REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rosną kłopoty ze ściąganiem należności od firm

REKLAMA

Ponad 35 proc. firm nie reguluje swoich zobowiązań, bo nie dostaje zapłaty od innych, a prawie 34 proc. ogranicza z tego powodu inwestycje - wynika z Indeksu Należności Przedsiębiorstw (INP) w Polsce, przygotowanego przez Krajowy Rejestr Długów BIG.

Podczas spotkania zorganizowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce podano też, że z powodu problemów ze ściąganiem należności w październiku 2011 r. - 9,2 proc. firm ograniczało zatrudnienie oraz wzrost wynagrodzeń, a 7,2 proc. miało kłopoty z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, zaś 6,5 proc. podnosiło ceny wyrobów lub usług.

REKLAMA

REKLAMA

Według danych przytoczonych na konferencji, w październiku 2011 r. w całym kraju znacząco wzrosły problemy z odzyskiwaniem należności. "Pogorszenie sytuacji jest na tyle silne, że wskaźnik obniżył się do poziomu obserwowanego w 2010 roku. Z drugiej strony - odsetek firm cierpiących z powodu problemów z odzyskiwaniem należności wciąż jest mniejszy niż obserwowano to w okresie największego nasilenia zjawisk kryzysowych w 2009 roku" - poinformowano.

"Jeszcze trzy miesiące temu co piąta polska firma deklarowała, że nie ma kłopotów z tym, żeby otrzymywać w terminie zapłatę za swoje towary lub usługi. Teraz zaś wskaźnik ten wynosi 11,4 proc. i zaczyna się przekładać na powstawanie zatorów płatniczych" - powiedział PAP Andrzej Kulik z Krajowego Rejestru Długów BIG.

Eksperci zwracają uwagę jednocześnie, że co prawda więcej przedsiębiorstw ma kłopoty z odzyskiwaniem należności, ale są one przeterminowane tylko kilka miesięcy, a więc niewiele. "To są pierwsze oznaki problemów, które dopiero mogą się pojawić w przyszłości. Sądzę, że nie będzie tak źle, choć rok 2012 na pewno będzie gorszy od 2011" - powiedziała PAP dr Piotr Białowolski ze Szkoły Głównej Handlowej.

REKLAMA

Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych - Związek Pracodawców powstała 27 października 1999 roku i skupia kilkadziesiąt kluczowych przedsiębiorstw z rynku finansowego w Polsce (np. banki, doradców i pośredników finansowych, przedsiębiorstwa pożyczkowe i zarządzające informacją gospodarczą, wierzytelnościami oraz ubezpieczycieli).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KPF to Członek Rady Rozwoju Rynku Finansowego, powołanej do życia przez Ministra Finansów. Konferencja, jako pierwsza organizacja pracodawców spośród nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej przystąpiła do Eurofinas - federacji związków przedsiębiorstw finansowych (European Federation of Finance House Associations), zrzeszającej 18 organizacji z krajów europejskich, reprezentujących ponad 1.100 instytucji finansowych.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA