REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrody dla rzetelnych firm

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Tytuł Wielkiej Małej Firmy otrzymały najbardziej wiarygodne i rzetelne przedsiębiorstwa z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Audytorzy badali wiarygodność firm, na drugim planie był osiągany wynik finansowy.

W Poznaniu odbyła się piąta edycja regionalna konkursu organizowanego przez Gazetę Prawną we wspólpracy z Grupą PZU i wywiadownią gospodarczą Dun&Bradstreet.
Laureaci otrzymali tytuł Wielka Mała Firma oraz Złote, Srebrne i Brązowe Statuetki. Kilkadziesiąt firm dostało wyróżnienia i certyfikaty. W listopadzie najlepsi z najlepszych z całej Polski powalczą o Platynowe Statuetki.

REKLAMA

W poznańskiej gali udział wzięli: Rafał Grodzicki, dyrektor ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw Grupy PZU, Wacław Lewandowski, dyrektor Oddziału PZU w Poznaniu, Dariusz Cierpiszewski, dyrektor Oddziału PZU Życie w Poznaniu, Marcin Marszałek, Regional Manager Dun&Bradstreet Poland, Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Każde przyznane trofeum zawiera w sobie fragment drzewa dębu, który ma symbolizować solidność i trwałość – mówił w czasie gali Rafał Grodzicki, dyrektor do spraw małych i średnich firm w PZU.

REKLAMA

– Małym i średnim przedsiębiorstwom jest o wiele trudniej niż gigantom, bo nie mogą sobie pozwolić nawet na chwilę przerwy w walce o rynek i de facto cały czas są na dorobku – podkreślił Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Firmy, niezależnie o ich wielkości, mogą korzystać z naszej pomocy jako niezależnego dostarczyciela informacji o kondycji finansowej kontrahentów – zachęcał Marcin Marszałek z Dun&Bradstreet Poland.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patronat nad rankingiem sprawuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronem medialnym gali regionalnej był Głos Wielkopolski.

KALENDARIUM KONKURSU

REKLAMA

Dotychczas w ramach konkursu Wielka Mała Firma odbyły się gale regionalne:
• 29 marca – laureatami zostało 21 firm z województw lubelskiego i podkarpackiego
• 27 kwietnia – laureatami zostały 23 firmy z województw małopolskiego i świętokrzyskiego
• 23 maja – laureatami zostało 26 firm z województw mazowieckiego i podlaskiego
• 31 maja – laureatami zostały 22 firmy z województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego
• 22 czerwca – laureatami zostały 34 firmy z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego

Planowane

• 27 czerwca – w Szczecinie odbędzie się gala obejmująca województwa zachodniopomorskie i lubuskie
• We wrześniu odbędzie się gala obejmująca województwa dolnośląskie i łódzkie
• W październiku odbędzie się gala obejmująca województwa opolskie i śląskie.
• W listopadzie w Warszawie odbędzie się gala centralna, podczas której zostaną wyłonieni laureaci na szczeblu ogólnopolskim.

Sebastian Śliwieński
Głos Wielkopolski

JAK ODNIEŚĆ SUKCES NA KONKURENCYJNYM RYNKU
 
Grzegorz Szafran - Stolgres, wyróżnienie w kategorii Firmy Mikro
Działamy w branży stolarskiej, a tu nie ma lepszej metody na sukces niż rzetelność i idąca za nią „ustna reklama” głoszona przez zadowolonych klientów. I to się sprawdza. Półtora roku temu była to jeszcze jednoosobowa firma, a teraz mam dwóch pracowników i chcę zatrudnić kolejnych.

Grażyna Hantkiewicz - Działalność Handlowa, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Małe
Firmę prowadzę od 20 lat na tym samym NIP-ie. Najlepiej poradzą sobie na konkurencyjnym rynku ci, którzy mają dobrych pracowników, których mogą godziwie wynagrodzić. Cały czas trzymamy rękę na pulsie, a wiarygodność wobec partnerów jest dla nas najważniejsza.

Renata Kowalewska - Mag Gorzelak i Jasiński, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Średnie
Produkujemy sztuczne drzewka i ozdoby choinkowe. Towar najlepiej sprzedaje się rzeczywiście w sezonie zimowym, ale kluczem do sukcesu jest praca pełną parą przez cały rok. Nie ma więc mowy o sezonowym działaniu, bo konkurencja na tym rynku jest ogromna.

Karolina Porożyńska - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Perfeckt Włodzimierz Porożyński, Certyfikat w kategorii Firmy Małe
Stawiamy na stałych klientów i przede wszystkim na to, by to oni polecali nas nowym. W działalności wielobranżowej nie ma lepszej reklamy niż ta przekazywana pocztą pantoflową.

Marek Dachtera - Zakład Robót Drogowych Marek Dachtera (Złota Statuetka w kategorii Firmy Średnie)
Korzystamy z boomu budowlanego, więc nieco łatwiej nam się teraz działa. Boli nas jednak to, że nie ma dziś szkół, które przygotowywałyby dla nas pracowników. Nie ma kształcenia w takich podstawowych zawodach jak: brukarz, drogowiec, zbrojarz, betoniarz. Sami więc szkolimy młodych w firmie i przyuczamy ich do pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA