REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PIP: 2,3 tys. kontroli na budowach - mandaty na kwotę 1,2 mln zł

REKLAMA

1,3 tys. decyzji nakazujących wstrzymanie prac ze względu na bezpośrednie zagrożenie życia i zdrowia pracowników oraz 1,1 tys. mandatów na kwotę 1,2 mln zł - to efekt działań inspektorów pracy, którzy od 22 marca do 30 kwietnia przeprowadzili 2,3 tys. kontroli na budowach w całym kraju.

Część kontroli dotyczyła inwestycji związanych z EURO 2012, m.in. budowy dróg i hoteli. "Były to kontrole krótkotrwałe, skoncentrowane na identyfikacji nieprawidłowości stwarzających bezpośrednie zagrożenia dla zdrowia i życia" - powiedziała we wtorek PAP rzeczniczka PIP Danuta Rutkowska.

REKLAMA

Trzy czwarte kontroli przeprowadzono w małych firmach, zatrudniających do dziewięciu osób. Co piąte skontrolowane przedsiębiorstwo zatrudniało od 10 do 49 osób.

Najczęściej nieprawidłowości dotyczyły przygotowania i organizacji stanowisk pracy oraz prowadzenia robót i procesów technologicznych. Kontrolerzy PIP wydali 4,1 tys. decyzji nakazujących usunięcie uchybień - np. zabezpieczenia otworów i przejść na terenie budowy.

1,7 tys. wydanych decyzji dotyczyło eksploatacji maszyn, urządzeń i rusztowań. 1,4 tys. odnosiło się do eksploatacji urządzeń energetycznych - np. zabezpieczenia przed uszkodzeniem czy dotknięciem przewodów elektrycznych.

REKLAMA

Ponad 1 tys. decyzji PIP dotyczyło zagospodarowanie placu i zabezpieczenia terenu budowy, w tym wydzielenia i oznakowania miejsc niebezpiecznych, oraz zabezpieczenia terenu. 990 decyzji odnosiło się do właściwego przygotowania robotników do pracy - np. braku kasków ochronnych czy sprzętu zabezpieczającego przed upadkiem z wysokości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ocenie inspektorów pracy główne uchybienia wynikają z pośpiechu i ograniczania kosztów w zakresie bezpieczeństwa prac. Brakuje też bezpośredniego nadzoru nad pracami ze względu na konieczność nadzorowania prac prowadzonych jednocześnie na kilku terenach budowy.

Według PIP problemem są także niskie kwalifikacje i brak odpowiednich uprawnień pracowników, zaniedbywanie szkoleń i badań lekarskich pracowników. W ocenie kontrolerów na niektórych budowach w dalszym ciągu używany jest zużyty sprzęt i stare urządzenia. Wyniki dotychczasowych kontroli wskazują na liczne nieprawidłowości w zakresie przestrzegania przepisów i zasad BHP.

W 2009 roku w wypadkach przy pracy w budownictwie poszkodowanych zostało 8 tys.684 osób; 117 osób zmarło.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA