REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrody dla rzetelnych firm

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Tytuł Wielkiej Małej Firmy otrzymały najbardziej wiarygodne i rzetelne przedsiębiorstwa z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Audytorzy badali wiarygodność firm, na drugim planie był osiągany wynik finansowy.

W Poznaniu odbyła się piąta edycja regionalna konkursu organizowanego przez Gazetę Prawną we wspólpracy z Grupą PZU i wywiadownią gospodarczą Dun&Bradstreet.
Laureaci otrzymali tytuł Wielka Mała Firma oraz Złote, Srebrne i Brązowe Statuetki. Kilkadziesiąt firm dostało wyróżnienia i certyfikaty. W listopadzie najlepsi z najlepszych z całej Polski powalczą o Platynowe Statuetki.

REKLAMA

W poznańskiej gali udział wzięli: Rafał Grodzicki, dyrektor ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw Grupy PZU, Wacław Lewandowski, dyrektor Oddziału PZU w Poznaniu, Dariusz Cierpiszewski, dyrektor Oddziału PZU Życie w Poznaniu, Marcin Marszałek, Regional Manager Dun&Bradstreet Poland, Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Każde przyznane trofeum zawiera w sobie fragment drzewa dębu, który ma symbolizować solidność i trwałość – mówił w czasie gali Rafał Grodzicki, dyrektor do spraw małych i średnich firm w PZU.

REKLAMA

– Małym i średnim przedsiębiorstwom jest o wiele trudniej niż gigantom, bo nie mogą sobie pozwolić nawet na chwilę przerwy w walce o rynek i de facto cały czas są na dorobku – podkreślił Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego Gazety Prawnej.

– Firmy, niezależnie o ich wielkości, mogą korzystać z naszej pomocy jako niezależnego dostarczyciela informacji o kondycji finansowej kontrahentów – zachęcał Marcin Marszałek z Dun&Bradstreet Poland.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patronat nad rankingiem sprawuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronem medialnym gali regionalnej był Głos Wielkopolski.

KALENDARIUM KONKURSU

REKLAMA

Dotychczas w ramach konkursu Wielka Mała Firma odbyły się gale regionalne:
• 29 marca – laureatami zostało 21 firm z województw lubelskiego i podkarpackiego
• 27 kwietnia – laureatami zostały 23 firmy z województw małopolskiego i świętokrzyskiego
• 23 maja – laureatami zostało 26 firm z województw mazowieckiego i podlaskiego
• 31 maja – laureatami zostały 22 firmy z województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego
• 22 czerwca – laureatami zostały 34 firmy z województwa wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego

Planowane

• 27 czerwca – w Szczecinie odbędzie się gala obejmująca województwa zachodniopomorskie i lubuskie
• We wrześniu odbędzie się gala obejmująca województwa dolnośląskie i łódzkie
• W październiku odbędzie się gala obejmująca województwa opolskie i śląskie.
• W listopadzie w Warszawie odbędzie się gala centralna, podczas której zostaną wyłonieni laureaci na szczeblu ogólnopolskim.

Sebastian Śliwieński
Głos Wielkopolski

JAK ODNIEŚĆ SUKCES NA KONKURENCYJNYM RYNKU
 
Grzegorz Szafran - Stolgres, wyróżnienie w kategorii Firmy Mikro
Działamy w branży stolarskiej, a tu nie ma lepszej metody na sukces niż rzetelność i idąca za nią „ustna reklama” głoszona przez zadowolonych klientów. I to się sprawdza. Półtora roku temu była to jeszcze jednoosobowa firma, a teraz mam dwóch pracowników i chcę zatrudnić kolejnych.

Grażyna Hantkiewicz - Działalność Handlowa, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Małe
Firmę prowadzę od 20 lat na tym samym NIP-ie. Najlepiej poradzą sobie na konkurencyjnym rynku ci, którzy mają dobrych pracowników, których mogą godziwie wynagrodzić. Cały czas trzymamy rękę na pulsie, a wiarygodność wobec partnerów jest dla nas najważniejsza.

Renata Kowalewska - Mag Gorzelak i Jasiński, Srebrna Statuetka w kategorii Firmy Średnie
Produkujemy sztuczne drzewka i ozdoby choinkowe. Towar najlepiej sprzedaje się rzeczywiście w sezonie zimowym, ale kluczem do sukcesu jest praca pełną parą przez cały rok. Nie ma więc mowy o sezonowym działaniu, bo konkurencja na tym rynku jest ogromna.

Karolina Porożyńska - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Perfeckt Włodzimierz Porożyński, Certyfikat w kategorii Firmy Małe
Stawiamy na stałych klientów i przede wszystkim na to, by to oni polecali nas nowym. W działalności wielobranżowej nie ma lepszej reklamy niż ta przekazywana pocztą pantoflową.

Marek Dachtera - Zakład Robót Drogowych Marek Dachtera (Złota Statuetka w kategorii Firmy Średnie)
Korzystamy z boomu budowlanego, więc nieco łatwiej nam się teraz działa. Boli nas jednak to, że nie ma dziś szkół, które przygotowywałyby dla nas pracowników. Nie ma kształcenia w takich podstawowych zawodach jak: brukarz, drogowiec, zbrojarz, betoniarz. Sami więc szkolimy młodych w firmie i przyuczamy ich do pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA