REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy za utworzeniem unijnego Funduszu Gwarancyjnego

REKLAMA

Europejscy przedsiębiorcy chcą by Komisja Europejska utworzyła specjalny Fundusz Gwarancyjny, który ułatwi firmom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) dostęp do kredytów - powiedział PAP prezes KIG Andrzej Arendarski.

Plany utworzenia Funduszu Gwarancyjnego były głównym tematem rozmowy prezesa Krajowej Izby Gospodarczej z szefem Europejskiego Banku Centralnego (EBC) Jean-Claudem Trichetem.

REKLAMA

"Utworzenie funduszu pomogłoby rozwiązać problem zbyt małej dostępności firm sektora MSP do kredytów i tym samym przyspieszyłoby wyjście Europy z kryzysu" - uważa prezes KIG oraz wiceprezes Stowarzyszenia Europejskich Izb Handlu i Przemysłu Eurochambers Andrzej Arendarski.

REKLAMA

W Unii Europejskiej działa około 2 mln małych przedsiębiorstw. "To głównie one mają problemy z dostępem do kredytów. Wiele z nich to dobre firmy, które jednak nie mogą otrzymać kredytu, ponieważ banki znacznie zaostrzyły zasady ich udzielania" - powiedział.

Decyzja o utworzeniu funduszu musi zapaść na szczeblu Komisji Europejskiej. "Środkami dysponowałby EBC, który za pośrednictwem banków komercyjnych udzielałby gwarancji kredytowych firmom spełniającym warunki określone przez Komisję" - wyjaśnił Arendarski.

Pomysłodawca utworzenia Funduszu Gwarancyjnego dla sektora MSP, prezydent Unii Małych i Średnich Przedsiębiorstw przy Parlamencie Europejskim (SME Union) Christoph Leitl uważa, że suma jaką KE powinna wspomóc sektor to miliard euro. Jego zdaniem przy takiej kwocie fundusz mógłby zagwarantować kredyty dla 10 mln małych i średnich firm w wysokości jednorazowej pożyczki ok. 5 tys. euro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Brak dostępu do kredytów to nie jedyny problem z jakim borykają się europejscy przedsiębiorcy. Poważnym zagrożeniem dla sektora MSP jest brak koordynacji działań przy wprowadzaniu przez poszczególne państwa planów antykryzysowych. "To zakłóca warunki zdrowej konkurencji na rynku wewnątrzunijnym" - uważają członkowie zrzeszeni w Eurochambers.

Przedsiębiorców niepokoi także zaniedbywanie długoterminowej strategii wyjścia z kryzysu. Ich zdaniem rządy UE skupiają się przede wszystkim na "krótkoterminowych działaniach". "To grozi utratą konkurencyjności całego kontynentu" - przestrzegają.

Uważają, że aby zachować konkurencyjność Europy konieczne jest zwiększenie nakładów inwestycyjnych w badania i rozwój, czyste technologie oraz w edukację i innowacje.

Stowarzyszenie Europejskich Izb Handlu i Przemysłu Eurochambers reprezentuje 45 narodowych organizacji, które tworzą sieć 2 tys. regionalnych oraz lokalnych izb, liczących 19 milionów firm i zatrudniających dziesiątki milionów pracowników. Polskich przedsiębiorców w Europie reprezentuje Krajowa Izba Gospodarcza, która jest członkiem Eurochambers od 1991 roku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA