REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rośnie transparentność finansowa polskich przedsiębiorstw

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przedsiębiorstwa coraz częściej informują klientów i partnerów biznesowych o swojej stabilnej pozycji finansowej – wynika z danych Rzetelnej Firmy. W ciągu trzech ostatnich lat liczba firm, która uzyskała Certyfikat Rzetelności – dokument potwierdzający m.in. bieżącą wypłacalność przedsiębiorstw, wzrosła prawie siedmiokrotnie. Największą popularnością cieszy się certyfikat elektroniczny, na który zdecydowało się ponad 20 tysięcy firm.

REKLAMA

Według danych Rzetelnej Firmy, programu prowadzonego pod patronatem Krajowego Rejestru Długów, liczba przedsiębiorstw, które otrzymały Certyfikat Rzetelności wzrosła z 5 862  w 2008 r. do 39 009 w chwili obecnej. Uczestnikami programu na chwilę obecną są nie tylko duże spółki, ale również firmy z sektora MSP.

REKLAMA

„Fundamentem działalności Rzetelnej Firmy jest promocja uczciwości i wiarygodności płatniczej polskich przedsiębiorstw. Zgłaszając chęć udziału w programie firmy zobowiązują się do przestrzegania powyższych wartości i dzięki temu przyczyniają się do budowy lepszego rynku. Jesteśmy przekonani, że w warunkach niepewnej sytuacji gospodarczej informacja o transparentności finansowej przedsiębiorstw jest szczególnie istotna.” - mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. „Ciągły wzrost liczby firm biorących udział w programie jest dla nas nie tylko powodem do szczególnej dumy, ale motywacją do dalszej wytężonej pracy na rzecz promocji rzetelności płatniczej w Polsce.” -  dodaje Waldemar Sokołowski.

Coraz bardziej popularne staje się elektroniczne potwierdzenie rzetelności płatniczej w formie specjalnego baneru Rzetelnej Firmy, który może być zainstalowany na stronie internetowej przedsiębiorstwa. Po kliknięciu w baner można zweryfikować aktualność elektronicznego Certyfikatu Rzetelności. To jedyne takie narzędzie w Polsce, które pozwala na bezpłatne sprawdzenie, 24 godziny na dobę przez cały tydzień, czy dana firma jest zarejestrowana jako dłużnik w Krajowym Rejestrze Długów.

W 2009 r. na taką formę zdecydowało się 2329 firm, natomiast rok później dołączyło już prawie cztery razy tyle (8533). Dane z 2011 r. wskazują, że przez pierwsze 9 miesięcy otrzymały je aż 9184 przedsiębiorstwa. To oznacza, że od początku przyznawania elektronicznych Certyfikatów Rzetelności, na swoich strona internetowych umieściło je ponad 20 tys. firm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że Internet stał się dla Polaków podstawowym narzędziem weryfikacji opinii o ich firmie. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonych wśród konsumentów przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy.  Wynika z niego, że aż 81 proc. ludzi przed podjęciem decyzji o wyborze firmy weryfikuje opinie na jej temat w Internecie. Naturalną konsekwencją jest więc wykorzystanie narzędzi, które budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w sieci.” - podsumowuje Waldemar Sokołowski.

 

O Rzetelnej Firmie

Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Rzetelna firma

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA