REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jeden dzień firmy złożyły wnioski o 1,3 mld zł dotacji z UE

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mariusz Gawrychowski

REKLAMA

Przedsiębiorcy zasypali Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości wnioskami o dotacje na szkolenia. Po jednym dniu naboru agencja musiała podjąć decyzję o jego zakończeniu.

Wczoraj Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości policzyła, ile wniosków wpłynęło do niej w ciągu pierwszego dnia konkursu na unijne dotacje na szkolenia i studia podyplomowe dla pracowników firm. Wynik przeszedł najśmielsze oczekiwania. Tylko w ciągu jednego dnia w agencji złożono 473 wnioski o wsparcie. Łącznie firmy aplikują o ponad 1,3 mld zł. Tymczasem do podziału jest zaledwie 400 mln zł.

REKLAMA

- Tego można było się spodziewać - twierdzi Piotr Piasecki, prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.

- Decydujący wpływ na tak duże zainteresowanie unijnymi dotacjami na szkolenia pracowników ma to, że ostatnie umowy o przyznanie pieniędzy z UE były podpisywane w 2006 roku - dodaje.

REKLAMA

Gdyby w ubiegły piątek pod naporem kolejki chętnych na dotacje PARP nie zmienił zasad zamykania konkursu, to musiałby to zrobić albo wczoraj, albo dziś. A tak nabór projektów szkoleniowych potrwa jeszcze do przyszłego poniedziałku. O tym, że większość chętnych złożyła już wnioski, świadczy to, że wczoraj wpłynęło ich do agencji zaledwie 40.

- Teraz mamy dwa tygodnie na ocenę formalną złożonych projektów. Gdyby doszło do przesunięcia tego terminu, to poinformujemy o tym z wyprzedzeniem - mówi Monika Karwat-Bury, rzecznik PARP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podkreśla, że dużym sukcesem konkursu jest to, że wielu przedsiębiorców zdecydowało się samodzielnie złożyć wnioski o dotacje dla swoich firm. To nowość, bo w przypadku funduszy unijnych na lata 2004-2006 mogły to robić tylko firmy szkoleniowe.

Piotr Piasecki ma nadzieję, że olbrzymie zainteresowanie konkursem spowoduje, że PARP zrobi wszystko, by ocena projektów była transparentna i by unijne pieniądze dostały najlepsze projekty.

- Lista firm, które nie dostaną dotacji, będzie bardzo długa - mówi prezes PIFS.

Według niego, jednym z głównych powodów tak dużego zainteresowania dotacjami z PARP jest niechęć do starania się o podobne wsparcie z funduszy z UE, które do swojej dyspozycji dostały regiony.

REKLAMA

- Urzędy marszałkowskie lub inne regionalne instytucje, które zajmują się dzieleniem tych pieniędzy, dopiero się uczą. Dlatego większość beneficjentów wolała nie ryzykować i iść do urzędu, który się zna i którego pracownicy razem z firmami szkoleniowymi uczyli się dystrybucji środków - mówi Piotr Piasecki.

Jak informowaliśmy w poniedziałek, chętni na unijne dotacje ustawili się w kolejce pod agencją już w ubiegłym tygodniu. Jednak wbrew pozorom pod agencją nie doszło do dantejskich scen. Większość oczekujących złożyła swoje projekty do południa.

1,6 mld zł będzie miał do 2013 roku PARP na szkolenia dla firm

MARIUSZ GAWRYCHOWSKI

mariusz.gawrychowski@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA