REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmom opłaca się sponsorowanie kultury

REKLAMA

Renowacja zabytków, festyny, projekcje filmowe - na to, zdaniem większości badanych, sponsorzy powinni wydawać pieniądze - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Z danych przygotowanych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że najwięcej Polaków uważa, iż sponsorzy powinni wydawać pieniądze na renowację zabytków. Sądzi tak 36,2 proc. wszystkich zapytanych, 38,4 proc. osób deklarujących zainteresowanie kulturą, a nawet 35,4 proc. ludzi, którzy przyznają, że kulturą i sztuką w ogóle się nie interesują. Można zatem mieć pewność, że spora część z nich będzie miała dobre zdanie o firmie, której logo zobaczy przy informacji, że wspiera ona na przykład remont kamienicy.

REKLAMA

REKLAMA

Firmom zastanawiającym się nad sponsoringiem powinny też dać do myślenia kolejne oczekiwania badanych. Aż 30,8 proc. z nich uważa, że firmy powinny sponsorować pikniki i festyny, które rocznie przyciągają setki tysięcy osób. Taką formę wydawania pieniędzy przez sponsorów popiera 29,5 proc. osób deklarujących zainteresowanie kulturą i aż 31,3 proc. tych, których kultura i sztuka nie interesuje.

Trzecią, najchętniej widzianą przez badanych formą sponsoringu jest pomoc organizatorom projekcji filmowych. Opowiada się za nią blisko jedna czwarta badanych. Imprezy tego typu są jednak w niewielkim stopniu znane przez badanych (patrz tekst o sponsoringu festiwali filmowych). Dlatego też niewielki z nich pożytek dla tych firm, które chciałyby dać się poznać przy tej okazji szerszej publiczności.

Poparciem około 13 proc. wszystkich badanych cieszą się też sponsorzy wspomagający m.in. wystawy w galerii, dyskoteki i imprezy taneczne. Spośród zainteresowanych kulturą, aż 35,4 proc. jest za sponsorowaniem spektakli teatralnych, a 27 proc. za koncertami muzyki klasycznej. Z kolei 19,9 proc. popiera finansowanie wystaw w galeriach.

Natomiast niewielkim poparciem (około 8 proc.) cieszy się wspieranie przez sponsorów koncertów rockowych, koncertów hip-hopowych lub koncertów jazzowych. Nie musi to jednak odstraszać firm od wykładania pieniędzy na tego typu imprezy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tegoroczny Festiwal Jazz na Starówce sponsoruje Plus GSM, a imprezę odwiedzają co sobotę tłumy ludzi. Z kolei koncerty rockowe przyciągają młodzież i ludzi w wieku 35-40 lat, którzy są jedną z najatrakcyjniejszych grup docelowych dla reklamodawców.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA