REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma sporo zaoszczędzi na outsourcingu usług księgowych

Łukasz Zalewski
Łukasz Zalewski

REKLAMA

Zatrudnienie księgowej w firmie jest droższe niż outsourcing usług księgowych. Oddając rachunkowość na zewnątrz, firma może oszczędzić nawet 1,5 tys. zł miesięcznie. Za usługi on-line płaci się mało, ale podatnik sam księguje dokumenty.

W czasie spowolnienia gospodarczego firmy szukają oszczędności m.in. w obsłudze księgowej. Koszty można zredukować, oddając księgowość do biura rachunkowego, firmy outsourcingu księgowego lub korzystając z księgowości internetowej. Kwota, jaką można zaoszczędzić, zależy od wielkości firmy i liczby dokumentów, które generuje ona miesięcznie. Firma, która ma 100-150 dokumentów do zaksięgowania, może zaoszczędzić nawet 1,5 tys. zł miesięcznie, jeśli zdecyduje się na korzystanie z usług outsourcingu księgowego, zamiast zatrudniać samodzielną księgową na etacie.

REKLAMA

REKLAMA

Księgowość internetowa

Na rynku dostępne są oferty księgowości internetowej, których miesięczny koszt to ok. 50 zł. Jak wyjaśnia Joanna Zalewska, kierownik serwisu ifirma.pl, usługa jest skierowana do mikroprzedsiębiorstw i małych firm, a kryterium wyboru jest sposób rozliczania się z podatku dochodowego.

- Z serwisu mogą korzystać podatnicy rozliczający działalność gospodarczą na podstawie ustawy o PIT i prowadzący księgowość w postaci książki przychodów i rozchodów lub ewidencji VAT - tłumaczy Joanna Zalewska.

REKLAMA

Za usługę trzeba zapłacić 45 zł netto miesięcznie i jest to cena zdecydowanie niższa niż średnia cena usług biur rachunkowych. Serwis nie jest jednak biurem rachunkowym i nie prowadzi księgowości swoich klientów. To podatnik prowadzi księgowość z pomocą serwisu. Ma on do dyspozycji specjalistów od podatków, ale niekoniecznie z uprawnieniami księgowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Średnia cena obsługi księgowej w biurze rachunkowym to od 150 do 400 zł. Korzystając z usług biura rachunkowego, właściciel firmy nie martwi się o rozliczenia, bo to biuro księguje dokumenty. W przypadku popełnienia błędu przez biuro klient może domagać się od niego odszkodowania, bo każde biuro ma obowiązkowe ubezpieczenie OC. Jeśli podatnik sam prowadzi księgi, ponosi za nie pełną odpowiedzialność.

Księgowość on-line

Na rynku istnieje wiele ofert księgowości on-line, np. biuro KPDA z Katowic czy biuro Liczyk. To ostatnie oferuje usługę eLiczyk, która - jak wyjaśnia Mariola Górecka, asystentka zarządu - jest adresowana w szczególności do małych firm. W tym przypadku klient rozlicza się jak w tradycyjnym biurze rachunkowym, ale obsługa księgowo-podatkowa jest realizowana wyłącznie przez elektroniczne kanały komunikowania się.

Klient opłaca jedynie zryczałtowaną opłatę miesięczną, ale są to ceny porównywalne z cenami tradycyjnych biur rachunkowych lub niewiele niższe.

Oferta outsourcingu

Barbara Kochańska-Mierzejewska, członek zarządu FPA Group, firmy outsourcingu internetowego, przyznaje, że oferta biur rachunkowych jest skierowana do osób prowadzących działalność gospodarczą, które generują kilkadziesiąt dokumentów miesięcznie i zatrudniają pracowników. Dla takich firm zatrudnienie samodzielnej księgowej na etacie nie będzie finansowo korzystne, co potwierdza także Zbigniew Błaszczyk, doradca podatkowy Tax-US. Wyjaśnia on, że do kosztów wynagrodzenia należy doliczyć koszt stanowiska pracy, urlopu, szkoleń, prenumerat czasopism czy świadczenia pracownicze.

- Koszt stanowiska to wydatek do 1 tys. zł, w zależności od standardu, wymagań i woli pracodawcy - twierdzi Zbigniew Błaszczyk.

Barbara Kochańska-Mierzejewska ocenia jednak, że ten dodatkowy koszt może wynieść nawet 2,5 tys. zł. Do tego należy doliczyć wynagrodzenie księgowej. Jak wyjaśnia Zbigniew Błaszczyk, oczekiwania księgowych kształtują się w granicach od 3,6 do 13 tys. zł brutto.

Skorzystanie z usług firmy outsourcingu księgowego w przypadku firmy generującej 100-150 dokumentów miesięcznie jest więc tańsze i wynosi ok. 4-5 tys. zł. Oferta tych firm jest skierowana do klientów, którzy mają miesięcznie od 100 do kilkuset dokumentów księgowych oraz potrzebują prowadzenia zaawansowanego raportowania. Barbara Kochańska-Mierzejewska zwraca uwagę, że w przypadku korzystania z usług outsourcingu klient nie ponosi ryzyka dodatkowych kosztów związanych np. z chorobą pracownika, a ponadto firma ma pewność ciągłej obsługi księgowej.

Koszty usług księgowych

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

4-5 tys. zł koszt outsourcingu księgowego miesięcznie

50 zł koszt serwisu księgowości internetowej miesięcznie

ŁUKASZ ZALEWSKI

lukasz.zalewski@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA