REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PE przygotował nowe przepisy dotyczące oznakowania soków

REKLAMA

Parlament Europejski zaakceptował nowe zasady oznakowania owocowych soków i nektarów. Chodzi o to, by uniemożliwić używanie potencjalnie mylących nazw soków mieszanych oraz informacji o braku cukru.

PE zatwierdził aktualizację przepisów z 2001 roku zdecydowaną większością głosów. Celem zmian jest dostarczenie konsumentom rzetelnej informacji o kupowanych przez nich napojach. Parlament ponadto zakazał dodawania cukru do produktów sprzedawanych jako soki i określił, w jakich napojach może znajdować się cukier i inne substancje słodzące - poinformowało biuro prasowe PE.

REKLAMA

Projektowane przepisy dotyczące oznakowania soków zostały już wstępnie uzgodnione z Radą Unii Europejskiej. Potrzebują jeszcze formalnego potwierdzenia przez to gremium, by mogły stać się prawem.

REKLAMA

Europosłowie opowiedzieli się za tym, by nazwa napoju złożonego z dwóch różnych soków odzwierciedlała ich zawartość. Np. połączenie dziewięćdziesięciu procent soku jabłkowego z dziesięcioma procentami soku truskawkowego będzie musiało nosić nazwę: "sok jabłkowo-truskawkowy", podczas gdy dziś możliwa jest nazwa: "sok truskawkowy". Nazwy handlowej "sok wieloowocowy" będzie można używać w przypadku zmieszania trzech lub więcej owocowych soków.

Parlament Europejski chce jasno określić, jakie napoje mogą zawierać cukier, a jest to szczególnie ważne dla diabetyków. W projektowanych przepisach zakłada się, że soki owocowe w ogóle nie będą zawierały dodatkowego cukru ani substancji słodzących. Natomiast nektary, zrobione z miazgi owocowej i wody, będą mogły być dosładzane cukrem lub innymi substancjami słodzącymi.

Napisu "bez dodatku cukru" nie będzie można umieszczać na etykietach nektarów, w których znajdują się sztuczne substancje słodzące, takie jak sacharyna. Taki napis wprowadza w błąd konsumentów, sugerując, że napój jest niedosładzany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według nowych regulacji, nad którymi pracuje PE, producent nie będzie mógł informować, że w opakowaniu znajduje się sok pomarańczowy, jeżeli będzie on zawierał jakieś domieszki.

Wiele produktów sprzedawanych jako "sok pomarańczowy" zawiera do 10 proc. soku z mandarynek, poprawiającego kolor i smak. Jest to częsta praktyka zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Brazylii, a kraje te mają spory udział w rynku europejskim. Dla zachowania równych szans zarówno importowane, jak i europejskie soki pomarańczowe nie będą mogły zawierać domieszek lub będą musiały uwzględniać mandarynkę w nazwie produktu.

Państwa członkowskie będą miały 18 miesięcy na dostosowanie nowych przepisów do prawa krajowego.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA