reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Coraz mniej firmowych pieniędzy w bankach

Coraz mniej firmowych pieniędzy w bankach

Firmy coraz rzadziej decydują się na trzymanie swoich pieniędzy na depozytach bankowych. W styczniu 2013 r. wartość depozytów przedsiębiorstw w bankach zmniejszyła się o 6,1 proc., kredytów wzrosła o 0,2 proc. - podał NBP.

Po raz pierwszy od 16 lat, dla których NBP podaje dane, wartość depozytów przedsiębiorstw w styczniu była mniejsza niż w analogicznym okresie przed rokiem, i to o prawie 11,5 mld zł. Jednocześnie zobowiązania przedsiębiorstw wobec sektora bankowego wzrosły jedynie 1 mld zł.


Widać, że firmy finansują bieżącą działalność w oparciu o środki własne. Do spadku depozytów przyczyniły się również styczniowe wypłaty nagród i premii dla pracowników, wynikające ze statutowych zapisów.


Zobacz: Rząd zadba o podwykonawców


Tylko nieznacznie wzrosła wartość zaciągniętych przez przedsiębiorstwa kredytów, co świadczy o utrudnionym dostępie do nich, ale również o ograniczaniu przez firmy ryzyka związanego z zaciąganiem kredytów na bieżącą działalność. Obarczona jest ona dużym ryzykiem, bowiem popyt wewnętrzny bardzo silnie osłabł i wytworzone produkty mogą nie znaleźć nabywców na rynku polskim.


Jest pewien plus niskiego wzrostu zobowiązań firm wobec banków - wyniki finansowe przedsiębiorstw w styczniu powinny być w niewielkim stopniu obarczone kosztami finansowym. Niestety będą jednak słabe ze względu na spadek przychodów ze sprzedaży. Tak zapewne będzie w całym I kwartale 2013 r.


Zobacz: Firmy będą mogły przekazać 1 % CIT na rzecz jednostek naukowych

reklama

Czytaj także

Źródło:

Konfederacja Lewiatan
VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Monika Białobrzewska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama