REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy wydadzą prawie 640 mln zł na outdoor

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie w 2008 roku o kolejne 10 proc., co oznacza wydatki firm na reklamę na poziomie bliskim 640 mln zł wobec ponad 580 mln zł w 2007 roku.

 

To będzie kolejny dobry rok dla firm reklamy zewnętrznej, a outdoor stał się trzecią siłą reklamową po prasie i telewizji. W ubiegłym roku firmy z branży reklamy zewnętrznej zebrały ponad 580 mln zł - wynika z szacunków monitorującej rynek Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Według jej obliczeń, w ubiegłym roku rynek wzrósł o około 10 proc.

- Podobnego wzrostu spodziewamy się w tym roku - mówi GP Lech Kaczoń, prezes IGRZ. Oznacza to, że w tym roku wydatki firm na reklamę na billboardach wzrosną do około 640 mln zł.

Coraz większa liczba nośników w miastach i przy drogach pozwoliła firmom reklamy zewnętrznej przyciągnąć większą liczbę reklamodawców, co przekładało się na stały wzrost przychodów od kilku lat - sięgający kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. To pozwoliło reklamie zewnętrznej w ciągu niespełna dwóch lat stać się trzecim pod względem wielkości rynkiem reklamy, za prasą i telewizją, wyprzedzając rynek stacji radiowych.

Gdy w roku 2005 reklamodawcy wydali na promocję w największych stacjach radiowych około 426 mln zł, na billboardy lub inne nośniki przeznaczyli już 474,3 mln zł. Był to jednocześnie jeden z najlepszych okresów dla branży - wydatki firm wzrosły bowiem o 26 proc. Od tamtej pory zwolniły do 10 proc., ale to cały czas poziom, na którym pozostaje cały rynek reklamy. Pieniądze z tego rynku dzieli między siebie pięć firm - AMS Agora, Clear Channel Poland, News Outdoor Polska koncern News Corp., Stroer Polska i pozostający w prywatnych rękach Cityboard Media. Należy do nich ponad 90 proc. rynku.

- Ten rok upłynie pod znakiem inwestycji w kolejne, nowoczesne nośniki, choćby dlatego, że miasta zaostrzają politykę i trzeba szukać nowych form ekspozycji. Firmy mogą zaostrzyć też walkę o zagospodarowanie przystanków komunikacji miejskiej, nie tylko w stolicy, ale innych miastach - uważa Lech Kaczoń.

Wśród nowych nośników mogą pojawić się choćby takie, jak wprowadzone ostatnio przez Clear Channel Coffee Pointy - nieduże punkty w najruchliwszych miejscach miasta, w których można kupić kawę, a które przy okazji są także nośnikami reklamowymi. Firma zapowiada, że do końca 2008 roku ma ich być 200 w największych miastach w Polsce.

Reklama w mediach

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK

Największe firmy od dawna mówią o konsolidacji. Agora jednak nie zamierza pozbyć się swojego biznesu, a przejęcie któregoś z konkurentów nie było możliwe ze względu na ich zasięg. Zarówno Stroer, Clear Channel czy News Outdoor to spółki należące do europejskich, a nawet światowych gigantów. W tym roku przetasowania na tym rynku są bardziej prawdopodobne, bo zarówno Clear Channel, jak i News Outdoor zdecydowały, że będą sprzedawać swój biznes. Wszystko zależy więc od decyzji, czy spółki na poszczególnych rynkach będą sprzedawane oddzielnie. Jeśli tak, działającymi w Polsce konkurentami na pewno zainteresowana będzie Agora i Stroer, ale także fundusze inwestycyjne.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA