REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Znak towarowy nie może wprowadzać w błąd

REKLAMA

Fonetyczne podobieństwo znaków towarowych może wprowadzać w błąd konsumentów. Dlatego niedopuszczalna jest rejestracja takiego znaku dla produktów tej samej kategorii - orzekł sąd administracyjny.
Tomasz D. w 1998 roku uzyskał prawo ochronne na znak towarowy Thomas Gottie. Znak miał obejmować ubrania, buty i nakrycia głowy. Rok później wniosek o rejestrację znaku towarowego z użyciem słowa „gottie” złożył Grzegorz G., który chciał tymże znakiem opatrzyć krawaty. W toku postępowania rejestracyjnego Tomasz D. zgłosił istnienie swojego znaku jako okoliczności uniemożliwiającej rejestrację znaku towarowego konkurenta. Grzegorz G. stwierdził jednak, że w obrocie nie funkcjonują ubrania ze znakiem towarowym Thomas Gottie, gdyż funkcjonuje on na rynku reklamy. Urząd Patentowy uwzględnił tę argumentację i zarejestrował znak Gottie Fridrich Gottie.

REKLAMA

Tomasz D. odwołał się jednak od decyzji UP powołując się na podobieństwo znaków i ewentualne utrudnienia w obrocie. Jego zdaniem krawaty stanowią część ubrania, więc ich sprzedaż pod znakiem Gottie Fridrich Gottie mogłaby prowadzić do błędnego utożsamiania wszelkich ubrań z tą właśnie nazwą. Urząd Patentowy podzielił te argumenty i uchylił zaskarżoną decyzję, unieważniając znak Gottie Fridrich Gottie. Ponadto UP uznał, że oba znaki są podobne fonetycznie, co może prowadzić do pomyłek klientów.

REKLAMA

Grzegorz G. wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie o unieważnienie prawa ochronnego na znak towarowy. Podniósł, że jego znak od kilku lat funkcjonuje w obrocie, a krawaty nie są częścią ubrania.

Sąd administracyjny nie zgodził się z zarzutami skarżącego. Zdaniem sądu krawat jest częścią ubrania, a zatem nie ma podstaw twierdzić, że należy on do innej klasy towarów.

Wprowadzanie do obrotu krawatów oznaczonych znakiem Gottie Fridrich Gottie doprowadziłoby do utrudnień w zakresie odróżnienia produktów obu znaków. WSA uznał również, że zarówno w jednym jak i drugim znaku wiodącym elementem jest słowo „gottie”. Według sądu ten właśnie element zwraca uwagę klienta i może to prowadzić do pomyłek.

Sygn. akt VI SA/Wa 1012/06
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA