząd samorządom, które zdecydują się wykupić od podmiotów prywatnych dawne mieszkania pracownicze, aby ich lokatorom nie groziły podwyżki czynszu - powiedział PAP minister rozwoju i technologii Waldemar Buda w Zgierzu (woj. łódzkie), gdzie jest ok. 40 takich mieszkań.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    E-commerce: zmiana zawartości maila po wysyłce? To możliwe!
    Zawartość wysłanego już maila można zmienić dzięki technologii real time content management (RTCM). Korzystanie z tego rozwiązania staje się coraz powszechniejszym trendem na polskim rynku e-commerce.
    Internet Rzeczy. Rewolucja, która w Polsce jest nowością
    Przedmioty połączone cyfrowo. Internet Rzeczy to technologia, od której w biznesie nie ma już odwrotu. Skoro tak, to dlaczego zaledwie 29 proc. firm w UE wykorzystuje IoT? Polska nie zaskakuje — znajdujemy się w ogonie wspólnoty. Nowe dane Eurostatu pokazują, jak wygląda wykorzystanie tej technologii w UE.
    Ceny luksusowych nieruchomości na świecie rosną wolniej, ale spadków nie widać.
    Na koniec drugiego kwartału 2022 roku firma Knight Frank opublikowała Prime Global Cities Index, czyli indeks śledzący ceny luksusowych nieruchomości na świecie w 45 miastach. Po dwóch latach, w trakcie których obserwowaliśmy historycznie najwyższą dynamikę wzrostu cen nieruchomości luksusowych widoczny jest spadek.
    Zakup mieszkania na osiedlu. Gdzie można kupić?
    W jakich inwestycjach deweloperzy mają ukończone mieszkania lub z bliskim terminem oddania? Jakie lokale są jeszcze w sprzedaży? W jakich cenach?
    Ile zostało już złożonych wniosków o wakacje kredytowe?
    Około 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe złożono we wszystkich bankach - poinformował w środę prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.