REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prąd będzie droższy, ale na razie dla firm

Ireneusz Chojnacki

REKLAMA

Vattenfall Sales Poland, RWE Stoen i EnergiaPro Gigawat zapowiedzieli podwyżkę cen energii rzędu 10-20 proc. dla klientów przemysłowych. Ma ona nastąpić od marca.

Sprawdzają się nasze prognozy o kolejnej w tym roku podwyżce cen energii. Vattenfall Sales Poland, RWE Stoen i EnergiaPro Gigawat należąca do grupy Tauron Polska Energia zaproponowały odbiorcom przemysłowym drugą w tym roku podwyżkę cen energii. Do pierwszej doszło z początkiem 2008 r. i wyniosła średnio około 25 proc. Ta marcowa też nie będzie niska.

REKLAMA

- Ze względu na wzrost cen hurtowych podnosimy od marca ceny dla odbiorców przemysłowych o około 19 proc., ale nie dotyczy to odbiorców, którzy zawarli kontrakty z ceną gwarantowaną - mówi Grzegorz Lot, dyrektor ds. sprzedaży Vattenfall Sales Poland.

- Jeśli ceny w hurcie nie spadną radykalnie, to będziemy musieli podnieść ceny również gospodarstwom domowym - dodaje Grzegorz Lot.

RWE Stoen podaje podobne powody wzrostu cen dla przemysłu, który ma nastąpić też od marca.

- Ze względu na nieoczekiwany, znaczny wzrost kosztów zakupu energii na rynku hurtowym RWE Stoen było zmuszone do weryfikacji stawek w taryfach biznesowych - mówi Magdalena Borek-Dwojak z RWE Stoen. Dodaje, że zmiana taryfy nastąpiła w głównej mierze ze względu na ponad 60-proc. wzrost cen na Towarowej Giełdzie Energii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

RWE Stoen nie zgodził się na podanie skali podwyżek, ale specjaliści oceniają, że nie powinna być wyższa niż 20 proc.

- Zaproponowaliśmy naszym klientom przemysłowym nowe ceny od pierwszego marca. Proponowana podwyżka wynika wyłącznie ze wzrostu hurtowych cen energii - mówi z kolei Piotr Rudziński, wiceprezes zarządu EnergiPro Gigawat, z grupy Tauron Polska Energia i dodaje, że proponowana podwyżka ma wynieść kilkanaście procent.

Ze wzrostem cen na rynku hurtowym prawdopodobnie nie poradzi sobie żaden sprzedawca.

- Też myślimy o podwyżce cen dla przemysłu - mówi Jacek Śmiech, prezes zarządu Energa Obrót.

IRENEUSZ CHOJNACKI

ireneusz.chojnacki@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA