REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona na czarną godzinę

REKLAMA

Ubezpieczenia zawierane przez małe i średnie przedsiębiorstwa to najdynamiczniej rozwijający się segment ubezpieczeń majątkowych. Zapotrzebowanie firm na ochronę wzrasta wraz z ich zamożnością.
Dotychczas małe i średnie firmy (MSP) kupowały polisy głównie w zakresie ograniczonym do ubezpieczenia pojazdów – obowiązkowej odpowiedzialności cywilnej i autocasco oraz ubezpieczenia od pożaru i kradzieży z włamaniem.

– Obecnie obserwujemy, że firmy zaczynają interesować się szerszym zakresem ochrony i kupować specjalistyczne produkty ubezpieczeniowe bezpośrednio związane z rodzajem prowadzonej przez te przedsiębiorstwa działalności gospodarczej – mówi Tomasz Stępniowski, dyrektor krakowskiego oddziału PZU.

REKLAMA

Wzmocnienie sektora

Coraz większe zainteresowanie tzw. ubezpieczeniami biznesowymi to szansa na wzmocnienie sektora MSP – trwałości i konkurencyjności ich działania. Bo firmy te, choć w Polsce licznie reprezentowane, są mało stabilne.

Wzrost zainteresowania ochroną ubezpieczeniową bierze się przede wszystkim ze wzrostu zamożności i majątku firmy. Coraz częściej przedsiębiorcy chcą ubezpieczyć się na wypadek utraty coraz istotniejszego finansowo wyposażenia firmy, maszyn i urządzeń. Wzrost zamożności, zdobywanie kolejnych kontraktów, wyniki finansowe powodują, że firmy śmielej myślą o długoterminowym działaniu.

Małe jak duże

REKLAMA

Wzrost zainteresowania ubezpieczeniem najczęściej pojawia się wraz z polepszeniem sytuacji gospodarczej, a znika w okresie recesji. Ubezpieczenie jest bowiem tym kosztem działania przedsiębiorstwa, którego nie trzeba ponosić, by firma mogła funkcjonować nadal. Co prawda, pojawia się wtedy zagrożenie istnienia przedsiębiorstwa, ale bieżąca działalność nadal może być prowadzona.

– Małe firmy zaczynają korzystać z takiej ochrony, z jakiej już od dłuższego czasu korzystają duże przedsiębiorstwa. Coraz większym zainteresowaniem sektora MSP cieszą się m.in. ubezpieczenia typu business interruption, czyli ubezpieczenia utraty zysku – dodaje Tomasz Stępniowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polega ono na pokryciu przez towarzystwo strat poniesionych w wyniku wystąpienia danego ryzyka, np. pożaru, i strat, jakie firma ponosi np. w związku z przerwaniem produkcji, niewykonywaniem zamówień itp. Taka opcja jest jednak dostępna dla większych firm, które są adresatami pakietu PZU Ekspert. Dla mniejszych, w ramach pakietu PZU Doradca jest opcja nazywana czasem „małym business interruption”, czyli ubezpieczenie dodatkowych kosztów działalności gospodarczej. Towarzystwo zobowiązuje się w takim przypadku do pokrycia kosztów przeniesienia posiadanego mienia do innej lokalizacji, wynajmu pomieszczeń czy użytkowania zastępczych maszyn i urządzeń. Wszystko po to, żeby firma możliwe szybko mogła wznowić działalność, np. po pożarze.

Przed i po szkodzie

Znaczenie tego ubezpieczenia wśród mniejszych firm będzie rosło, ponieważ wpływają one na wiarygodność przedsiębiorstwa oraz jego możliwości pokonania kryzysu i ponownego podjęcia normalnej działalności. Właśnie przedsiębiorstwa niezbyt zamożne, które nie mają zasobów finansowych na pokrycie strat powstałych np. w wyniku zdarzeń losowych, powinny zastanowić się nad ochroną ubezpieczeniową.

UBEZPIECZENIE UTRATY ZYSKU – BUSINESS INTERRUPTION

Ubezpieczenie typu business interruption chroni przed finansowymi skutkami nagłych przerw w działalności firmy wynikających z pożaru czy innych zdarzeń losowych objętych polisą. Pokrywa ono np. część zysku operacyjnego, który firma osiągnęłaby dzięki zwykłemu działaniu w okresie trwania szkody, w tym zysku ze sprzedaży zniszczonych produktów gotowych czy kosztów wynagrodzenia, koszty najmu, dzierżawy, energii elektrycznej, gazu, wody, c.o., rat leasingowych itp. Ubezpieczenie najczęściej pokrywa też dodatkowe wydatki, jak: wynajęcia i przeprowadzki do budynków i pomieszczeń zastępczych, koszty prac w godzinach nadliczbowych, narzuty socjalne na wynagrodzenia, koszty wynajęcia rzeczoznawców, kary umowne, zawiadomienia klientów o zaistniałej sytuacji.

PAKIETY UBEZPIECZEŃ

Dotyczą firm, których:
• wartość majątku trwałego i obrotowego firmy nie przekracza 12 tysięcy euro, osiągających obroty do 50 tysięcy euro rocznie, zatrudniających do 3 osób lub prowadzących działalność w formie samozatrudnienia – PZU Partner,
• wartość majątku trwałego i obrotowego firmy nie przekracza 600 tysięcy euro, o obrotach do 800 tysięcy euro, zatrudniających do 30 osób
– PZU Doradca,
• wartość majątku trwałego i obrotowego firmy nie przekracza 10 milionów zł, o obrotach do 4 milionów euro, zatrudniających do 50 osób – PZU Ekspert;
• ochrona flot samochodowych – PZU Flota Plus.

 Majka Magnuszewska
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

REKLAMA

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA