Wybrano 66 urzędów najbardziej przyjaznych przedsiębiorcom
REKLAMA
Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta, utrzymywanych przez wyróżnione urzędy oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.
REKLAMA
Inicjatywa MF i BCC
REKLAMA
Inicjatywa zorganizowania konkursu powstała przed sześcioma laty. Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane 28 lutego 2002 r. pomiędzy Ministerstwem Finansów oraz Business Centre Club. 25 kwietnia 2008 r. podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów Andrzej Parafianowicz i prezes BCC Marek Goliszewski podpisali deklarację potwierdzającą wolę kontynuowania konkursu.
- Urząd skarbowy przyjazny przedsiębiorcy to taki, w którym osoby prowadzące działalność gospodarczą są traktowane z życzliwością - powiedział Gazecie Prawnej Marek Goliszewski, prezes BCC. Jak podkreślił, konkurs przyczynił się do poprawy obsługi przedsiębiorców w urzędach skarbowych. Urzędnicy coraz częściej pomagają osobom prowadzącym firmy w interpretowaniu przepisów podatkowych i wyjaśniają trudne kwestie związane z rozliczeniami.
Jakub Lutyk, rzecznik Ministerstwa Finansów, powiedział Gazecie Prawnej, że konkurs Urząd skarbowy przyjazny przedsiębiorcy przyczynia się do upowszechniania dobrych standardów w administracji skarbowej.
Ocena przedsiębiorców
Podobnie, jak w latach ubiegłych, urzędy skarbowe oceniane były na podstawie sumy punktów przyznanych przez przedsiębiorców w wypełnionej ankiecie konkursowej. Ankiety oceniające urzędy były przesyłane do Kanclerzy Lóż Regionalnych BCC, którzy koordynowali konkurs na szczeblu regionalnym.
Wyróżnione urzędy skarbowe otrzymują tytuł Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy - 2008. Prawo używania tytułu przysługuje przez rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.
Jerzy Krekora, naczelnik III Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, zwrócił m.in. uwagę, że przedsiębiorcy, wypełniając ankiety konkursowe, przekazują bardzo cenne uwagi, które wykorzystywane są do systematycznego doskonalenia obsługi w urzędach.
Urzędy skarbowe przyjazne przedsiębiorcy
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.
EWA MATYSZEWSKA, KRZYSZTOF TOMASZEWSKI
gp@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA