Informacja o papierosach i tytoniu do palenia do 1 lutego 2021 r.
REKLAMA
REKLAMA
Informacja o papierosach i tytoniu do palenia za 2020 rok - podstawa prawna
Podstawą prawną obowiązku złożenia informacji o papierosach i tytoniu do palenia znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy jest art. 99 ust. 11 ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722 z późn. zm.) oraz § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie informacji o liczbie papierosów poszczególnych marek i ilości tytoniu do palenia oznaczonych maksymalną ceną detaliczną (Dz. U. z 2018 r. poz. 476 oraz z 2020 r. poz. 922).
REKLAMA
Kto składa informację o papierosach i tytoniu do palenia?
Producent, importer, podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego papierosów lub tytoniu do palenia są obowiązani do sporządzania i przekazywania ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych informacji o liczbie znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy papierosów poszczególnych marek i ilości tytoniu do palenia (nawet, gdy nie zostały sprzedane a były na stanie podmiotu) oznaczonych maksymalną ceną detaliczną.
Co powinna zawierać informacja?
Informacja, powinna zawierać imię i nazwisko lub nazwę podmiotu przekazującego informację, oraz - w podziale na papierosy lub tytoń do palenia:
- markę papierosów lub tytoniu do palenia;
- wskazanie odpowiednio urzędu skarbowego albo urzędu celno-skarbowego, w którym w 2020 roku złożono odpowiednio deklarację podatkową albo zgłoszenie celne dotyczące papierosów lub tytoniu do palenia;
- liczbę papierosów w jednostkowym opakowaniu, a w przypadku tytoniu do palenia - jego ilość zawartą w opakowaniu jednostkowym wyrażoną w jednostce masy;
- maksymalną cenę detaliczną w PLN wydrukowaną na jednostkowym opakowaniu papierosów lub tytoniu do palenia;
- liczbę papierosów w tysiącach sztuk lub ilości tytoniu do palenia w kilogramach, z wyjątkiem liczby papierosów lub ilości tytoniu do palenia, które zostały ujęte w informacjach przekazanych w latach poprzednich.
W jakiej formie trzeba przekazać informację?
Informację należy przekazać w formie papierowej, po jej uprzednim podpisaniu przez osobę sporządzającą, na adres korespondencyjny:
Ministerstwo Finansów
Departament Podatku Akcyzowego
Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
oraz w formie elektronicznej, w postaci arkusza kalkulacyjnego na adres e-mailowy: sekretariat.pa@mf.gov.pl
Arkusz kalkulacyjny rekomendowany przez MF
Ministerstwo Finansów wskazuje, iż korzystanie z poniższego arkusza kalkulacyjnego znacznie ułatwi prace przy analizie przekazywanych danych.
Wzór tabeli dla podmiotów do przekazywania danych za 2020 rok (XLSX, 19 kB)
REKLAMA
REKLAMA