REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża turystyczna czeka na zniesienie rekomendacji MSZ dla Egiptu

REKLAMA

Branża turystyczna czeka na zniesienie rekomendacji MSZ, odradzającej wyjazdy Polaków do Egiptu, na razie przygotowując się do powrotu do Tunezji. Przedstawiciele operatorów oceniają, że wkrótce oba te kraje będą musiały powalczyć o utraconych klientów.

O sytuacji na rynku wyjazdów wakacyjnych do Egiptu i Tunezji mówili w Sosnowcu podczas trwających tam targów turystycznych Intourex przedstawiciele Polskiej Izby Turystyki - prezes Jan Korsak oraz szef śląskiego oddziału Grzegorz Chmielewski.

REKLAMA

REKLAMA

Jak poinformowali, choć w ostatnich tygodniach poważnie zmniejszyło się zainteresowanie turystów Egiptem, wciąż znajdują się osoby, które mimo negatywnej rekomendacji polskiego ministerstwa spraw zagranicznych, chcą wyjeżdżać do tego kraju. Na razie, wobec zniesienia na początku lutego podobnej rekomendacji dla Tunezji, od marca touroperatorzy planują wrócić do tamtejszych kurortów.

Łącznie w ostatnich latach do Egiptu i Tunezji jeździło odpowiednio ok. 600 tys. i ok. 200 tys. Polaków rocznie. "Tunezja ma więc w tej chwili znakomitą szansę, by przejąć część turystów z Egiptu, tym bardziej, że trudno dziś znaleźć zamienne oferty dla obu tych krajów pod względem klimatu i pakietu usług w określonej cenie" - ocenił Korsak.

Tymczasem po kilku tygodniach spokoju w sobotę na ulice Tunisu znów wyszli manifestanci; demonstrowano przeciw tunezyjskim ruchom islamistycznym, apelując o religijną tolerancję po tym, gdy grupa ekstremistów zabiła polskiego księdza.

Proszony przez dziennikarzy o radę dla turystów rozważających, czy lecieć w najbliższym czasie na wakacje do Egiptu, Korsak wskazał, że choć każdy może zdecydować o tym na własną rękę, dla Polskiej Izby Turystyki obowiązująca opinia ministerstwa jest wiążąca. "Do czasu, aż ta rekomendacja nie zostanie zmieniona, nie możemy prezentować innego stanowiska" - podkreślił.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jego zdaniem, widać już jednak powoli przesłanki normalizacji sytuacji w tym kraju. "Jeżeli będą znoszone restrykcje, w pierwszej kolejności będzie to dotyczyć tych miejsc bezpiecznych, kurortów. Jednak jeżeli gdzieś będzie demonstracja, nie należy w niej brać udziału, jeżeli będą zamieszki, nie należy się do nich zbliżać" - zastrzegł.

Przedstawiciele Izby przypominali w sobotę, że dotąd przez cały okres niepokojów turyści, którzy chcieli pozostać w egipskich kurortach, wypoczywali tam spokojnie. Chwalili też egipskich współpracowników, którzy od początku protestów "zachowują się bardzo odpowiedzialnie". "Nikt nie kieruje turystów tam, gdzie są jakieś zagrożenia. Nie ma tu ryzyka i nonszalancji" - podkreślił Korsak.

"Turyści, którzy teraz wyjeżdżają do Egiptu, nie uczestniczą w wyjazdach fakultatywnych. To wyjazdy typowo wypoczynkowe do Sharm-el-Sheikh i Hurghady. Wyjazdy objazdowe zostały całkowicie wstrzymane" - dodał Chmielewski.

Szefowie Izby uważają, że zarówno Egipt, jak i Tunezja, jeszcze przez pewien czas będą odczuwać załamanie na rynku turystycznym. Przytoczyli tu przykład Grecji, w której podczas ubiegłorocznych niepokojów na podłożu ekonomicznym - mimo że wszystkie ośrodki wypoczynkowe były z dala od nich - branża turystyczna zanotowała silne spadki.

Korsak zaznaczył, że podobnie było w ub. roku w Polsce, gdy zagraniczne media relacjonowały polskie powodzie. Mimo, że nie dotknęły one miejsc turystycznych, w tym czasie znacząco spadła liczba zagranicznych turystów.

Zdaniem przedstawicieli Izby, ponieważ Polska mieści się w piątce krajów, których obywatele najchętniej przyjeżdżają do Egiptu, nie tylko w sezonie, ale przez cały rok, po zniesieniu negatywnej rekomendacji dla tego państwa, egipscy partnerzy będą musieli coś zaproponować, by z powrotem przekonać i przyciągnąć polskich turystów.

"Tamtejsza branża turystyczna będzie musiała przekazać tu komunikat w rodzaju: +u nas wszystko OK.+ np. w postaci kampanii reklamowej" - wskazał Korsak. Jak dodał, drugim skutecznym bodźcem tego typu może okazać się odpowiednia polityka cenowa.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA