REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wrocław: Spółdzielnia projektantów, rękodzielników i handlowców

REKLAMA

Stworzenie spółdzielni zrzeszającej designerów, rękodzielników oraz osoby zajmujące się marketingiem zakłada realizowany we Wrocławiu projekt "PaNaTo". Inicjatywa ma stworzyć miejsca pracy dla młodych osób pracujących w tych zawodach.

Jak poinformował Marcin Jasiński z Instytucji Kultury Wrocław 2016, pomysł projektu "PaNaTo" powstał w trakcie warsztatów realizowanych w ramach międzynarodowego projektu Future City Jobs (FCJ), którego głównym operatorem jest British Council. Lokalnie jest on realizowany przez Instytucję Kultury Wrocław 2016 oraz pięciu międzynarodowych partnerów z Glasgow, Pragi, San Sebastian, Soedertaelje (Szwecja) oraz Tallinna.

REKLAMA

REKLAMA

"Założeniem projektu FCJ jest próba wypracowania alternatywnego sposobu wykorzystania przemysłu kreatywnego i kulturalnego w procesie tworzenia miejsc pracy i przeciwdziałania bezrobociu, zwłaszcza wśród osób dopiero wchodzących na rynek pracy lub zagrożonych wykluczeniem społecznym" - poinformował Jasiński.

Projekt "PaNaTo" realizowany m.in. przez Instytucję Kultury Wrocław 2016 zakłada powołanie spółdzielni zrzeszającej projektantów, rękodzielników oraz osoby zajmujące się marketingiem. Spółdzielnia docelowo ma stworzyć miejsca pracy dla osób, które pomimo talentu i kompetencji nie mogą znaleźć stałego zatrudnienia.

REKLAMA

Organizatorzy podkreślają, że specyfika współczesnego rynku pracy sprawia, że poszukujący pierwszej pracy młodzi projektanci bądź osoby specjalizujące się w marketingu, zazwyczaj rekrutowane są przez wielkie korporacje oferujące im niestabilne warunki zatrudnienia. "Z drugiej strony na rynku funkcjonuje znaczna liczba rzemieślników, posiadających niekiedy ginące wręcz umiejętności, skazanych jednak na tryb pracy od zlecenia do zlecenia. Przykłady dobrych praktyk pokazują, że ogniwo korporacyjne może być pominięte, a dzięki połączeniu sił i umiejętności, utalentowane osoby mogą same stworzyć znakomicie prosperujące małe przedsiębiorstwa" - wyjaśnia Jasiński.

Pomysłodawcy przedsięwzięcia prowadzą obecnie rekrutację do projektu. "Mamy już 15-osobowy zespół startowy, ale nadal jesteśmy otwarci na propozycję współpracy" - powiedziała PAP menedżer projektu Paulina Ograbisz. Jak dodała otwarcie spółdzielni planowane jest na czerwiec.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz projektantów i rękodzielników poszukiwane są również osoby zajmujące się marketingiem. "Osoby te będą pomagały we wprowadzeniu na rynek produktów tworzonych przez projektantów i rzemieślników" - tłumaczyła Ograbisz.

Długofalowym celem projektu jest zaangażowanie lokalnej społeczności w działania twórcze i kulturalne oraz rozszerzenie działalności spółdzielni o wymiar edukacyjny. W przyszłości planowane jest również wdrożenie projektu w innych miastach i utworzenia międzynarodowej sieci spółdzielczej.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA