REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje w Dolnośląskiem mają zostać przyznane na podstawie wniosków w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mariusz Gawrychowski

REKLAMA

Urzędnicy fundują nam konkurs w klikaniu myszką na czas, w którym wygraną są unijne dotacje - twierdzą przedsiębiorcy z Dolnego Śląska. Obawiają się, że konkurs w sieci będzie niesprawiedliwy.

REKLAMA

Kilka minut przed ósmą rano 1 grudnia 2008 r. kilkuset dolnośląskich przedsiębiorców nerwowo siedzi przed komputerami w siedzibach swoich firm. Za chwilę rozpocznie się pierwszy na Dolnym Śląsku konkurs o unijne dotacje na inwestycje. Konkurs niezwykły - szansę na unijne wsparcie będą miały tylko te firmy, które jako pierwsze złożą wnioski przez internet. Kilkanaście minut po ósmej jest już po wszystkim. Ci przedsiębiorcy, którym udało się wysłać swój wniosek, są szczęśliwi, pozostali, którzy z różnych przyczyn nie zdążyli tego zrobić, są głęboko sfrustrowani.

REKLAMA

Tak zdaniem przedsiębiorców z Dolnego Śląska będą wyglądały dwa konkursy na unijne dotacje z regionalnego programu operacyjnego, które rozpoczną się na początku grudnia. Do podziału będzie ponad 100 mln zł. Zainteresowanie tymi pieniędzy będzie olbrzymie, bo są to pierwsze dotacje dla firm w regionie od dłuższego czasu, a na przyszły rok nie są planowane kolejne konkursy.

- Nie dość, że o dostępie do unijnych pieniędzy będzie decydowała kolejność składania wniosków, to urzędnicy wymyślili, żeby to robić przez internet. W ten sposób będziemy klikać myszką na czas, by mieć szansę na unijne pieniądze - mówi GP przedsiębiorca z Wałbrzycha.

Przyjmowanie wniosków ma zostać zakończone, kiedy wartość złożonych projektów przekroczy dwukrotność budżetu konkursu.

REKLAMA

Barbara Kaśnikowska, dyrektor Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej (DIP), która odpowiada w regionie za dystrybucję unijnego wsparcia dla firm, wyjaśnia, że podjęcie decyzji o takim sposobie składania wniosków było wyborem mniejszego zła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Nie ma idealnego sposobu przeprowadzenia konkursu. W naborze zamkniętym przyjęlibyśmy ponad tysiąc wniosków, gdy pieniędzy mamy na około 120 inwestycji. Ocena wszystkich projektów trwałaby bardzo długo, przez co firmy byłby niezadowolone, że nie mogą ruszyć z inwestycjami - tłumaczy Barbara Kaśnikowska.

Dodaje, że składanie papierowych dokumentów w konkursie otwartym (kto pierwszy, ten lepszy) doprowadziłoby do upokarzających kolejek przed siedzibą DIP, do których doszło już w kilku regionach Polski.

- Pomysł naboru przez internet podsunęli nam sami przedsiębiorcy - mówi Barbara Kaśnikowska.

- Formuła konkursu nie jest sprawiedliwa. Odbiera szansę na dostęp do unijnych pieniędzy firmom, które nie zdążą złożyć wniosku, choćby z powodu słabszego łącza internetowego - uważa Julita Markiewicz-Patkowska z Dolnośląskiej Izby Gospodarczej.

- Zdajemy sobie sprawę, że to innowacyjne rozwiązanie w skali Polski. Jeśli coś pójdzie nie tak, to trzeba będzie przyznać się do błędu. Jeśli natomiast konkurs uda się, to inne regiony mogą pójść w nasze ślady - podkreśla Barbara Kaśnikowska.

Uspokaja przy tym, że jeśli pierwszego dnia konkursu wystąpią problemy techniczne, to DIP rozważy wprowadzenie składania wniosków papierowych.

90,4 mln zł wartość konkursu na dotacje dla sektora MSP, który rozpocznie się 1 grudnia

Mariusz Gawrychowski

mariusz.gawrychowski@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA