REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy, które odczuwają kryzys, już tną wydatki na reklamę

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Finanse, nieruchomości, motoryzacja - te branże mają najbardziej ograniczyć wydatki w tradycyjnych mediach na początku przyszłego roku. W internecie zrobiły to już dziś.

Spadają nam w ostatnich 2-3 tygodniach przychody z AdSense w przeliczeniu na 1 mln odsłon. Czy ktoś może potwierdzić ten trend? - zapytał Michał Brański, współwłaściciel portalu o2.pl, kilka dni temu na swoim, znanym w branży, internetowym blogu.

REKLAMA

REKLAMA

AdSense to program reklamowy Google. Reklamodawcy płacą w nim za wyświetlenie reklamy, najczęściej w formie linku, w innych serwisach zrzeszonych w programie. Im więcej chętnych reklamodawców, tym koszt reklamy jest wyższy, bo firmy biorą udział w licytacji konkretnych serwisów. Potem Google dzieli się pieniędzmi z właścicielami serwisów, w których wyświetlane są reklamy.

- Chciałem się upewnić, czy mamy do czynienia z trendem, czy tylko jednostkowym przypadkiem. Zauważyliśmy, że w ostatnim czasie aktywność reklamową w adsense ograniczyły finanse, motoryzacja, deweloperzy, serwisy z ogłoszeniami - tłumaczy Michał Brański.

Spadek w o2.pl to nie jednostkowy przypadek. Podobna sytuacja miała miejsce w innych serwisach. Diagnoza jest prosta, odpowiedziała pewna osoba w komentarzu do wpisu szefa o2.pl, reklamodawcy licytują mniejsze stawki. Finanse, auta, developerzy, serwisy z ogłoszeniami ograniczają wydatki. To oznacza, że spada eCPM, czyli wskaźnik używany w branży do oceny efektywności reklamy w przeliczeniu wydatków na liczbę użytkowników i odsłon.

REKLAMA

- U mnie też eCPM spadł z 0,84 dol. do 0,69 dol. Widać, że część reklamodawców, na ofertę których popyt ostatnio spadł, ograniczyła swoją działalność reklamową - mówi Rafał Agnieszczak, właściciel serwisu Fotka.pl i Świstak.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama AdSense to według ekspertów jeden z najskuteczniejszych sposobów reklamy w sieci. Jest prosty w obsłudze, stosunkowo niedrogi, a co najważniejsze - pozwala na bieżąco śledzić koszty. Kampanię można rozpocząć jednym kliknięciem myszy, ale w taki sam sposób można ją też przerwać. To, co jest jego zaletą, okazuje się także piętą Achillesową - kampanie w programach AdSense można zastopować kliknięciem myszki. Zaplanowane w tradycyjnych mediach kampanie reklamowe trudno wstrzymać z dnia na dzień.

Szacując przyszłoroczną koniunkturę na rynku reklamy, eksperci podkreślali, że jedynie internet może liczyć na dwucyfrowy wzrost wydatków reklamowych firm i to dzięki wydatkom na promocję on-line rynek ma szanse w ogóle wzrosnąć.

- Obecny zastój w AdSense jest chwilowy. Cały rynek reklamy internetowej wzrośnie w przyszłym roku między 20 a 30 proc. - mówi Michał Brański.

Dodaje, że w przypadku o2.pl pieniądze z programów takich jak AdSense stanowią mniej niż 5 proc. przychodów. Większość wciąż przynoszą reklamy w różnych serwisach portalu, głównie tzw. display (czyli reklama graficzna), rozliczane w różnych modelach. A reklamy graficzne w portalach kupowane są już w większości, tak jak w tradycyjnych mediach - za pośrednictwem domów mediowych.

MichaŁ Fura

michal.fura@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA