REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeszcze w tym roku do wzięcia będzie 150 mln zł na e-biznes

Mariusz Gawrychowski

REKLAMA

Już pod koniec października osoby, które marzą o własnej firmie działającej w internecie, będą mogły ubiegać się o unijne dotacje na jej stworzenie. Jak dowiedziała się GP, do podziału będzie 150 mln zł.

Prawie 150 mln zł - tyle unijnych pieniędzy będzie do wzięcia pod koniec października w konkursie na dotacje na założenie własnej firmy w internecie. Jak dowiedziała się GP, został już ustalony budżet zbliżającego się naboru w Działaniu 8.1 w programie Innowacyjna Gospodarka. Szansę na dotacje ze środków UE mają małe firmy, które chcą działać za pośrednictwem internetu i innych elektronicznych kanałów dystrybucji (np. telefonia komórkowa). O pieniądze z UE mogą ubiegać się firmy istniejące krócej niż rok. Ze środków unijnych maksymalnie można dostać 1 mln zł wsparcia. Co najmniej 15 proc. wartości inwestycji trzeba pokryć z własnej kieszeni.

REKLAMA

Barbara Ozimek z Warszawy wraz z koleżanką przygotowuje się do startu w konkursie. Jak mówi, unijna dotacja jest dla niej jedyną szansą za stworzenie własnego, internetowego przedsiębiorstwa.

- Wydaje się, że założenie e-firmy w sieci jest tanie. Jednak po przygotowaniu wstępnego biznesplanu okazało się, że potrzebujemy na ten cel co najmniej 100 tys. zł. Ponieważ nie dysponujemy takimi pieniędzmi, to zdecydowałyśmy się postarać o unijne wsparcie - mówi Barbara Ozimek.

Jej pomysł na e-firmę to branżowy serwis informacyjny. Zarabiać będzie na reklamach oraz opłatach za możliwość umieszczania na portalu swoich treści.

REKLAMA

O unijne wsparcie nie będą mogły się ubiegać e-sklepy. Urzędnicy doszli do wniosku, że jest ich w Polsce dostatecznie dużo i postawili na firmy, które za pośrednictwem sieci chcą świadczyć usługi. Taka konstrukcja nie wyklucza automatycznie wszystkich e-sklepów. Niektóre z nich (np. portal sprzedający dzwonki do telefonów komórkowych) mogą mieć szansę na pieniądze z UE.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dotacje na e-biznes w Działaniu 8.1 są tegorocznym hitem w programie Innowacyjna Gospodarka. Według Wioletty Paprockiej, rzecznik Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (resort pośredniczy w dystrybucji unijnego wsparcia), w trzech dotychczasowych konkursach zgłosiło się ponad 2,6 tys. chętnych przedsiębiorców. Łącznie ubiegali się o blisko 2 mld zł wsparcia na stworzenie własnych e-firm. Do tej pory dotacje przyznano 473 przedsiębiorcom, którzy podzielili między siebie 250 mln zł.

- Zainteresowanie zbliżającym się konkursem jest olbrzymie. Codziennie zgłasza się do nas nowa firma, które chce zdobyć dotacje w Działaniu 8.1 - mówi Tomasz Chmielecki, współwłaściciel firmy doradczej Euro Grant Consulting z Łodzi.

Dodaje, że należy spodziewać się powtórki z ostatniego konkursu, w którym już pierwszego dnia ogłoszono zamknięcie naboru. Dlatego - jego zdaniem - nie należy zwlekać ze złożeniem dokumentacji, tylko zrobić to pierwszego dnia.

Wnioski należy składać od 26 października w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

DOTACJE Z UE NA INFORMATYZACJĘ FIRMY

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeprowadzi w październiku także konkurs na unijne dotacje dla firm, które chcą zinformatyzować swoją współpracę ze swoimi partnerami biznesowymi. Nabór rozpoczyna się 5 października. Do podziału będzie prawie 150 mln zł.

473 osoby dostały do tej pory unijne dotacje na firmę internetową

MARIUSZ GAWRYCHOWSKI

mariusz.gawrychowski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA