REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od połowy kwietnia niższe ceny z telefonów stacjonarnych dla klientów biznesowych TP

REKLAMA

Telekomunikacja Polska planuje obniżyć ceny połączeń z telefonów stacjonarnych na komórki dla klientów biznesowych od 15 kwietnia. To efekt porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej - poinformował w poniedziałek rzecznik Grupy TP Wojciech Jabczyński.

"Szczegóły oferty podamy za kilkanaście dni. Urząd (Komunikacji Elektronicznej - PAP) sugerował termin "prima aprilisowy", my kilkanaście tygodni późniejszy. Dzięki kompromisowi z regulatorem i przyspieszeniu wprowadzania przez TP niezbędnych rozwiązań IT, klienci biznesowi szybciej skorzystają z tańszych rozmów" - poinformował.

REKLAMA

W ubiegłym tygodniu UKE poinformował, że nałoży na TP karę, jeśli spółka do 1 kwietnia br. nie obniży cen połączeń z telefonów stacjonarnych do sieci komórkowych dla klientów biznesowych.

Jak powiedziała w piątek PAP prezes UKE Anna Streżyńska, ceny połączeń muszą spaść co najmniej o ok. 12 groszy za minutę. O tyle bowiem spadły w styczniu stawki hurtowe (tzw. MTR-y).

REKLAMA

"W przypadku, gdy termin wdrożenia przez TP wyżej wymienionych zmian będzie bardziej odległy niż dzień 1 kwietnia 2009 r., zostanie wszczęte postępowanie o nałożenie kary za stosowanie zawyżonych cen za połączenia F2M (ang. Fixed to Mobile - z telefonów stacjonarnych na komórkowe) w ofertach dla klientów biznesowych" - poinformował wtedy UKE.

1 marca br. Telekomunikacja Polska obniżyła ceny połączeń z telefonów stacjonarnych do sieci komórkowych dla klientów indywidualnych. Minuta rozmowy do sieci Orange, Plus i Era kosztuje 0,40 zł brutto. Wcześniej, od czerwca ubiegłego roku, minuta połączenia do tych sieci kosztowała 0,57 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy cennik TP to efekt obniżenia stawek hurtowych, tzw. MTR (ang. Mobile Termination Rates), które są podstawą do rozliczeń pomiędzy operatorami w przypadku rozmów między różnymi sieciami. Operator telefoniczny osoby odbierającej połączenie obciąża kosztami operatora sieci, z której połączenie było wykonane.

Dotychczasowy harmonogram obniżania stawek MTR został ustalony w kwietniu 2007 roku na trzy lata. W tym czasie spadły one z 65 groszy do 33,87 groszy po obniżce w maju 2008 r. Zgodnie z decyzjami UKE z października 2008 roku, operatorzy od 1 styczniu 2009 r. musieli obniżyć stawki do 21,62 groszy. W lipcu 2009 r. zostaną obniżone do 16,77 groszy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA