1,2 mln małych firm chcą przejąć od TP inni operatorzy
REKLAMA
Operatorzy telekomunikacyjni zaczynają dostrzegać potencjał w rynku małych i średnich firm (MiŚ).
REKLAMA
- To 97 proc. polskich przedsiębiorstw. Ponad 1,2 mln firm zatrudnia do dziesięciu osób. Tak dużego rynku nie wolno pominąć i trzeba podejść do niego z atencją - mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii.
- Coraz chętniej kupują różne usługi telekomunikacyjne. To efekt wzrostu ich biznesu wynikającego z dobrej sytuacji gospodarczej kraju - dodaje Jaromir Łaciński, prezes GTS Energis, operatora wyspecjalizowanego w obsłudze klientów biznesowych.
Z danych zebranych przez Netię wynika, że 89 proc. firm korzysta z telefonii stacjonarnej (średnio mają 2,2 linii telefonicznych), a 64 proc. firm korzysta z internetu (średnio podłączone do niego są dwa komputery).
Na razie MiŚ obsługiwane są głównie przez Telekomunikację Polską. Poza usługami głosowymi kupują usługi transmisji danych, a ostatnio także usługi outsourcingowe.
- Rośnie popyt na usługi naszego centrum danych, w którym m.in. udostępniamy firmom miejsca dla ich serwerów - mówi prezes Łaciński.
Pakiet usług dla małych i średnich przedstawiła Netia, operator, który ostatnio koncentrował się na rynku masowym. Z konstrukcji oferty wynika jasno, że Netia chce zdobywać dotychczasowych klientów TP.W jej pakiecie są usługi telefoniczne (obsługa od 2 do 11 numerów telefonicznych) i internetowe (łącze 2 MB/s). Poza klasyczną stacjonarną linią telefoniczną Netia oferuje od jednej do dziesięciu stacjonarnych numerów, z których połączenia są realizowane z wykorzystaniem telefonii internetowej.
- Sądzimy, że w tym roku sprzedamy kilka tysięcy naszych pakietów - mówi Bertand Le Guern, członek zarządu Netii.
Nie tylko telekomy starają się skorzystać z zainteresowania mniejszych firm na usługi telekomunikacyjne. Robią to także telewizje kablowe świadczące usługi telekomunikacyjne. W UPC można kupić łącze pozwalające ściągać dane z prędkością do 20 MB/s.
TOMASZ ŚWIDEREK
tomasz.swiderek@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA