REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrody dla rzetelnych firm

REKLAMA

Tytuł Wielkiej Małej Firmy otrzymały najbardziej wiarygodne i rzetelne przedsiębiorstwa z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Audytorzy badali wiarygodność firm, na drugim planie był osiągany wynik finansowy.

W Poznaniu odbyła się piąta edycja regionalna konkursu organizowanego przez Gazetę Prawną we wspólpracy z Grupą PZU i wywiadownią gospodarczą Dun&Bradstreet.
Laureaci otrzymali tytuł Wielka Mała Firma oraz Złote, Srebrne i Brązowe Statuetki. Kilkadziesiąt firm dostało wyróżnienia i certyfikaty. W listopadzie najlepsi z najlepszych z całej Polski powalczą o Platynowe Statuetki.

REKLAMA

W poznańskiej gali udział wzięli: Rafał Grodzicki, dyrektor ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw Grupy PZU, Wacław Lewandowski, dyrektor Oddziału PZU w Poznaniu, Dariusz Cierpiszewski, dyrektor Oddziału PZU Życie w Poznaniu, Marcin Marszałek, Regional Manager Dun&Bradstreet Poland, Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Każde przyznane trofeum zawiera w sobie fragment drzewa dębu, który ma symbolizować solidność i trwałość – mówił w czasie gali Rafał Grodzicki, dyrektor do spraw małych i średnich firm w PZU.

REKLAMA

– Małym i średnim przedsiębiorstwom jest o wiele trudniej niż gigantom, bo nie mogą sobie pozwolić nawet na chwilę przerwy w walce o rynek i de facto cały czas są na dorobku – podkreślił Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Firmy, niezależnie o ich wielkości, mogą korzystać z naszej pomocy jako niezależnego dostarczyciela informacji o kondycji finansowej kontrahentów – zachęcał Marcin Marszałek z Dun&Bradstreet Poland.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patronat nad rankingiem sprawuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronem medialnym gali regionalnej był Głos Wielkopolski.

KALENDARIUM KONKURSU

REKLAMA

Dotychczas w ramach konkursu Wielka Mała Firma odbyły się gale regionalne:
• 29 marca – laureatami zostało 21 firm z województw lubelskiego i podkarpackiego
• 27 kwietnia – laureatami zostały 23 firmy z województw małopolskiego i świętokrzyskiego
• 23 maja – laureatami zostało 26 firm z województw mazowieckiego i podlaskiego
• 31 maja – laureatami zostały 22 firmy z województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego
• 22 czerwca – laureatami zostały 34 firmy z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego

Planowane

• 27 czerwca – w Szczecinie odbędzie się gala obejmująca województwa zachodniopomorskie i lubuskie
• We wrześniu odbędzie się gala obejmująca województwa dolnośląskie i łódzkie
• W październiku odbędzie się gala obejmująca województwa opolskie i śląskie.
• W listopadzie w Warszawie odbędzie się gala centralna, podczas której zostaną wyłonieni laureaci na szczeblu ogólnopolskim.

Sebastian Śliwieński
Głos Wielkopolski

JAK ODNIEŚĆ SUKCES NA KONKURENCYJNYM RYNKU
 
Grzegorz Szafran - Stolgres, wyróżnienie w kategorii Firmy Mikro
Działamy w branży stolarskiej, a tu nie ma lepszej metody na sukces niż rzetelność i idąca za nią „ustna reklama” głoszona przez zadowolonych klientów. I to się sprawdza. Półtora roku temu była to jeszcze jednoosobowa firma, a teraz mam dwóch pracowników i chcę zatrudnić kolejnych.

Grażyna Hantkiewicz - Działalność Handlowa, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Małe
Firmę prowadzę od 20 lat na tym samym NIP-ie. Najlepiej poradzą sobie na konkurencyjnym rynku ci, którzy mają dobrych pracowników, których mogą godziwie wynagrodzić. Cały czas trzymamy rękę na pulsie, a wiarygodność wobec partnerów jest dla nas najważniejsza.

Renata Kowalewska - Mag Gorzelak i Jasiński, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Średnie
Produkujemy sztuczne drzewka i ozdoby choinkowe. Towar najlepiej sprzedaje się rzeczywiście w sezonie zimowym, ale kluczem do sukcesu jest praca pełną parą przez cały rok. Nie ma więc mowy o sezonowym działaniu, bo konkurencja na tym rynku jest ogromna.

Karolina Porożyńska - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Perfeckt Włodzimierz Porożyński, Certyfikat w kategorii Firmy Małe
Stawiamy na stałych klientów i przede wszystkim na to, by to oni polecali nas nowym. W działalności wielobranżowej nie ma lepszej reklamy niż ta przekazywana pocztą pantoflową.

Marek Dachtera - Zakład Robót Drogowych Marek Dachtera (Złota Statuetka w kategorii Firmy Średnie)
Korzystamy z boomu budowlanego, więc nieco łatwiej nam się teraz działa. Boli nas jednak to, że nie ma dziś szkół, które przygotowywałyby dla nas pracowników. Nie ma kształcenia w takich podstawowych zawodach jak: brukarz, drogowiec, zbrojarz, betoniarz. Sami więc szkolimy młodych w firmie i przyuczamy ich do pracy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA