REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona na czarną godzinę

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Ubezpieczenia zawierane przez małe i średnie przedsiębiorstwa to najdynamiczniej rozwijający się segment ubezpieczeń majątkowych. Zapotrzebowanie firm na ochronę wzrasta wraz z ich zamożnością.
Dotychczas małe i średnie firmy (MSP) kupowały polisy głównie w zakresie ograniczonym do ubezpieczenia pojazdów – obowiązkowej odpowiedzialności cywilnej i autocasco oraz ubezpieczenia od pożaru i kradzieży z włamaniem.

– Obecnie obserwujemy, że firmy zaczynają interesować się szerszym zakresem ochrony i kupować specjalistyczne produkty ubezpieczeniowe bezpośrednio związane z rodzajem prowadzonej przez te przedsiębiorstwa działalności gospodarczej – mówi Tomasz Stępniowski, dyrektor krakowskiego oddziału PZU.

REKLAMA

Wzmocnienie sektora

Coraz większe zainteresowanie tzw. ubezpieczeniami biznesowymi to szansa na wzmocnienie sektora MSP – trwałości i konkurencyjności ich działania. Bo firmy te, choć w Polsce licznie reprezentowane, są mało stabilne.

Wzrost zainteresowania ochroną ubezpieczeniową bierze się przede wszystkim ze wzrostu zamożności i majątku firmy. Coraz częściej przedsiębiorcy chcą ubezpieczyć się na wypadek utraty coraz istotniejszego finansowo wyposażenia firmy, maszyn i urządzeń. Wzrost zamożności, zdobywanie kolejnych kontraktów, wyniki finansowe powodują, że firmy śmielej myślą o długoterminowym działaniu.

Małe jak duże

REKLAMA

Wzrost zainteresowania ubezpieczeniem najczęściej pojawia się wraz z polepszeniem sytuacji gospodarczej, a znika w okresie recesji. Ubezpieczenie jest bowiem tym kosztem działania przedsiębiorstwa, którego nie trzeba ponosić, by firma mogła funkcjonować nadal. Co prawda, pojawia się wtedy zagrożenie istnienia przedsiębiorstwa, ale bieżąca działalność nadal może być prowadzona.

– Małe firmy zaczynają korzystać z takiej ochrony, z jakiej już od dłuższego czasu korzystają duże przedsiębiorstwa. Coraz większym zainteresowaniem sektora MSP cieszą się m.in. ubezpieczenia typu business interruption, czyli ubezpieczenia utraty zysku – dodaje Tomasz Stępniowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polega ono na pokryciu przez towarzystwo strat poniesionych w wyniku wystąpienia danego ryzyka, np. pożaru, i strat, jakie firma ponosi np. w związku z przerwaniem produkcji, niewykonywaniem zamówień itp. Taka opcja jest jednak dostępna dla większych firm, które są adresatami pakietu PZU Ekspert. Dla mniejszych, w ramach pakietu PZU Doradca jest opcja nazywana czasem „małym business interruption”, czyli ubezpieczenie dodatkowych kosztów działalności gospodarczej. Towarzystwo zobowiązuje się w takim przypadku do pokrycia kosztów przeniesienia posiadanego mienia do innej lokalizacji, wynajmu pomieszczeń czy użytkowania zastępczych maszyn i urządzeń. Wszystko po to, żeby firma możliwe szybko mogła wznowić działalność, np. po pożarze.

Przed i po szkodzie

Znaczenie tego ubezpieczenia wśród mniejszych firm będzie rosło, ponieważ wpływają one na wiarygodność przedsiębiorstwa oraz jego możliwości pokonania kryzysu i ponownego podjęcia normalnej działalności. Właśnie przedsiębiorstwa niezbyt zamożne, które nie mają zasobów finansowych na pokrycie strat powstałych np. w wyniku zdarzeń losowych, powinny zastanowić się nad ochroną ubezpieczeniową.

UBEZPIECZENIE UTRATY ZYSKU – BUSINESS INTERRUPTION

Ubezpieczenie typu business interruption chroni przed finansowymi skutkami nagłych przerw w działalności firmy wynikających z pożaru czy innych zdarzeń losowych objętych polisą. Pokrywa ono np. część zysku operacyjnego, który firma osiągnęłaby dzięki zwykłemu działaniu w okresie trwania szkody, w tym zysku ze sprzedaży zniszczonych produktów gotowych czy kosztów wynagrodzenia, koszty najmu, dzierżawy, energii elektrycznej, gazu, wody, c.o., rat leasingowych itp. Ubezpieczenie najczęściej pokrywa też dodatkowe wydatki, jak: wynajęcia i przeprowadzki do budynków i pomieszczeń zastępczych, koszty prac w godzinach nadliczbowych, narzuty socjalne na wynagrodzenia, koszty wynajęcia rzeczoznawców, kary umowne, zawiadomienia klientów o zaistniałej sytuacji.

PAKIETY UBEZPIECZEŃ

Dotyczą firm, których:
• wartość majątku trwałego i obrotowego firmy nie przekracza 12 tysięcy euro, osiągających obroty do 50 tysięcy euro rocznie, zatrudniających do 3 osób lub prowadzących działalność w formie samozatrudnienia – PZU Partner,
• wartość majątku trwałego i obrotowego firmy nie przekracza 600 tysięcy euro, o obrotach do 800 tysięcy euro, zatrudniających do 30 osób
– PZU Doradca,
• wartość majątku trwałego i obrotowego firmy nie przekracza 10 milionów zł, o obrotach do 4 milionów euro, zatrudniających do 50 osób – PZU Ekspert;
• ochrona flot samochodowych – PZU Flota Plus.

 Majka Magnuszewska
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA