REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrody dla rzetelnych firm

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Tytuł Wielkiej Małej Firmy otrzymały najbardziej wiarygodne i rzetelne przedsiębiorstwa z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Audytorzy badali wiarygodność firm, na drugim planie był osiągany wynik finansowy.

W Poznaniu odbyła się piąta edycja regionalna konkursu organizowanego przez Gazetę Prawną we wspólpracy z Grupą PZU i wywiadownią gospodarczą Dun&Bradstreet.
Laureaci otrzymali tytuł Wielka Mała Firma oraz Złote, Srebrne i Brązowe Statuetki. Kilkadziesiąt firm dostało wyróżnienia i certyfikaty. W listopadzie najlepsi z najlepszych z całej Polski powalczą o Platynowe Statuetki.

REKLAMA

W poznańskiej gali udział wzięli: Rafał Grodzicki, dyrektor ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw Grupy PZU, Wacław Lewandowski, dyrektor Oddziału PZU w Poznaniu, Dariusz Cierpiszewski, dyrektor Oddziału PZU Życie w Poznaniu, Marcin Marszałek, Regional Manager Dun&Bradstreet Poland, Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Każde przyznane trofeum zawiera w sobie fragment drzewa dębu, który ma symbolizować solidność i trwałość – mówił w czasie gali Rafał Grodzicki, dyrektor do spraw małych i średnich firm w PZU.

REKLAMA

– Małym i średnim przedsiębiorstwom jest o wiele trudniej niż gigantom, bo nie mogą sobie pozwolić nawet na chwilę przerwy w walce o rynek i de facto cały czas są na dorobku – podkreślił Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Firmy, niezależnie o ich wielkości, mogą korzystać z naszej pomocy jako niezależnego dostarczyciela informacji o kondycji finansowej kontrahentów – zachęcał Marcin Marszałek z Dun&Bradstreet Poland.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patronat nad rankingiem sprawuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronem medialnym gali regionalnej był Głos Wielkopolski.

KALENDARIUM KONKURSU

REKLAMA

Dotychczas w ramach konkursu Wielka Mała Firma odbyły się gale regionalne:
• 29 marca – laureatami zostało 21 firm z województw lubelskiego i podkarpackiego
• 27 kwietnia – laureatami zostały 23 firmy z województw małopolskiego i świętokrzyskiego
• 23 maja – laureatami zostało 26 firm z województw mazowieckiego i podlaskiego
• 31 maja – laureatami zostały 22 firmy z województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego
• 22 czerwca – laureatami zostały 34 firmy z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego

Planowane

• 27 czerwca – w Szczecinie odbędzie się gala obejmująca województwa zachodniopomorskie i lubuskie
• We wrześniu odbędzie się gala obejmująca województwa dolnośląskie i łódzkie
• W październiku odbędzie się gala obejmująca województwa opolskie i śląskie.
• W listopadzie w Warszawie odbędzie się gala centralna, podczas której zostaną wyłonieni laureaci na szczeblu ogólnopolskim.

Sebastian Śliwieński
Głos Wielkopolski

JAK ODNIEŚĆ SUKCES NA KONKURENCYJNYM RYNKU
 
Grzegorz Szafran - Stolgres, wyróżnienie w kategorii Firmy Mikro
Działamy w branży stolarskiej, a tu nie ma lepszej metody na sukces niż rzetelność i idąca za nią „ustna reklama” głoszona przez zadowolonych klientów. I to się sprawdza. Półtora roku temu była to jeszcze jednoosobowa firma, a teraz mam dwóch pracowników i chcę zatrudnić kolejnych.

Grażyna Hantkiewicz - Działalność Handlowa, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Małe
Firmę prowadzę od 20 lat na tym samym NIP-ie. Najlepiej poradzą sobie na konkurencyjnym rynku ci, którzy mają dobrych pracowników, których mogą godziwie wynagrodzić. Cały czas trzymamy rękę na pulsie, a wiarygodność wobec partnerów jest dla nas najważniejsza.

Renata Kowalewska - Mag Gorzelak i Jasiński, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Średnie
Produkujemy sztuczne drzewka i ozdoby choinkowe. Towar najlepiej sprzedaje się rzeczywiście w sezonie zimowym, ale kluczem do sukcesu jest praca pełną parą przez cały rok. Nie ma więc mowy o sezonowym działaniu, bo konkurencja na tym rynku jest ogromna.

Karolina Porożyńska - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Perfeckt Włodzimierz Porożyński, Certyfikat w kategorii Firmy Małe
Stawiamy na stałych klientów i przede wszystkim na to, by to oni polecali nas nowym. W działalności wielobranżowej nie ma lepszej reklamy niż ta przekazywana pocztą pantoflową.

Marek Dachtera - Zakład Robót Drogowych Marek Dachtera (Złota Statuetka w kategorii Firmy Średnie)
Korzystamy z boomu budowlanego, więc nieco łatwiej nam się teraz działa. Boli nas jednak to, że nie ma dziś szkół, które przygotowywałyby dla nas pracowników. Nie ma kształcenia w takich podstawowych zawodach jak: brukarz, drogowiec, zbrojarz, betoniarz. Sami więc szkolimy młodych w firmie i przyuczamy ich do pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA