REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta menedżer równie skuteczna jak mężczyzna

REKLAMA

Zdaniem prawie dwóch trzecich (63 proc.) polskich menedżerów płeć nie ma wpływu na skuteczność ich pracy, a według ponad połowy (58 proc.) - także na osiągnięcia zawodowe - wynika z badań przeprowadzonych pod patronatem PKPP Lewiatan przez firmę Diners Club.

REKLAMA

W badaniach w ramach programu Talent Club zatytułowanych "Wojna Płci" na pytania związane ze sprawowaniem funkcji kierowniczych przez kobiety i mężczyzn odpowiedziało ponad 500 polskich menedżerów. Chociaż większość z nich dostrzega różnice w sposobie pracy kobiet i mężczyzn menedżerów, to jednak nie uważa, żeby miały one wpływ na ich efektywność i osiągnięcia zawodowe. Wyniki badań przedstawiono w czwartek dziennikarzom podczas konferencji w siedzibie PKPP Lewiatan.

REKLAMA

"Nie oznacza to jednak, że respondenci nie dostrzegają żadnej różnicy pomiędzy stylem pracy kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych. Zdaniem większości badanych menedżerki są bardziej dokładne w realizowaniu działań oraz cechują się większym nastawieniem na współpracę z ludźmi, a także częściej niż mężczyźni dostrzegają u innych osób emocje" - uważa socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego i ekspert programu Talent Club dr Anna Wilk. "Menedżerowie natomiast charakteryzują się większą bezwzględnością w dążeniu do celu, szybciej niż ich koleżanki podejmują decyzje, mają lepiej rozwinięte zdolności przywódcze i są bardziej skłonni do podejmowania ryzyka" - dodała.

Żadna z powyższych cech nie decyduje jednak o tym, zdaniem menedżerów, czy dana osoba dobrze pełni swoje funkcje kierownicze. Według respondentów umiejętność dobrego zarządzania zespołem o wiele bardziej niż od płci zależy od sposobu pracy danej osoby i jej umiejętności interpersonalnych, takich jak zachęcanie podwładnych do kreatywnego myślenia i pozostawianie im swobody w sposobie wykonywania obowiązków.

REKLAMA

"Wyniki tych badań są obiecujące, bo większość badanych uważa, że menedżerki i menedżerowie mają podobne umiejętności, żeby zarządzać zespołami i projektami. Chodzi o to, że kobiety w środowisku menedżerskim są postrzegane jako równie skuteczne w swoich działaniach jak mężczyźni" - powiedziała PAP Wilk.

O tym, że do osiągnięcia sukcesu na stanowisku menedżera niezbędne są pewne określone społeczno-biologiczne cechy, które zależą od płci, przekonanych było 34 proc. uczestników badania. W grupie osób przekonanych, że przedstawiciele jednej z płci skuteczniej radzą sobie na stanowiskach kierowniczych (37 proc. respondentów), dominował pogląd, że lepszym menedżerem jest mężczyzna - tak uznało ponad dwie trzecie przedstawicieli tej grupy, przy czym w większości (58 proc.) byli to mężczyźni. Panie natomiast częściej niż panowie podkreślały, że kobiety lepiej od mężczyzn wykonują powierzone im obowiązki - podkreśliło to 20 proc. menedżerek biorących udział w badaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdaniem Arkadiusza Świderskiego z Morgan Brown Group nierówność w ocenianiu płci wynika z tradycji, wychowania i mentalności, które ugruntowały się przez wieki. Dodatkowo w grę wchodzą różne role mężczyzny i kobiety.

"Teoretycznie można powiedzieć, że kobieta kosztuje pracodawcę więcej, bo korzysta z urlopu macierzyńskiego czy wychowawczego. Jednak to się zmienia, gdyż dzięki rozwojowi technologii i zmianom stylu prowadzenia biznesu, takim jak telepraca, kobiety mogą efektywnie pracować, także będąc w domu" - powiedział PAP Świderski.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA