REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W urzędach pracy powstaną portale internetowe i call center

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Jakubczak
Paweł Jakubczak

REKLAMA

We wszystkich urzędach pracy na Podlasiu bezrobotni mogą kontaktować się telefonicznie z konsultantem i zostawić ofertę zatrudnienia w portalu internetowym. Takie rozwiązanie ma zostać wprowadzone w całej Polsce.

Rząd chce ułatwić bezrobotnym szukanie pracy, a firmom pracowników za pomocą telefonu i internetu. To efekt dobrych rezultatów pilotażu realizowanego w 14 urzędach pracy w województwie podlaskim. Bezrobotni i pracodawcy mogą telefonicznie lub za pomocą portalu internetowego szukać pracy lub pracowników.

REKLAMA

- Chcemy, żeby urzędy pracy w całej Polsce stosowały call center i interaktywne strony internetowe - mówi Czesława Ostrowska, wiceminister pracy i polityki społecznej.

REKLAMA

Bezrobotni z województwa podlaskiego dowiadują się o ofertach pracy nie wychodząc z domu. Mogą codziennie zadzwonić do urzędu pracy między 8 a 15 pod bezpłatny numer telefonu 9510 i po podaniu własnego numeru PIN uzyskać połączenie z konsultantem. Z kolei pracodawcy mogą w urzędzie pracy - pod numerem 9524 - poznać oferty zgłoszone przez bezrobotnych.

Bezrobotny dzwoniąc do call center łączy się z konsultantem zatrudnionym w urzędzie pracy, w którym jest zarejestrowany. Jeśli wszystkie linie są zajęte, zostaje połączony z innym urzędem w województwie. Na przykład z Białegostoku zostaje przekierowany do Sokółki. Tam konsultant dysponuje ofertami z całego województwa, także z Białegostoku. Aneta Wasiluk z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku mówi, ze bezrobotni są zainteresowani głównie ofertami pracy i sposobami jej poszukiwania (ok. 70 proc. połączeń), szkoleniami i innymi usługami doradczymi, np. zakładaniem działalności gospodarczej, stażami, doradztwem zawodowym.

- Od listopada do 21 stycznia w całym województwie było 3,5 tys. połączeń od bezrobotnych i 600 połączeń od pracodawców. Średni czas rozmowy wyniósł 25 minut - mówi Aneta Wasiluk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezrobotny lub pracodawca mogą też korzystać z portalu internetowego (www.up.podlasie.gov.pl), na którym znajdują się wszystkie oferty pracy z województwa podlaskiego. Bezrobotny loguje się w portalu przy pomocy tego samego numeru PIN, który służy do połączeń telefonicznych. Może tam umieścić ofertę podjęcia pracy i swoje CV. Firmy w portalu zostawiają informację, jakich pracowników poszukują. Nie mają dostępu do danych osobowych bezrobotnych, znają jednak ich kwalifikacje i ukończone kursy.

- Pracodawca kontaktuje się z administratorem portalu, jeśli jest zainteresowany konkretną ofertą. Dane firmy są przekazywane bezrobotnemu, który, jeśli chce, kontaktuje się z pracodawcą - zauważa Katarzyna Gaweł, konsultantka z Urzędu Pracy w Białymstoku.

Aneta Wasiluk mówi, że w ciągu dnia portal odwiedza prawie 1 tys. osób, a jest w nim zarejestrowanych około 2 tys. bezrobotnych i około 100 firm.

PaweŁ Jakubczak

pawel.jakubczak@infor.pl

OPINIA

BARBARA WACŁAWSKA

dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku

Call center i interaktywny internet przyniosły bardzo dobre rezultaty. To świetny pomysł na aktywizację bezrobotnych. Jest coraz więcej telefonów od bezrobotnych i pracodawców poszukujących pracy lub pracowników. Portal internetowy jest coraz częściej odwiedzany. Niewykluczone, że w najbliższym czasie będziemy musieli pomyśleć o dodatkowych etatach dla konsultantów. Obecnie mamy ich pięciu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA