REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmom opłaca się sponsorowanie kultury

REKLAMA

Renowacja zabytków, festyny, projekcje filmowe - na to, zdaniem większości badanych, sponsorzy powinni wydawać pieniądze - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Z danych przygotowanych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że najwięcej Polaków uważa, iż sponsorzy powinni wydawać pieniądze na renowację zabytków. Sądzi tak 36,2 proc. wszystkich zapytanych, 38,4 proc. osób deklarujących zainteresowanie kulturą, a nawet 35,4 proc. ludzi, którzy przyznają, że kulturą i sztuką w ogóle się nie interesują. Można zatem mieć pewność, że spora część z nich będzie miała dobre zdanie o firmie, której logo zobaczy przy informacji, że wspiera ona na przykład remont kamienicy.

REKLAMA

REKLAMA

Firmom zastanawiającym się nad sponsoringiem powinny też dać do myślenia kolejne oczekiwania badanych. Aż 30,8 proc. z nich uważa, że firmy powinny sponsorować pikniki i festyny, które rocznie przyciągają setki tysięcy osób. Taką formę wydawania pieniędzy przez sponsorów popiera 29,5 proc. osób deklarujących zainteresowanie kulturą i aż 31,3 proc. tych, których kultura i sztuka nie interesuje.

Trzecią, najchętniej widzianą przez badanych formą sponsoringu jest pomoc organizatorom projekcji filmowych. Opowiada się za nią blisko jedna czwarta badanych. Imprezy tego typu są jednak w niewielkim stopniu znane przez badanych (patrz tekst o sponsoringu festiwali filmowych). Dlatego też niewielki z nich pożytek dla tych firm, które chciałyby dać się poznać przy tej okazji szerszej publiczności.

Poparciem około 13 proc. wszystkich badanych cieszą się też sponsorzy wspomagający m.in. wystawy w galerii, dyskoteki i imprezy taneczne. Spośród zainteresowanych kulturą, aż 35,4 proc. jest za sponsorowaniem spektakli teatralnych, a 27 proc. za koncertami muzyki klasycznej. Z kolei 19,9 proc. popiera finansowanie wystaw w galeriach.

Natomiast niewielkim poparciem (około 8 proc.) cieszy się wspieranie przez sponsorów koncertów rockowych, koncertów hip-hopowych lub koncertów jazzowych. Nie musi to jednak odstraszać firm od wykładania pieniędzy na tego typu imprezy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tegoroczny Festiwal Jazz na Starówce sponsoruje Plus GSM, a imprezę odwiedzają co sobotę tłumy ludzi. Z kolei koncerty rockowe przyciągają młodzież i ludzi w wieku 35-40 lat, którzy są jedną z najatrakcyjniejszych grup docelowych dla reklamodawców.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA