Firmy wydały 1,7 mld zł na reklamę w telewizjach
REKLAMA
REKLAMA
WIII kwartale firmy wydadzą o 16,7 proc. więcej na reklamę w telewizjach - wynika z danych firmy badawczej AGB Nielsen Media Research, przygotowanych dla GP. Obejmują one okres od 1 lipca do 26 września z porównaniem tego samego okresu roku ubiegłego. Do tego dnia wydatki firm na reklamę w telewizjach wyniosły 1,7 mld zł brutto, rok wcześniej - 1,46 mld zł.
REKLAMA
Największe wpływy ma TVP. Sumując jej dwie główne anteny - Jedynkę i Dwójkę - przychody publicznego nadawcy wyniosły 490 mln zł - o 16,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugą stacją pod względem największych wpływów reklamowych jest TVN - przychody nadawcy wzrosły w tym roku o 8,2 proc. do 380,4 mln zł. Trzecie miejsce zajmuje Polsat. Stacja Zygmunta Solorza-Żaka zebrała z reklam 366,3 mln zł, o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wśród pozostałych stacji o 27, proc. do 57,3 mln zł wzrosły wpływy kanału Polsat Sport, o 32 proc. do 37 mln zł - przychody kanału TV4. Prawie o 60 proc. więcej firmy wydały na reklamę w kanale muzycznym Viva, którego wpływy wyniosły 30,7 mln zł.
Wyniki znacznie poprawiły także programy dla dzieci: 0 119 proc. więcej - do 18,2 mln zł - zwiększyły się przychody Fox Kids, a o 91 proc. do 4,5 mln zł Minimini. Wśród kanałów filmowych najbardziej zyskało Kino Polska - przychody wzrosły do 6,8 mln zł o 123 proc. TVN24 zebrał z reklam 28,2 mln zł, ale nie wiadomo, ile więcej niż rok wcześniej, gdyż stacja nie była wtedy monitorowana. O 8,7 proc. do 14,7 mln zł spadły natomiast wpływy Telewizji Puls.
9,8 proc. wzrosną w 2007 roku wydatki na reklamę w telewizji
według CR Media Consulting
MICHAŁ FURA
REKLAMA
REKLAMA