REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy wydadzą prawie 640 mln zł na outdoor

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie w 2008 roku o kolejne 10 proc., co oznacza wydatki firm na reklamę na poziomie bliskim 640 mln zł wobec ponad 580 mln zł w 2007 roku.

 

To będzie kolejny dobry rok dla firm reklamy zewnętrznej, a outdoor stał się trzecią siłą reklamową po prasie i telewizji. W ubiegłym roku firmy z branży reklamy zewnętrznej zebrały ponad 580 mln zł - wynika z szacunków monitorującej rynek Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Według jej obliczeń, w ubiegłym roku rynek wzrósł o około 10 proc.

- Podobnego wzrostu spodziewamy się w tym roku - mówi GP Lech Kaczoń, prezes IGRZ. Oznacza to, że w tym roku wydatki firm na reklamę na billboardach wzrosną do około 640 mln zł.

Coraz większa liczba nośników w miastach i przy drogach pozwoliła firmom reklamy zewnętrznej przyciągnąć większą liczbę reklamodawców, co przekładało się na stały wzrost przychodów od kilku lat - sięgający kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. To pozwoliło reklamie zewnętrznej w ciągu niespełna dwóch lat stać się trzecim pod względem wielkości rynkiem reklamy, za prasą i telewizją, wyprzedzając rynek stacji radiowych.

Gdy w roku 2005 reklamodawcy wydali na promocję w największych stacjach radiowych około 426 mln zł, na billboardy lub inne nośniki przeznaczyli już 474,3 mln zł. Był to jednocześnie jeden z najlepszych okresów dla branży - wydatki firm wzrosły bowiem o 26 proc. Od tamtej pory zwolniły do 10 proc., ale to cały czas poziom, na którym pozostaje cały rynek reklamy. Pieniądze z tego rynku dzieli między siebie pięć firm - AMS Agora, Clear Channel Poland, News Outdoor Polska koncern News Corp., Stroer Polska i pozostający w prywatnych rękach Cityboard Media. Należy do nich ponad 90 proc. rynku.

- Ten rok upłynie pod znakiem inwestycji w kolejne, nowoczesne nośniki, choćby dlatego, że miasta zaostrzają politykę i trzeba szukać nowych form ekspozycji. Firmy mogą zaostrzyć też walkę o zagospodarowanie przystanków komunikacji miejskiej, nie tylko w stolicy, ale innych miastach - uważa Lech Kaczoń.

Wśród nowych nośników mogą pojawić się choćby takie, jak wprowadzone ostatnio przez Clear Channel Coffee Pointy - nieduże punkty w najruchliwszych miejscach miasta, w których można kupić kawę, a które przy okazji są także nośnikami reklamowymi. Firma zapowiada, że do końca 2008 roku ma ich być 200 w największych miastach w Polsce.

Reklama w mediach

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK

Największe firmy od dawna mówią o konsolidacji. Agora jednak nie zamierza pozbyć się swojego biznesu, a przejęcie któregoś z konkurentów nie było możliwe ze względu na ich zasięg. Zarówno Stroer, Clear Channel czy News Outdoor to spółki należące do europejskich, a nawet światowych gigantów. W tym roku przetasowania na tym rynku są bardziej prawdopodobne, bo zarówno Clear Channel, jak i News Outdoor zdecydowały, że będą sprzedawać swój biznes. Wszystko zależy więc od decyzji, czy spółki na poszczególnych rynkach będą sprzedawane oddzielnie. Jeśli tak, działającymi w Polsce konkurentami na pewno zainteresowana będzie Agora i Stroer, ale także fundusze inwestycyjne.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA