REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nasza firma jest zgranym zespołem

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Nowoczesne sposoby zarządzania firmą umożliwiające budowanie indywidualnej ścieżki kariery dla absolwentów wyższych uczelni, okresowe oceny pracowników, atrakcyjny system premiowania dla najlepszych osób - to tylko niektóre formy zachęt dla pracowników oferowane przez FujiFilm Polska Distribution.

Polscy pracodawcy bez względu na rodzaj wykonywanej działalności podkreślają, że pomimo kilkumilionowego bezrobocia trudno jest znaleźć kandydatów do pracy posiadających odpowiednie kwalifikacje. Podobnie jest w polskim przedstawicielstwie japońskiego koncernu fotograficznego.
– Publikacja jednego ogłoszenia prasowego o poszukiwaniu kandydata do pracy powoduje, że otrzymujemy nawet do 2 tysięcy ofert. Największe zainteresowanie wzbudzają stanowiska związane z marketingiem. Prawie każdy potencjalny kandydat uważa, że zna się na tej dziedzinie, nawet jeśli to przekonanie nie jest poparte żadną wiedzą teoretyczną czy doświadczeniem – wyjaśnia Andrzej Brylak, prezes firmy FujiFilm Polska Distribution. – W przypadku kiedy kandydat twierdzi, że się zna na marketingu, dajemy mu do rozwiązania zadanie polegające np. na opracowaniu strategii marketingowej dla wybranego produktu.

Absolwenci mile widziani

Jeszcze w 2004 roku firma osiągała przeciętne wyniki finansowe. Powodem takiego stanu rzeczy były obowiązujące wówczas zasady zarządzania i brak konsekwentnie realizowanej wizji marketingowej. Zmiana nastąpiła po zatrudnieniu na stanowisku prezesa zarządu obecnego jej szefa.
– Wprowadziłem system zarządzania przez cele. Polega on m.in. na tym, że osoby pracujące w różnych obszarach tworzą zespół projektowy, który przez określony czas pracuje nad wykonaniem określonego jakościowo i ilościowo celu. Dzięki takiemu rozwiązaniu ludzie wiedzą dokładnie, jakie cele mają zrealizować i w jaki sposób będzie oceniana ich praca – wyjaśnia Andrzej Brylak.
– Kiedy mamy konkretny problem, do jego rozwiązania powoływany jest zespół złożony z osób pracujących na co dzień w zupełnie różnych obszarach – wyjaśnia Krzysztof Powolny, dyrektor sprzedaży i marketingu FujiFilm. – Czasami zdarza się i tak, że osoba będąca w strukturze firmy wyżej, przy rozwiązywaniu konkretnej sprawy, podlega komuś młodszemu.
– To niezwykłe uczucie, kiedy w tak młodym wieku ma się wpływ na funkcjonowanie przedstawicielstwa wielkiego koncernu – śmieje się Joanna Musiał, młodszy kierownik promocji – W tradycyjnie zarządzanej firmie na taką możliwość musiałabym czekać jeszcze kilka lat. Czuję się członkiem zespołu, który ma pewną misję do spełnienia. Nasza jedność jest bowiem naszą siłą. Co więcej, każdy z członków zespołu posiada inne umiejętności i doświadczenia. Pracując razem, doskonale się uzupełniamy.

Odczarowanie mitu

W Polsce funkcjonuje stereotyp japońskiego przedsiębiorstwa, w którym człowiek może przepracować całe życie, a windziarz jest tak samo ważny jak dyrektor strategicznego działu. Jednak obecnie ma to niewiele wspólnego z rzeczywistością.
– W japońskiej firmie można stracić pracę z dnia na dzień – mówi Andrzej Brylak. – Praktycznie nie ma już w Europie przedstawicielstwa firmy pochodzącej z Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie by takie zasady nadal obowiązywały. Wszystkie przedsiębiorstwa, bez względu na kraj pochodzenia kapitału, muszą walczyć z konkurencją. Utrzymywanie pracowników nienadających się do pracy spowodowałoby osłabienie pozycji rynkowej takiej firmy.
Nie oznacza to jednak, że osoby niesprawdzające się na danym stanowisku są od razu zwalniane. – Wierzymy, że nasi pracownicy mają ogromny potencjał, który staramy się wykorzystać – dodaje Andrzej Brylak. – Jeśli pracownik jest zainteresowany pracą w innym dziale, a firma posiada możliwości spełnienia jego ambicji, to przenosimy go do innego obszaru, w którym będzie mógł lepiej wykorzystać swoje predyspozycje.

Zmiany po ocenach

Podstawą do przeprowadzania zmian jest ocena pracowników. Jest ona przeprowadzana cyklicznie. Dzięki niej zarówno kierownictwo firmy, jak i sami pracownicy mogą poznać ocenę swojej pracy i czynione postępy. Na podstawie takiej analizy możemy także zaproponować pracownikowi konkretne zmiany, możliwości rozwoju i sposoby naprawy niedociągnięć – opisuje Andrzej Brylak.
– Co ciekawe, każdy z naszych pracowników ma swojego dublera. Prawdopodobnie gdzieś w firmie jest też mój – uśmiecha się Andrzej Brylak. – Takie rozwiązanie chroni nas przed różnymi przypadkami losowymi. Nie możemy przecież naszym klientom powiedzieć, że nie otrzymają zamówionych produktów na czas, bo ktoś zachorował lub zrezygnował z pracy.

Bożena Wiktorowska
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA