REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nasza firma jest zgranym zespołem

REKLAMA

Nowoczesne sposoby zarządzania firmą umożliwiające budowanie indywidualnej ścieżki kariery dla absolwentów wyższych uczelni, okresowe oceny pracowników, atrakcyjny system premiowania dla najlepszych osób - to tylko niektóre formy zachęt dla pracowników oferowane przez FujiFilm Polska Distribution.

Polscy pracodawcy bez względu na rodzaj wykonywanej działalności podkreślają, że pomimo kilkumilionowego bezrobocia trudno jest znaleźć kandydatów do pracy posiadających odpowiednie kwalifikacje. Podobnie jest w polskim przedstawicielstwie japońskiego koncernu fotograficznego.
– Publikacja jednego ogłoszenia prasowego o poszukiwaniu kandydata do pracy powoduje, że otrzymujemy nawet do 2 tysięcy ofert. Największe zainteresowanie wzbudzają stanowiska związane z marketingiem. Prawie każdy potencjalny kandydat uważa, że zna się na tej dziedzinie, nawet jeśli to przekonanie nie jest poparte żadną wiedzą teoretyczną czy doświadczeniem – wyjaśnia Andrzej Brylak, prezes firmy FujiFilm Polska Distribution. – W przypadku kiedy kandydat twierdzi, że się zna na marketingu, dajemy mu do rozwiązania zadanie polegające np. na opracowaniu strategii marketingowej dla wybranego produktu.

Absolwenci mile widziani

Jeszcze w 2004 roku firma osiągała przeciętne wyniki finansowe. Powodem takiego stanu rzeczy były obowiązujące wówczas zasady zarządzania i brak konsekwentnie realizowanej wizji marketingowej. Zmiana nastąpiła po zatrudnieniu na stanowisku prezesa zarządu obecnego jej szefa.
– Wprowadziłem system zarządzania przez cele. Polega on m.in. na tym, że osoby pracujące w różnych obszarach tworzą zespół projektowy, który przez określony czas pracuje nad wykonaniem określonego jakościowo i ilościowo celu. Dzięki takiemu rozwiązaniu ludzie wiedzą dokładnie, jakie cele mają zrealizować i w jaki sposób będzie oceniana ich praca – wyjaśnia Andrzej Brylak.
– Kiedy mamy konkretny problem, do jego rozwiązania powoływany jest zespół złożony z osób pracujących na co dzień w zupełnie różnych obszarach – wyjaśnia Krzysztof Powolny, dyrektor sprzedaży i marketingu FujiFilm. – Czasami zdarza się i tak, że osoba będąca w strukturze firmy wyżej, przy rozwiązywaniu konkretnej sprawy, podlega komuś młodszemu.
– To niezwykłe uczucie, kiedy w tak młodym wieku ma się wpływ na funkcjonowanie przedstawicielstwa wielkiego koncernu – śmieje się Joanna Musiał, młodszy kierownik promocji – W tradycyjnie zarządzanej firmie na taką możliwość musiałabym czekać jeszcze kilka lat. Czuję się członkiem zespołu, który ma pewną misję do spełnienia. Nasza jedność jest bowiem naszą siłą. Co więcej, każdy z członków zespołu posiada inne umiejętności i doświadczenia. Pracując razem, doskonale się uzupełniamy.

Odczarowanie mitu

W Polsce funkcjonuje stereotyp japońskiego przedsiębiorstwa, w którym człowiek może przepracować całe życie, a windziarz jest tak samo ważny jak dyrektor strategicznego działu. Jednak obecnie ma to niewiele wspólnego z rzeczywistością.
– W japońskiej firmie można stracić pracę z dnia na dzień – mówi Andrzej Brylak. – Praktycznie nie ma już w Europie przedstawicielstwa firmy pochodzącej z Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie by takie zasady nadal obowiązywały. Wszystkie przedsiębiorstwa, bez względu na kraj pochodzenia kapitału, muszą walczyć z konkurencją. Utrzymywanie pracowników nienadających się do pracy spowodowałoby osłabienie pozycji rynkowej takiej firmy.
Nie oznacza to jednak, że osoby niesprawdzające się na danym stanowisku są od razu zwalniane. – Wierzymy, że nasi pracownicy mają ogromny potencjał, który staramy się wykorzystać – dodaje Andrzej Brylak. – Jeśli pracownik jest zainteresowany pracą w innym dziale, a firma posiada możliwości spełnienia jego ambicji, to przenosimy go do innego obszaru, w którym będzie mógł lepiej wykorzystać swoje predyspozycje.

Zmiany po ocenach

Podstawą do przeprowadzania zmian jest ocena pracowników. Jest ona przeprowadzana cyklicznie. Dzięki niej zarówno kierownictwo firmy, jak i sami pracownicy mogą poznać ocenę swojej pracy i czynione postępy. Na podstawie takiej analizy możemy także zaproponować pracownikowi konkretne zmiany, możliwości rozwoju i sposoby naprawy niedociągnięć – opisuje Andrzej Brylak.
– Co ciekawe, każdy z naszych pracowników ma swojego dublera. Prawdopodobnie gdzieś w firmie jest też mój – uśmiecha się Andrzej Brylak. – Takie rozwiązanie chroni nas przed różnymi przypadkami losowymi. Nie możemy przecież naszym klientom powiedzieć, że nie otrzymają zamówionych produktów na czas, bo ktoś zachorował lub zrezygnował z pracy.

Bożena Wiktorowska
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA