Rachunki można sporządzać i przesyłać w formie elektronicznej
REKLAMA
Celem zmian jest umożliwienie podatnikom wysyłania rachunków drogą elektroniczną. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Finansów z 9 lutego 2011 r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach (Dz.U. Nr 40, poz. 204). Rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi według znowelizowanych przepisów powinien zawierać co najmniej:
REKLAMA
• imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i kupującego bądź wykonawcy i odbiorcy usługi,
• datę wystawienia i kolejny numer rachunku,
• określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich ceny jednostkowej,
• ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie.
Rachunku nie trzeba już podpisywać. Nie musi być na nim pieczątki wystawcy, jak również nie umieszcza się na nim wyrazów „ORYGINAŁ” albo „KOPIA”. Minister Finansów uzasadnił wprowadzenie tych zmian uproszczeniem czynności związanych z wystawianiem rachunków i umożliwieniem sporządzania, przesyłania i przechowywania rachunków w formie elektronicznej.
REKLAMA
REKLAMA