REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7,5 mld euro dla przedsiębiorców

REKLAMA

W województwie opolskim 40 proc. funduszy z unijnego budżetu na lata 2007-2013 trafi do przedsiębiorców. Małopolskie na pomoc firmom przeznaczy tylko 10 proc. otrzymanej puli.
 
Fundusze dla przedsiębiorców będą dzielić samorządy województw – w ramach 16 regionalnych programów operacyjnych oraz instytucje centralne – poprzez Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Obejmie on m.in. zupełnie nowe instrumenty finansowe, a także zachęty dla osób inwestujących prywatne oszczędności w polski sektor MSP. Najwięcej – 3 z 7 mld euro – przeznaczono na kredyty technologiczne i bezpośrednie wsparcie dla inwestycji o wysokim potencjale.

Resorty gospodarki i rozwoju regionalnego proponują, by były z niego finansowane rozwiązania, nowe w skali kraju o wartości ponad 8 mln zł. Przedsięwzięcia mniejsze i mniej innowacyjne będą wspierane w regionalnych programach operacyjnych. Ale nie w każdym regionie firmy mogą liczyć na satysfakcjonującą ich ilość środków. Najwięcej z całej puli przedsiębiorcom chce oddać woj. opolskie – 37 proc., najmniej – Małopolska (10 proc.).

Dwa województwa – łódzkie i świętokrzyskie – nie zakończyły jeszcze prac nad programami. Gotowych jest 7 z 16 programów, dziś trzy pierwsze trafią na Komitet Rady Ministrów. Według wiceministra rozwoju regionalnego Władysława Ortyla, rząd nie ma wpływu na samorządy w tej kwestii, będzie egzekwował jedynie skierowanie 40 proc. środków na sferę gospodarki. Zdaniem Małgorzaty Krzysztoszek, eksperta Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, program Innowacyjna Gospodarka spełnia oczekiwania firm, ale samorządy województw powinny zadbać o więcej środków dla przedsiębiorców, które wygenerują nowe miejsca pracy i wpływy z podatków.

Wiceminister gospodarki Andrzej Kaczmarek zapowiada, że będzie więcej instytucji wdrażających wykorzystanie unijnych funduszy. Oprócz ośrodków w regionach będzie to Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, nowo tworzona Polska Agencja Handlu i Inwestycji, Bank Gospodarstwa Krajowego, Agencja Przemysłu.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


MAGDALENA WOJTUCH
magdalena.wojtuch@infor.pl


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA