REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Różnorodność w biznesie przynosi finansowe korzyści

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Tworzenie w firmach zróżnicowanych zespołów z udziałem przedstawicieli mniejszości i kreowanie dla nich przyjaznego środowiska sprzyja bardziej twórczemu podejściu do pracy i zmniejsza fluktuację pracowników, co przynosi wymierne korzyści finansowe.

Przekonywali o tym w Katowicach prelegenci debaty pt. "Głos biznesu. Różnorodność procentuje". Zwracano jednocześnie uwagę, że potencjał kobiet, osób w wieku 50+, niepełnosprawnych, czy przedstawicieli innych kultur i religii ciągle nie jest wykorzystywany w sposób optymalny na rynku pracy.

REKLAMA

Mariusz Zielonka z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej przytoczył dane Głównego Urzędu Statystycznego, z których wynika, że w 2035 r. Polska będzie miała o 2,1 mln obywateli mniej. Będą też oni coraz starsi. W 2015 r. odsetek osób w wieku 45 lat i więcej wyniesie 42 proc., za kolejne 22 lata będą stanowić 55 proc.

REKLAMA

Dlatego - jak mówił - konieczne jest nie tylko aktywizowanie osób bezrobotnych, ale i osób biernych - niepracujących i nieszukających pracy, z powodu np. sprawowania opieki nad dziećmi, niepełnosprawności, czy też zniechęconych bezskutecznością szukania pracy.

Prof. Magdalena Środa z Zakładu Etyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego podkreśliła, że tolerancję należy postrzegać jako zasadę życia publicznego. W przypadku osób posiadających władzę powinna się ona przejawiać we wspieraniu tych, których poglądów czy stylu życia nie akceptujemy, ale uznajemy ich prawa, równe naszym - zaznaczyła.

"Gdyby jednym celem działania w biznesie było zdobywanie pieniędzy, to byłaby mafia. Biznes to pewna gra, gdzie muszą obowiązywać pewne reguły" - mówiła. Wśród grup trwale dyskryminowanych wymieniła m.in. kobiety i osoby z uboższych środowisk. Wsparcie dla defaworyzowanych grup może być, jej zdaniem, tylko czasowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Różnorodność i równość jest czynnikiem wzrostu, zwłaszcza teraz, kiedy miejsce pracy staje się często miejscem życia. () Niektórzy pracodawcy, tkwiąc jeszcze w okowach starego, industrialnego rozumienia gospodarki, nie są w stanie jeszcze pojąć, że miejsca pracy, gdzie ludzie czują się sobą, są znacznie bardziej kreatywne niż te, gdzie ludzie muszą się dostosować do sztywnych kanonów pracowitości. Nowoczesność to nie komputer, to właśnie różnorodność" - powiedziała Środa.

Sytuację defaworyzowanych na rynku pracy osób LGBT - lesbijek, gejów, osób biseksualnych i transpłciowych - omówiła posłanka Anna Grodzka (Ruch Palikota). Przytaczała m.in. wynik eksperymentu w procesie ubiegania się o pracę, gdzie rywalizowały o nią osoby z identycznym cv. Jedyną różnicą był dopisek w jednym z nich, że osoba ta lubi chodzić do klubów gejowskich. "Osoba, która nie zamieściła tego dopisku miała znacząco większą ilość ofert pracy" - powiedziała Grodzka.

Z przytaczanych przez nią badań wynika, że 75 proc. Polaków dostrzega dyskryminację osób LGBT. 23,7 proc. tych osób zadeklarowało podczas ubiegłorocznego badania, że ujawniło w pracy swoją orientację. W 2006 r. odsetek ten wynosił 11 proc.

"Z danych zebranych w krajach o bardziej zaawansowanej polityce równości, zarówno w dużych korporacjach, jak i lokalnych firmach wynika, że tworzenie bardziej różnorodnych zespołów jest korzystne w dwóch aspektach: pobudza kreatywność, bo osoby te mają często inny system wartości i inny sposób myślenia, a stworzenie dla nich przyjaznej atmosfery powoduje poczucie związania z firmą i maksymalizację wysiłku" - mówiła Grodzka.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA