REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

600 mln zł na innowacje dla firm

REKLAMA

Od nowego roku na nowych zasadach będą udzielane unijne dotacje na konkurencyjność przedsiębiorstw. Szanse na środki z puli 600 mln zł, która jest do wzięcia do połowy 2008 roku, mają przedsiębiorcy, którzy stawiają na innowacyjność.


Dystrybucję unijnych funduszy na rozwój konkurencyjności przedsiębiorstw przejęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Podkreśla, że po wprowadzonych w tych dniach zmianach zasad podziału tych środków – do połowy czerwca 2008 roku pozostało jeszcze około 600 mln zł – słowo innowacyjność będzie kluczowe.
Dotacje z Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw (SPOWKP), mogą być zainwestowane w utworzenie lub rozbudowę przedsiębiorstwa albo dywersyfikację produkcji poprzez wprowadzenie nowych produktów lub usług. Te zmiany muszą być jednak wynikiem zasadniczej – podkreśla PARP – zmiany procesu produkcji albo organizacji przedsiębiorstwa.

Każdy projekt może uzyskać maksymalnie 100 punktów. 26 pkt będzie premiowana innowacyjność, 23 pkt – przyrost zatrudnienia, 7 pkt – kierunki sprzedaży (im wyższy udział sprzedaży na eksport, tym wyższa ocena), a 6 pkt – lokalizacja inwestycji (najwięcej, jeśli projekt będzie realizowany w powiecie o stopie bezrobocia powyżej 12 proc.).

Punkty można też uzyskać m.in. za uruchomienie produkcji czy dostarczenie energii ze źródeł odnawialnych, projekty związane z selektywną zbiórką odpadów czy recyklingiem.
Premiowani będą posiadacze certyfikatów jakości, certyfikatu systemu zarządzania środowiskowego i patentów. Nie bez znaczenia jest efektywność ekonomiczna i finansowa projektodawcy.

– Do tej pory o tego rodzaju dotacje mogły starać się wszystkie firmy, teraz tylko małe i średnie – podkreśla Barbara Kaśnikowska, wiceprezes PARP. – Nie ma maksymalnej wysokości wsparcia, a minimalna wynosi 500 tys. złotych – dodaje.
Zmienione zasady musi zatwierdzić Komisja Europejska. Potrzebna jest też zmiana rozporządzenia o warunkach udzielania tej pomocy przez PARP. Agencja już teraz jednak chce pomóc przedsiębiorcom zorientować się, jakie mają szanse. Przygotowuje wstępny formularz, w którym przedsiębiorca będzie mógł zawrzeć najistotniejsze elementy pomysłu. Eksperci ocenią, czy projekt ma szansę na dotację. PARP spodziewa się bardzo dużej liczby wniosków, które przekroczą wymagane minimum 51 pkt.

Hanna Tobolska

Przeczytaj też:
 Fundusze UE. 600 milionów złotych dla małych firm (12.09.2006)
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA