REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy marnują papier za 200 mln zł rocznie

REKLAMA

Nie musisz, nie drukuj – zachęcają pomysłodawcy akcji "No printing Day", która odbędzie się w pierwszy piątek października. Inicjatywa ma zachęcić do racjonalnego i świadomego wykorzystywania papieru. Szacuje się, że średnio co ósma strona drukowana w firmie jest marnowana. – W przełożeniu na finanse oznacza to stratę w skali roku ok. 200 mln zł wydawanych na papier – mówi Jerzy Kalinowski, partner w firmie doradczej KPMG, która jest inicjatorem Dnia bez drukowania w Polsce.

Skala wykorzystywania papieru w Polsce, przede wszystkim przez przedsiębiorstwa, jest ogromna. Z raportu KPMG wynika, że firmy zużywają ponad 11 milionów ryz papieru A4 miesięcznie. Rocznie daje to około 68 miliardów "zadrukowanych" kartek.

REKLAMA

Można więc przyjąć, że przeciętna firma wykorzystuje miesięcznie 1,3 ryzy papieru, czyli ponad 650 kartek. Prym wiodą duże korporacje, zatrudniające ponad 250 pracowników. Każdy z nich, co miesiąc zużywa średnio 200 kartek papieru A4.

 - Ankietowani przedsiębiorcy powiedzieli, że co ósma strona drukowana jest marnowana - zwraca uwagę w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Jerzy Kalinowski z KPMG.  - Gdybyśmy ten papier marnowany w skali roku ułożyli kartka za kartką, to byśmy cztery razy pokonali drogę z Ziemi na Księżyc.

A to przekłada się nie tylko na miliony wycinanych drzew, ale również na określone koszty

 - Co najmniej 150-200 mln zł wydawanych na papier jest źle wykorzystywanych - mówi przedstawiciel KPMG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To niemało, szczególnie w kontekście spowolnienia gospodarczego, z którym będą musieli zmagać się polscy przedsiębiorcy. Jak wynika z raportu KPMG, ponad połowa z nich w ogóle nie monitoruje kosztów wydruku dokumentów.

Ponad połowa ankietowanych przez KPMG firm (54 proc.) drukuje dokumenty jednostronnie. Często wydruki są niepotrzebnie, do czego przyznaje się 45 proc. respondentów. Wymogi administracyjne w 48 proc. są przyczyną marnowania wydruków.

 - Rok temu była dyskusja, czy faktury elektroniczne mają znaczenie podatkowe, czy nie - przypomina Jerzy Kalinowski z KPMG. - Rozwiązanie tej kwestii pozwoli przekonać wszystkich, żeby jak najmniej papieru produkować codziennie.

Adresatem Dnia bez drukowania są zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby prywatne, które na co dzień korzystają z  drukarek.

 - Chcemy zachęcić każdego, żeby w dniu akcji, która będzie zawsze planowana w pierwszy piątek października nie korzystać z drukarek. De facto mówimy: wyłączcie tego dnia drukarki - mówi Jerzy Kalinowski z KPMG.

Pomysłodawcy Dnia bez drukowania proponują, by 5 października każdy z uczestników akcji ograniczył do niezbędnego minimum użycie drukarek. Chodzi przede wszystkim o propagowanie zachowań proekologicznych.

REKLAMA

 - Wszyscy mówimy o ekologii, ale jak spojrzymy na takie działania codzienne, to nie wykorzystujemy prostych mechanizmów np. dla oszczędzania papieru: ani nie drukujemy dwustronnie, ani nie zastanawiamy się, czy kopia wydrukowana jest w rzeczywistości potrzebna, ani też nie zostawiamy drukarek w takim trybie, żeby ten papier lepiej wykorzystać. Nie ma takich rozwiązań, które by systemowo skłaniały nas do tego, żeby rzadziej korzystać z drukarki  - mówi Jerzy Kalinowski.

Pomysłodawcy akcji No printing Day zapewniają, że ograniczenie marnotrawstwa papieru w firmach pozwoli uratować ok. 38 tysięcy drzew miesięcznie. Aby zwiększyć wpływ inicjatywy na środowisko, KPMG planuje posadzić drzewa. Będzie ich tym więcej, im więcej osób i przedsiębiorstw zgłosi się do akcji.




 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA