REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Różnorodność w biznesie przynosi finansowe korzyści

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Tworzenie w firmach zróżnicowanych zespołów z udziałem przedstawicieli mniejszości i kreowanie dla nich przyjaznego środowiska sprzyja bardziej twórczemu podejściu do pracy i zmniejsza fluktuację pracowników, co przynosi wymierne korzyści finansowe.

Przekonywali o tym w Katowicach prelegenci debaty pt. "Głos biznesu. Różnorodność procentuje". Zwracano jednocześnie uwagę, że potencjał kobiet, osób w wieku 50+, niepełnosprawnych, czy przedstawicieli innych kultur i religii ciągle nie jest wykorzystywany w sposób optymalny na rynku pracy.

REKLAMA

Mariusz Zielonka z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej przytoczył dane Głównego Urzędu Statystycznego, z których wynika, że w 2035 r. Polska będzie miała o 2,1 mln obywateli mniej. Będą też oni coraz starsi. W 2015 r. odsetek osób w wieku 45 lat i więcej wyniesie 42 proc., za kolejne 22 lata będą stanowić 55 proc.

REKLAMA

Dlatego - jak mówił - konieczne jest nie tylko aktywizowanie osób bezrobotnych, ale i osób biernych - niepracujących i nieszukających pracy, z powodu np. sprawowania opieki nad dziećmi, niepełnosprawności, czy też zniechęconych bezskutecznością szukania pracy.

Prof. Magdalena Środa z Zakładu Etyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego podkreśliła, że tolerancję należy postrzegać jako zasadę życia publicznego. W przypadku osób posiadających władzę powinna się ona przejawiać we wspieraniu tych, których poglądów czy stylu życia nie akceptujemy, ale uznajemy ich prawa, równe naszym - zaznaczyła.

"Gdyby jednym celem działania w biznesie było zdobywanie pieniędzy, to byłaby mafia. Biznes to pewna gra, gdzie muszą obowiązywać pewne reguły" - mówiła. Wśród grup trwale dyskryminowanych wymieniła m.in. kobiety i osoby z uboższych środowisk. Wsparcie dla defaworyzowanych grup może być, jej zdaniem, tylko czasowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Różnorodność i równość jest czynnikiem wzrostu, zwłaszcza teraz, kiedy miejsce pracy staje się często miejscem życia. () Niektórzy pracodawcy, tkwiąc jeszcze w okowach starego, industrialnego rozumienia gospodarki, nie są w stanie jeszcze pojąć, że miejsca pracy, gdzie ludzie czują się sobą, są znacznie bardziej kreatywne niż te, gdzie ludzie muszą się dostosować do sztywnych kanonów pracowitości. Nowoczesność to nie komputer, to właśnie różnorodność" - powiedziała Środa.

Sytuację defaworyzowanych na rynku pracy osób LGBT - lesbijek, gejów, osób biseksualnych i transpłciowych - omówiła posłanka Anna Grodzka (Ruch Palikota). Przytaczała m.in. wynik eksperymentu w procesie ubiegania się o pracę, gdzie rywalizowały o nią osoby z identycznym cv. Jedyną różnicą był dopisek w jednym z nich, że osoba ta lubi chodzić do klubów gejowskich. "Osoba, która nie zamieściła tego dopisku miała znacząco większą ilość ofert pracy" - powiedziała Grodzka.

Z przytaczanych przez nią badań wynika, że 75 proc. Polaków dostrzega dyskryminację osób LGBT. 23,7 proc. tych osób zadeklarowało podczas ubiegłorocznego badania, że ujawniło w pracy swoją orientację. W 2006 r. odsetek ten wynosił 11 proc.

"Z danych zebranych w krajach o bardziej zaawansowanej polityce równości, zarówno w dużych korporacjach, jak i lokalnych firmach wynika, że tworzenie bardziej różnorodnych zespołów jest korzystne w dwóch aspektach: pobudza kreatywność, bo osoby te mają często inny system wartości i inny sposób myślenia, a stworzenie dla nich przyjaznej atmosfery powoduje poczucie związania z firmą i maksymalizację wysiłku" - mówiła Grodzka.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA