REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma sporo zaoszczędzi na outsourcingu usług księgowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Zalewski
Łukasz Zalewski

REKLAMA

Zatrudnienie księgowej w firmie jest droższe niż outsourcing usług księgowych. Oddając rachunkowość na zewnątrz, firma może oszczędzić nawet 1,5 tys. zł miesięcznie. Za usługi on-line płaci się mało, ale podatnik sam księguje dokumenty.

W czasie spowolnienia gospodarczego firmy szukają oszczędności m.in. w obsłudze księgowej. Koszty można zredukować, oddając księgowość do biura rachunkowego, firmy outsourcingu księgowego lub korzystając z księgowości internetowej. Kwota, jaką można zaoszczędzić, zależy od wielkości firmy i liczby dokumentów, które generuje ona miesięcznie. Firma, która ma 100-150 dokumentów do zaksięgowania, może zaoszczędzić nawet 1,5 tys. zł miesięcznie, jeśli zdecyduje się na korzystanie z usług outsourcingu księgowego, zamiast zatrudniać samodzielną księgową na etacie.

REKLAMA

Księgowość internetowa

REKLAMA

Na rynku dostępne są oferty księgowości internetowej, których miesięczny koszt to ok. 50 zł. Jak wyjaśnia Joanna Zalewska, kierownik serwisu ifirma.pl, usługa jest skierowana do mikroprzedsiębiorstw i małych firm, a kryterium wyboru jest sposób rozliczania się z podatku dochodowego.

- Z serwisu mogą korzystać podatnicy rozliczający działalność gospodarczą na podstawie ustawy o PIT i prowadzący księgowość w postaci książki przychodów i rozchodów lub ewidencji VAT - tłumaczy Joanna Zalewska.

Za usługę trzeba zapłacić 45 zł netto miesięcznie i jest to cena zdecydowanie niższa niż średnia cena usług biur rachunkowych. Serwis nie jest jednak biurem rachunkowym i nie prowadzi księgowości swoich klientów. To podatnik prowadzi księgowość z pomocą serwisu. Ma on do dyspozycji specjalistów od podatków, ale niekoniecznie z uprawnieniami księgowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Średnia cena obsługi księgowej w biurze rachunkowym to od 150 do 400 zł. Korzystając z usług biura rachunkowego, właściciel firmy nie martwi się o rozliczenia, bo to biuro księguje dokumenty. W przypadku popełnienia błędu przez biuro klient może domagać się od niego odszkodowania, bo każde biuro ma obowiązkowe ubezpieczenie OC. Jeśli podatnik sam prowadzi księgi, ponosi za nie pełną odpowiedzialność.

Księgowość on-line

Na rynku istnieje wiele ofert księgowości on-line, np. biuro KPDA z Katowic czy biuro Liczyk. To ostatnie oferuje usługę eLiczyk, która - jak wyjaśnia Mariola Górecka, asystentka zarządu - jest adresowana w szczególności do małych firm. W tym przypadku klient rozlicza się jak w tradycyjnym biurze rachunkowym, ale obsługa księgowo-podatkowa jest realizowana wyłącznie przez elektroniczne kanały komunikowania się.

Klient opłaca jedynie zryczałtowaną opłatę miesięczną, ale są to ceny porównywalne z cenami tradycyjnych biur rachunkowych lub niewiele niższe.

Oferta outsourcingu

Barbara Kochańska-Mierzejewska, członek zarządu FPA Group, firmy outsourcingu internetowego, przyznaje, że oferta biur rachunkowych jest skierowana do osób prowadzących działalność gospodarczą, które generują kilkadziesiąt dokumentów miesięcznie i zatrudniają pracowników. Dla takich firm zatrudnienie samodzielnej księgowej na etacie nie będzie finansowo korzystne, co potwierdza także Zbigniew Błaszczyk, doradca podatkowy Tax-US. Wyjaśnia on, że do kosztów wynagrodzenia należy doliczyć koszt stanowiska pracy, urlopu, szkoleń, prenumerat czasopism czy świadczenia pracownicze.

- Koszt stanowiska to wydatek do 1 tys. zł, w zależności od standardu, wymagań i woli pracodawcy - twierdzi Zbigniew Błaszczyk.

REKLAMA

Barbara Kochańska-Mierzejewska ocenia jednak, że ten dodatkowy koszt może wynieść nawet 2,5 tys. zł. Do tego należy doliczyć wynagrodzenie księgowej. Jak wyjaśnia Zbigniew Błaszczyk, oczekiwania księgowych kształtują się w granicach od 3,6 do 13 tys. zł brutto.

Skorzystanie z usług firmy outsourcingu księgowego w przypadku firmy generującej 100-150 dokumentów miesięcznie jest więc tańsze i wynosi ok. 4-5 tys. zł. Oferta tych firm jest skierowana do klientów, którzy mają miesięcznie od 100 do kilkuset dokumentów księgowych oraz potrzebują prowadzenia zaawansowanego raportowania. Barbara Kochańska-Mierzejewska zwraca uwagę, że w przypadku korzystania z usług outsourcingu klient nie ponosi ryzyka dodatkowych kosztów związanych np. z chorobą pracownika, a ponadto firma ma pewność ciągłej obsługi księgowej.

Koszty usług księgowych

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

4-5 tys. zł koszt outsourcingu księgowego miesięcznie

50 zł koszt serwisu księgowości internetowej miesięcznie

ŁUKASZ ZALEWSKI

lukasz.zalewski@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA