REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe inwestycje w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Osiem kolejnych firm zainwestuje na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (ŁSSE). W sumie wartość tych inwestycji przekroczy 230 mln zł a pracę znajdzie ponad 270 osób. We wtorek przedstawicielom spółek wręczono zezwolenia na działalność w strefie.

 

REKLAMA

Osiem kolejnych firm zainwestuje na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (ŁSSE). W sumie wartość tych inwestycji przekroczy 230 mln zł a pracę znajdzie ponad 270 osób. We wtorek przedstawiciele firm otrzymali zezwolenia na rozpoczęcie działalności w ŁSSE.

Najwięcej pieniędzy - 60,4 mln zł - zainwestuje w podstrefie Kutno spółka Hamburger Pini w budowę zakładu przetwórstwa mięsa. Przy krojeniu, marynowaniu, mieleniu, doprawianiu i pakowaniu mięsa pracę ma znaleźć co najmniej 135 nowych pracowników.

REKLAMA

50 mln zł ma kosztować spółkę Press-Glas budowa hali produkcyjnej z zapleczem socjalnym oraz wyposażenie zakładu w linie technologicznego do obróbki szkła płaskiego. Inwestycja ma być realizowana w podstrefie Radomsko. Produkty firmy mają być wykorzystywane m.in. przez przemysł meblarki czy AGD np. do produkcji kabin prysznicowych a także do kolektorów słonecznych. W nowej hali pracę ma znaleźć co najmniej 50 osób.

Spółka Medana Pharma, która działa już w podstrefa Sieradz zamierza zainwestować co najmniej 45 mln zł w modernizację swoich zakładów. Zakupione w ramach inwestycji wyposażenie pozwoli na prowadzenie prac badawczych, jak również na wykonywanie małych serii produkcyjnych tabletek, kapsułek miękkich i płynów. Pracę mają znaleźć co najmniej cztery osoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co najmniej 36 mln zł wyda spółka PRT Radomsko w budowę zakładu recyklingu PET. W związku z nową inwestycją, która powstanie w podstrefie Radomsko spółka zamierza zatrudnić co najmniej 30 pracowników.

Interprint Polska w podstrefie Ozorków uruchomi nową linię technologiczną do lakierowania papieru dekoracyjnego przeznaczonego głównie na potrzeby branży meblarskiej. Spółka wyda co najmniej 25 mln zł oraz zatrudnić co najmniej 10 nowych pracowników.

REKLAMA

W podstrefie Zgierz Wytwórnia Klejów i Zapraw Budowlanych planuje - dla swojego zakładu - zakup drukarki fleksograficznej oraz urządzeń wspomagających proces produkcji opakowań, w które pakowane są produkty. Koszt inwestycji oszacowano na ponad pięć milionów zł. Zatrudnienie znajdą kolejne cztery osoby.

Ponad 4,8 mln zł ma kosztować firmę Nord Farm wybudowanie w podstrefie Koluszki zakładu produkcyjnego, wraz z częścią biurową, magazynową oraz laboratorium, gdzie uruchomione zostaną nowoczesne linie do produkcji produktów leczniczych i suplementów diety. Firma zamierza zatrudnić co najmniej 30 osób.

Firma SFB Polska wybuduje halę produkcyjną wraz z zapleczem biurowym, w których produkować będzie części zamienne dla przemysłu motoryzacyjnego dla takich koncernów jak Volvo, Mercedes, Renault, Man, Daf i Scania. Inwestycja, która powstanie w podstrefie Ostrzeszów ma kosztować 4 mln zł. Firma zatrudni 13 osób.

Jak poinformował PAP rzecznik ŁSSE Marcin Kwintkiewicz w sumie od początku tego roku zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie ŁSSE otrzymało 12 firm, które zadeklarowały zainwestować prawie 487 mln zł. Powstanie 446 nowych miejsc pracy a utrzymanych ponad 2200.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA