REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrody dla rzetelnych firm

REKLAMA

Tytuł Wielkiej Małej Firmy otrzymały najbardziej wiarygodne i rzetelne przedsiębiorstwa z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Audytorzy badali wiarygodność firm, na drugim planie był osiągany wynik finansowy.

W Poznaniu odbyła się piąta edycja regionalna konkursu organizowanego przez Gazetę Prawną we wspólpracy z Grupą PZU i wywiadownią gospodarczą Dun&Bradstreet.
Laureaci otrzymali tytuł Wielka Mała Firma oraz Złote, Srebrne i Brązowe Statuetki. Kilkadziesiąt firm dostało wyróżnienia i certyfikaty. W listopadzie najlepsi z najlepszych z całej Polski powalczą o Platynowe Statuetki.

REKLAMA

W poznańskiej gali udział wzięli: Rafał Grodzicki, dyrektor ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw Grupy PZU, Wacław Lewandowski, dyrektor Oddziału PZU w Poznaniu, Dariusz Cierpiszewski, dyrektor Oddziału PZU Życie w Poznaniu, Marcin Marszałek, Regional Manager Dun&Bradstreet Poland, Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Każde przyznane trofeum zawiera w sobie fragment drzewa dębu, który ma symbolizować solidność i trwałość – mówił w czasie gali Rafał Grodzicki, dyrektor do spraw małych i średnich firm w PZU.

REKLAMA

– Małym i średnim przedsiębiorstwom jest o wiele trudniej niż gigantom, bo nie mogą sobie pozwolić nawet na chwilę przerwy w walce o rynek i de facto cały czas są na dorobku – podkreślił Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Firmy, niezależnie o ich wielkości, mogą korzystać z naszej pomocy jako niezależnego dostarczyciela informacji o kondycji finansowej kontrahentów – zachęcał Marcin Marszałek z Dun&Bradstreet Poland.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patronat nad rankingiem sprawuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronem medialnym gali regionalnej był Głos Wielkopolski.

KALENDARIUM KONKURSU

REKLAMA

Dotychczas w ramach konkursu Wielka Mała Firma odbyły się gale regionalne:
• 29 marca – laureatami zostało 21 firm z województw lubelskiego i podkarpackiego
• 27 kwietnia – laureatami zostały 23 firmy z województw małopolskiego i świętokrzyskiego
• 23 maja – laureatami zostało 26 firm z województw mazowieckiego i podlaskiego
• 31 maja – laureatami zostały 22 firmy z województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego
• 22 czerwca – laureatami zostały 34 firmy z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego

Planowane

• 27 czerwca – w Szczecinie odbędzie się gala obejmująca województwa zachodniopomorskie i lubuskie
• We wrześniu odbędzie się gala obejmująca województwa dolnośląskie i łódzkie
• W październiku odbędzie się gala obejmująca województwa opolskie i śląskie.
• W listopadzie w Warszawie odbędzie się gala centralna, podczas której zostaną wyłonieni laureaci na szczeblu ogólnopolskim.

Sebastian Śliwieński
Głos Wielkopolski

JAK ODNIEŚĆ SUKCES NA KONKURENCYJNYM RYNKU
 
Grzegorz Szafran - Stolgres, wyróżnienie w kategorii Firmy Mikro
Działamy w branży stolarskiej, a tu nie ma lepszej metody na sukces niż rzetelność i idąca za nią „ustna reklama” głoszona przez zadowolonych klientów. I to się sprawdza. Półtora roku temu była to jeszcze jednoosobowa firma, a teraz mam dwóch pracowników i chcę zatrudnić kolejnych.

Grażyna Hantkiewicz - Działalność Handlowa, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Małe
Firmę prowadzę od 20 lat na tym samym NIP-ie. Najlepiej poradzą sobie na konkurencyjnym rynku ci, którzy mają dobrych pracowników, których mogą godziwie wynagrodzić. Cały czas trzymamy rękę na pulsie, a wiarygodność wobec partnerów jest dla nas najważniejsza.

Renata Kowalewska - Mag Gorzelak i Jasiński, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Średnie
Produkujemy sztuczne drzewka i ozdoby choinkowe. Towar najlepiej sprzedaje się rzeczywiście w sezonie zimowym, ale kluczem do sukcesu jest praca pełną parą przez cały rok. Nie ma więc mowy o sezonowym działaniu, bo konkurencja na tym rynku jest ogromna.

Karolina Porożyńska - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Perfeckt Włodzimierz Porożyński, Certyfikat w kategorii Firmy Małe
Stawiamy na stałych klientów i przede wszystkim na to, by to oni polecali nas nowym. W działalności wielobranżowej nie ma lepszej reklamy niż ta przekazywana pocztą pantoflową.

Marek Dachtera - Zakład Robót Drogowych Marek Dachtera (Złota Statuetka w kategorii Firmy Średnie)
Korzystamy z boomu budowlanego, więc nieco łatwiej nam się teraz działa. Boli nas jednak to, że nie ma dziś szkół, które przygotowywałyby dla nas pracowników. Nie ma kształcenia w takich podstawowych zawodach jak: brukarz, drogowiec, zbrojarz, betoniarz. Sami więc szkolimy młodych w firmie i przyuczamy ich do pracy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA