REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za rok rynek reklamy będzie wart 7,96 mld zł

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

W przyszłym roku rynek po raz pierwszy od dwóch lat będzie rósł wolniej niż 10 proc. rocznie - szacuje CR Media Consulting.

W II kwartale firmy zwiększyły wydatki na reklamę o 11,9 proc. - szacuje CR Media Consulting.

REKLAMA

Zdaniem autorów raportu, dynamika, choć wciąż dwucyfrowa, wskazała pierwsze symptomy osłabienia rynku reklamowego. W I kwartale wydatki wzrosły bowiem o 14,2 proc. Według analityków, koniec II kwartału przyniósł również pogorszenie nastrojów konsumentów i przedsiębiorstw.

- Będzie to miało wpływ na ograniczenie inwestycji reklamowych. Dlatego dokonaliśmy korekty prognozy wzrostu rynku - mówi Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting i autor raportu.

REKLAMA

Jego zdaniem rynek mocniej odczuje spowolnienie w przyszłym roku - przyszłoroczne wydatki reklamowe, w stosunku do tego roku, zwiększą się jedynie o 6,9 proc. Na koniec tego roku rynek reklamy wart będzie 7,45 mld zł, na koniec 2009 roku - 7,96 mld zł. Jeśli rynek zacznie zwalniać, zmusi to media do zmian polityki cenowej. Telewizje, które najwięcej zarabiają na reklamie, mogą zacząć obniżać ceny, żeby zatrzymać przy sobie reklamodawców. Tym razem w lepszej sytuacji znajdzie się internet (wydatki na reklamę w II kwartale wzrosły w nim o 42 proc.), który dzięki możliwości dokładnego policzenia kosztów może liczyć na większą przychylność szukających oszczędności reklamodawców.

Ale nie wszyscy eksperci uważają, że czeka nas aż takie spowolnienie. Według opublikowanego przez GP raportu domu mediowego Starlink, rynek reklamy telewizyjnej w II kwartale wzrósł o 19,8 proc., w całym półroczu - o 18,3 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Moim zdaniem w przyszłym roku nie należy się spodziewać spadku dynamiki poniżej 10 proc. - uważa Jakub Bierzyński, szef domów mediowych OMD Omnicom Media Group.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA