REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przygotować firmę na rewolucyjną transformację ZUS? [Webinarium 29 września]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak przygotować firmę na rewolucyjną transformację ZUS? [Webinarium 29 września]
Jak przygotować firmę na rewolucyjną transformację ZUS? [Webinarium 29 września]

REKLAMA

REKLAMA

29 września 2021 r. odbędzie się bezpłatne webinarium „Jak przygotować firmę na rewolucyjną transformację ZUS?”, podczas którego eksperci Fiabilis Consulting Group kompleksowo przedstawią nowe regulacje dotyczące ubezpieczeń społecznych i rozliczeń z ZUS. W trakcie webinarium omówione zostaną m.in. obecne i nadchodzące regulacje w kwestiach takich jak: nowe istotne terminy rozliczeń dla płatników składek, zasiłek chorobowy, składka wypadkowa czy postępowania kontrolne prowadzone przez ZUS. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Zmiany w ubezpieczeniach społecznych 2021

Rewolucyjne zmiany czekają wszystkie firmy w Polsce, które już od września 2021 roku wprowadzi: „Ustawa o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw” oraz „14 Programów Transformacji Systemu Zabezpieczenia Społecznego oraz ZUS na lata 2021-2023+”.
To działania, które mają na celu dokonać reformacji systemu ubezpieczeń społecznych i wprowadzić jednolite rozwiązania w zakresie świadczeń oraz usprawnienie funkcjonowania ZUS w rozliczeniach z płatnikami składek. Prezesów Firm, Dyrektorów Finansowych, Managerów i Dyrektorów HR, a także Managerów Pionów Kadrowo-Płacowych czekają ogromne i trudne wyzwania, które będą m.in:

REKLAMA

  • wymagały modyfikacji systemów kadrowo-płacowych w firmach,
  • generowały dodatkowe koszty przy kolejnych etapach wprowadzania zmian,
  • wymagały przekazywania dużej ilości informacji do instytucji państwowych stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa.

Zarejestruj się na bezpłatne webinarium! Formularz rejestracyjny

Zapraszamy na webinarium pt. „Jak przygotować firmę na rewolucyjną transformację ZUS?”*, podczas którego eksperci Fiabilis Consulting Group kompleksowo przedstawią nowe regulacje i pomogą Państwu przygotować się do nich. Odpowiedzą na pytania:

  • jakie skutki finansowe przyniosą planowane zmiany?
  • jak optymalizować koszty nadchodzących zmian?
  • jak dzisiaj wykorzystać obowiązujące przepisy, żeby znaleźć dodatkowe środki finansowe dla firmy?
  • jak nowe regulacje wpłyną na obecne procesy kadrowo-płacowe?
  • jakie planowane są nowe terminy zgłoszeń i rozliczeń z ZUS-em?
  • jak już teraz usprawnić wewnętrzne procedury?
  • jak zmiany wpłyną na efektywność i jakość pracy działów HR?

TERMIN: 29 września 2021 r. w godz. 10.15-11.45.

 Zarejestruj się na bezpłatne webinarium! Formularz rejestracyjny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ważne!
Osoby, które zarejestrują się na webinar otrzymają raport
„Fiabilis CG Social Security Insight 2021”, który kompleksowo omawia najważniejsze elementy zmian ze szczególnym naciskiem na ich wpływ na procesy kadrowo-płacowe i koszty wynagrodzeń w organizacjach.

PROWADZĄCY:

  • Sylwia Mitura-Lis – Head of Consulting | FIABILIS CONSULTING GROUP
  • Robert Łajewski – Business Development Manager | FIABILIS CONSULTING GROUP

AGENDA:

Część I: Co zmieni się w systemie ubezpieczeń społecznych w latach 2021 - 2023+?

  1. Nowe obowiązki dla płatników składek
  • zwiększona ilość informacji przekazywanych do ZUS
  • digitalizacja procesów
  • terminy przekazywania dokumentów do ZUS
  • dwustronna wymiana informacji
  1. Dodatkowe obowiązki ZUS
  • ustalenie prawa do świadczeń
  • ustalenie prawa do ubezpieczeń społecznych
  • automatyzacja w naliczaniu wysokości świadczeń
  • ograniczenie nadużyć w wypłatach świadczeń
  1. Zmiana procesów kadrowo-płacowych
  • zatrudnianie pracowników
  • rozliczanie wynagrodzeń
  • modyfikacja systemów kadrowo-płacowych
  • zarządzanie ryzykiem

Część II: Jak znaleźć dodatkowe środki finansowe w budżecie wynagrodzeń?

  1. Wyższe koszty funkcjonowania firm 
  • zmiana systemów kadrowo-płacowych
  • skrócony okres dokonywania korekt rozliczeniowych z ZUS
  • wzrost wynagrodzeń i nowe ryzyka finansowe  
  1.  Analityka budżetu wynagrodzeń a cele finansowe w organizacji
  • weryfikacja i aktualizacja obowiązujących procesów
  • rozwiązania poprawiające cash flow i P&L (case study)
  • dodatkowe środki finansowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA