REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy wydadzą prawie 640 mln zł na outdoor

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie w 2008 roku o kolejne 10 proc., co oznacza wydatki firm na reklamę na poziomie bliskim 640 mln zł wobec ponad 580 mln zł w 2007 roku.

 

To będzie kolejny dobry rok dla firm reklamy zewnętrznej, a outdoor stał się trzecią siłą reklamową po prasie i telewizji. W ubiegłym roku firmy z branży reklamy zewnętrznej zebrały ponad 580 mln zł - wynika z szacunków monitorującej rynek Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Według jej obliczeń, w ubiegłym roku rynek wzrósł o około 10 proc.

- Podobnego wzrostu spodziewamy się w tym roku - mówi GP Lech Kaczoń, prezes IGRZ. Oznacza to, że w tym roku wydatki firm na reklamę na billboardach wzrosną do około 640 mln zł.

Coraz większa liczba nośników w miastach i przy drogach pozwoliła firmom reklamy zewnętrznej przyciągnąć większą liczbę reklamodawców, co przekładało się na stały wzrost przychodów od kilku lat - sięgający kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. To pozwoliło reklamie zewnętrznej w ciągu niespełna dwóch lat stać się trzecim pod względem wielkości rynkiem reklamy, za prasą i telewizją, wyprzedzając rynek stacji radiowych.

Gdy w roku 2005 reklamodawcy wydali na promocję w największych stacjach radiowych około 426 mln zł, na billboardy lub inne nośniki przeznaczyli już 474,3 mln zł. Był to jednocześnie jeden z najlepszych okresów dla branży - wydatki firm wzrosły bowiem o 26 proc. Od tamtej pory zwolniły do 10 proc., ale to cały czas poziom, na którym pozostaje cały rynek reklamy. Pieniądze z tego rynku dzieli między siebie pięć firm - AMS Agora, Clear Channel Poland, News Outdoor Polska koncern News Corp., Stroer Polska i pozostający w prywatnych rękach Cityboard Media. Należy do nich ponad 90 proc. rynku.

- Ten rok upłynie pod znakiem inwestycji w kolejne, nowoczesne nośniki, choćby dlatego, że miasta zaostrzają politykę i trzeba szukać nowych form ekspozycji. Firmy mogą zaostrzyć też walkę o zagospodarowanie przystanków komunikacji miejskiej, nie tylko w stolicy, ale innych miastach - uważa Lech Kaczoń.

Wśród nowych nośników mogą pojawić się choćby takie, jak wprowadzone ostatnio przez Clear Channel Coffee Pointy - nieduże punkty w najruchliwszych miejscach miasta, w których można kupić kawę, a które przy okazji są także nośnikami reklamowymi. Firma zapowiada, że do końca 2008 roku ma ich być 200 w największych miastach w Polsce.

Reklama w mediach

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK

Największe firmy od dawna mówią o konsolidacji. Agora jednak nie zamierza pozbyć się swojego biznesu, a przejęcie któregoś z konkurentów nie było możliwe ze względu na ich zasięg. Zarówno Stroer, Clear Channel czy News Outdoor to spółki należące do europejskich, a nawet światowych gigantów. W tym roku przetasowania na tym rynku są bardziej prawdopodobne, bo zarówno Clear Channel, jak i News Outdoor zdecydowały, że będą sprzedawać swój biznes. Wszystko zależy więc od decyzji, czy spółki na poszczególnych rynkach będą sprzedawane oddzielnie. Jeśli tak, działającymi w Polsce konkurentami na pewno zainteresowana będzie Agora i Stroer, ale także fundusze inwestycyjne.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc.

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc. Ekspert przypomina: bezpieczeństwo nie jest kosztem, a inwestycją, która zapewnia ciągłość i stabilność operacyjną

REKLAMA

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

REKLAMA