REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Różnorodność w biznesie przynosi finansowe korzyści

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Tworzenie w firmach zróżnicowanych zespołów z udziałem przedstawicieli mniejszości i kreowanie dla nich przyjaznego środowiska sprzyja bardziej twórczemu podejściu do pracy i zmniejsza fluktuację pracowników, co przynosi wymierne korzyści finansowe.

Przekonywali o tym w Katowicach prelegenci debaty pt. "Głos biznesu. Różnorodność procentuje". Zwracano jednocześnie uwagę, że potencjał kobiet, osób w wieku 50+, niepełnosprawnych, czy przedstawicieli innych kultur i religii ciągle nie jest wykorzystywany w sposób optymalny na rynku pracy.

REKLAMA

Mariusz Zielonka z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej przytoczył dane Głównego Urzędu Statystycznego, z których wynika, że w 2035 r. Polska będzie miała o 2,1 mln obywateli mniej. Będą też oni coraz starsi. W 2015 r. odsetek osób w wieku 45 lat i więcej wyniesie 42 proc., za kolejne 22 lata będą stanowić 55 proc.

REKLAMA

Dlatego - jak mówił - konieczne jest nie tylko aktywizowanie osób bezrobotnych, ale i osób biernych - niepracujących i nieszukających pracy, z powodu np. sprawowania opieki nad dziećmi, niepełnosprawności, czy też zniechęconych bezskutecznością szukania pracy.

Prof. Magdalena Środa z Zakładu Etyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego podkreśliła, że tolerancję należy postrzegać jako zasadę życia publicznego. W przypadku osób posiadających władzę powinna się ona przejawiać we wspieraniu tych, których poglądów czy stylu życia nie akceptujemy, ale uznajemy ich prawa, równe naszym - zaznaczyła.

"Gdyby jednym celem działania w biznesie było zdobywanie pieniędzy, to byłaby mafia. Biznes to pewna gra, gdzie muszą obowiązywać pewne reguły" - mówiła. Wśród grup trwale dyskryminowanych wymieniła m.in. kobiety i osoby z uboższych środowisk. Wsparcie dla defaworyzowanych grup może być, jej zdaniem, tylko czasowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Różnorodność i równość jest czynnikiem wzrostu, zwłaszcza teraz, kiedy miejsce pracy staje się często miejscem życia. () Niektórzy pracodawcy, tkwiąc jeszcze w okowach starego, industrialnego rozumienia gospodarki, nie są w stanie jeszcze pojąć, że miejsca pracy, gdzie ludzie czują się sobą, są znacznie bardziej kreatywne niż te, gdzie ludzie muszą się dostosować do sztywnych kanonów pracowitości. Nowoczesność to nie komputer, to właśnie różnorodność" - powiedziała Środa.

Sytuację defaworyzowanych na rynku pracy osób LGBT - lesbijek, gejów, osób biseksualnych i transpłciowych - omówiła posłanka Anna Grodzka (Ruch Palikota). Przytaczała m.in. wynik eksperymentu w procesie ubiegania się o pracę, gdzie rywalizowały o nią osoby z identycznym cv. Jedyną różnicą był dopisek w jednym z nich, że osoba ta lubi chodzić do klubów gejowskich. "Osoba, która nie zamieściła tego dopisku miała znacząco większą ilość ofert pracy" - powiedziała Grodzka.

Z przytaczanych przez nią badań wynika, że 75 proc. Polaków dostrzega dyskryminację osób LGBT. 23,7 proc. tych osób zadeklarowało podczas ubiegłorocznego badania, że ujawniło w pracy swoją orientację. W 2006 r. odsetek ten wynosił 11 proc.

"Z danych zebranych w krajach o bardziej zaawansowanej polityce równości, zarówno w dużych korporacjach, jak i lokalnych firmach wynika, że tworzenie bardziej różnorodnych zespołów jest korzystne w dwóch aspektach: pobudza kreatywność, bo osoby te mają często inny system wartości i inny sposób myślenia, a stworzenie dla nich przyjaznej atmosfery powoduje poczucie związania z firmą i maksymalizację wysiłku" - mówiła Grodzka.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

REKLAMA

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA