REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nasza firma jest zgranym zespołem

REKLAMA

Nowoczesne sposoby zarządzania firmą umożliwiające budowanie indywidualnej ścieżki kariery dla absolwentów wyższych uczelni, okresowe oceny pracowników, atrakcyjny system premiowania dla najlepszych osób - to tylko niektóre formy zachęt dla pracowników oferowane przez FujiFilm Polska Distribution.

Polscy pracodawcy bez względu na rodzaj wykonywanej działalności podkreślają, że pomimo kilkumilionowego bezrobocia trudno jest znaleźć kandydatów do pracy posiadających odpowiednie kwalifikacje. Podobnie jest w polskim przedstawicielstwie japońskiego koncernu fotograficznego.
– Publikacja jednego ogłoszenia prasowego o poszukiwaniu kandydata do pracy powoduje, że otrzymujemy nawet do 2 tysięcy ofert. Największe zainteresowanie wzbudzają stanowiska związane z marketingiem. Prawie każdy potencjalny kandydat uważa, że zna się na tej dziedzinie, nawet jeśli to przekonanie nie jest poparte żadną wiedzą teoretyczną czy doświadczeniem – wyjaśnia Andrzej Brylak, prezes firmy FujiFilm Polska Distribution. – W przypadku kiedy kandydat twierdzi, że się zna na marketingu, dajemy mu do rozwiązania zadanie polegające np. na opracowaniu strategii marketingowej dla wybranego produktu.

Absolwenci mile widziani

Jeszcze w 2004 roku firma osiągała przeciętne wyniki finansowe. Powodem takiego stanu rzeczy były obowiązujące wówczas zasady zarządzania i brak konsekwentnie realizowanej wizji marketingowej. Zmiana nastąpiła po zatrudnieniu na stanowisku prezesa zarządu obecnego jej szefa.
– Wprowadziłem system zarządzania przez cele. Polega on m.in. na tym, że osoby pracujące w różnych obszarach tworzą zespół projektowy, który przez określony czas pracuje nad wykonaniem określonego jakościowo i ilościowo celu. Dzięki takiemu rozwiązaniu ludzie wiedzą dokładnie, jakie cele mają zrealizować i w jaki sposób będzie oceniana ich praca – wyjaśnia Andrzej Brylak.
– Kiedy mamy konkretny problem, do jego rozwiązania powoływany jest zespół złożony z osób pracujących na co dzień w zupełnie różnych obszarach – wyjaśnia Krzysztof Powolny, dyrektor sprzedaży i marketingu FujiFilm. – Czasami zdarza się i tak, że osoba będąca w strukturze firmy wyżej, przy rozwiązywaniu konkretnej sprawy, podlega komuś młodszemu.
– To niezwykłe uczucie, kiedy w tak młodym wieku ma się wpływ na funkcjonowanie przedstawicielstwa wielkiego koncernu – śmieje się Joanna Musiał, młodszy kierownik promocji – W tradycyjnie zarządzanej firmie na taką możliwość musiałabym czekać jeszcze kilka lat. Czuję się członkiem zespołu, który ma pewną misję do spełnienia. Nasza jedność jest bowiem naszą siłą. Co więcej, każdy z członków zespołu posiada inne umiejętności i doświadczenia. Pracując razem, doskonale się uzupełniamy.

Odczarowanie mitu

W Polsce funkcjonuje stereotyp japońskiego przedsiębiorstwa, w którym człowiek może przepracować całe życie, a windziarz jest tak samo ważny jak dyrektor strategicznego działu. Jednak obecnie ma to niewiele wspólnego z rzeczywistością.
– W japońskiej firmie można stracić pracę z dnia na dzień – mówi Andrzej Brylak. – Praktycznie nie ma już w Europie przedstawicielstwa firmy pochodzącej z Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie by takie zasady nadal obowiązywały. Wszystkie przedsiębiorstwa, bez względu na kraj pochodzenia kapitału, muszą walczyć z konkurencją. Utrzymywanie pracowników nienadających się do pracy spowodowałoby osłabienie pozycji rynkowej takiej firmy.
Nie oznacza to jednak, że osoby niesprawdzające się na danym stanowisku są od razu zwalniane. – Wierzymy, że nasi pracownicy mają ogromny potencjał, który staramy się wykorzystać – dodaje Andrzej Brylak. – Jeśli pracownik jest zainteresowany pracą w innym dziale, a firma posiada możliwości spełnienia jego ambicji, to przenosimy go do innego obszaru, w którym będzie mógł lepiej wykorzystać swoje predyspozycje.

Zmiany po ocenach

Podstawą do przeprowadzania zmian jest ocena pracowników. Jest ona przeprowadzana cyklicznie. Dzięki niej zarówno kierownictwo firmy, jak i sami pracownicy mogą poznać ocenę swojej pracy i czynione postępy. Na podstawie takiej analizy możemy także zaproponować pracownikowi konkretne zmiany, możliwości rozwoju i sposoby naprawy niedociągnięć – opisuje Andrzej Brylak.
– Co ciekawe, każdy z naszych pracowników ma swojego dublera. Prawdopodobnie gdzieś w firmie jest też mój – uśmiecha się Andrzej Brylak. – Takie rozwiązanie chroni nas przed różnymi przypadkami losowymi. Nie możemy przecież naszym klientom powiedzieć, że nie otrzymają zamówionych produktów na czas, bo ktoś zachorował lub zrezygnował z pracy.

Bożena Wiktorowska
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA