REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Już w tym roku rynek reklamy zacznie zwalniać

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

W branży finansowej i motoryzacyjnej jest mniej kampanii wizerunkowych - uważają przedstawiciele mediów. Reklamodawcy mówią, że nie planują oszczędzać. Analitycy szacują jednak, że rynek lekko zwolni.

Kampanii wizerunkowych jest jak na lekarstwo - mówi szef biura reklamy jednego z wydawnictw.

REKLAMA

Banki, firmy motoryzacyjne i eksporterzy twierdzą, że czekają do jesieni.

- Wycofanie kampanii w niektórych mediach może mieć związek z euro. Są reklamodawcy, którzy bardzo chcą zaistnieć w tym czasie w telewizji, a że tam reklamy są droższe, muszą je zabrać z innych mediów - mówi Jarosław Teper, dyrektor mediów domu mediowego PRO Media House.

Dodaje jednak, że w przyszłym roku może nastąpić zwolnienie.

REKLAMA

- Jednym z aspektów zwalniającego rynku reklamowego jest zmiana oczekiwań reklamodawców. W większym stopniu koncentrują się na kampaniach sprzedażowych, w mniejszym na wizerunkowych - wyjaśnia GP Jarosław Roszkowski, pełnomocnik zarządu Internet Group ds. marketingu w nowych mediach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najwięksi gracze na rynku mediów - w tym giełdowe TVN i Agora - zapewniali, że nie widzą oznak zwolnienia wydatków na reklamę. Tym bardziej że dodatkowym paliwem będzie dla nich Euro 2008, a zaraz potem olimpiada w Pekinie. W przyszłym roku natomiast rynek wyraźnie zwolni, bo zdaniem CR Media Consulting średnio wzrośnie tylko o 8,5 proc.

- Rynek reklamowy jest barometrem całej gospodarki i pewnie ten ruch związany ze spadkiem ceny można odczytać jako jeden z elementów potwierdzających wchodzenie w recesję gospodarki amerykańskiej - dodaje Jarosław Roszkowski.

Jeśli wydatki będą zwalniać, media mogą obniżać ceny. Tak postąpiły stacje telewizyjne siedem lat temu, wprowadzając też nowe metody rozliczeń kampanii, dzięki czemu obroniły swoje przychody.

Największe szanse na reklamodawców ma internet.

- Może zaoferować takie rozwiązania, jakich nie zaproponują tradycyjne media. Kampania, w której płaci się za konkretny efekt, będzie atrakcyjniejsza niż polegająca tylko na wyemitowaniu reklamy - dodaje Jarosław Roszkowski.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

REKLAMA