REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na wiosnę tanieją pożyczki

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Ruszają promocje pożyczek na wiosenne wydatki. Kredyty gotówkowe mogą być bankowym hitem całego roku. W ostatnich dniach specjalne oferty przygotowały m.in. PKO BP, Pekao SA, ING Bank Śląski, Raiffeisen Bank, ale gotówkowe kredyty są dostępne w większości banków.
PKO BP w ramach Szybkiego Serwisu Kredytowego obniżył stawkę prowizji za przyznanie pożyczki z 5 do 3 proc. Dla stałych klientów prowizja obniżona jest dodatkowo o 0,25 pkt proc., czyli do 2,75 proc.

Standardowo oprocentowanie kredytu udzielanego na okres 12 miesięcy wynosi od 8,2 proc., ale klienci, którzy ubezpieczą kredyt, zapłacą o 0,5 pkt proc. mniej. Zabezpieczając kredyt dodatkowo np. przez ustanowienie zastawu lub przewłaszczenia na kupowanym pojeździe, klienci mogą liczyć na obniżenie oprocentowania o kolejne 0,5 pkt proc.

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze dalej poszedł Pekao SA, który w ogóle zrezygnował z pobierania prowizji, ale warunkiem udzielenia Pożyczki Ekspresowej jest posiadanie Eurokonta. Podobną zachętę wprowadził Raiffeisen Bank, który nie pobiera prowizji za udzielenie „Kredytu Wiosennego”.

Od ubiegłego poniedziałku kredyt wiosenny oferuje ING Bank Śląski. Oprocentowanie nominalne jest stałe i wynosi 9,99 proc. Za udzielenie kredytu od stałych klientów bank pobiera 3,5-procentową prowizję, nie mniej jednak niż 50 zł. Dla nowych klientów stawka ta wynosi 5 proc.

Podstawową zachętą do korzystania z kredytów gotówkowych jest dostępność i szybkość przyznawania. ING Bank Śląski deklaruje, że produkt dostępny jest w 24 godziny od momentu złożenia wniosku. W PKO BP wniosek wstępnie rozpatrywany jest w ciągu kilku minut. Po tym czasie klient informowany jest o tym, czy otrzyma kredyt. Następnie załatwiane są formalności – mówi Marek Kłuciński z PKO BP.

BZ WBK deklaruje, że decyzję kredytową podejmuje w ciągu 24 godzin, licząc od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów. W przypadku podjęcia pozytywnej decyzji po zadeklarowanym terminie obsługi za każdy dzień opóźnienia bank obniży prowizję za rozpatrzenie wniosku o 50 zł (nie więcej niż 100 proc.) wartości prowizji określonej w umowie kredytowej. Jeszcze dalej poszedł Lukas Bank. Jeśli udzielenie kredytu będzie trwało dłużej niż 15 minut, obniża klientom oprocentowanie o 2 punkty procentowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, że zgodnie z tzw. ustawą antylichwiarską oprocentowanie kredytów nie może być wyższe niż 4-krotność stopy lombardowej, czyli obecnie graniczny poziom wynosi 22 proc.

Kredyty gotówkowe już w ubiegłym roku sprzedawały się jak świeże bułeczki. Świadczą o tym chociażby wyniki takich banków, jak PKO BP, który w ubiegłym roku udzielił ich na kwotę ponad 4 mld zł (Szybki Serwis Kredytowy), a w Pekao SA łączna sprzedaż Pożyczki Ekspresowej przekroczyła 1,7 mld zł.

PRAWA KLIENTA PRZY KREDYCIE KONSUMENCKIM

• Umowa powinna zawierać dokładne koszty, jakie poniesie konsument – w tym koszty związane z udzieleniem kredytu.
• Łączna kwota wszelkich opłat, prowizji i innych kosztów związanych z zawarciem umowy nie może przekroczyć 5 proc. udzielonego kredytu konsumenckiego (nie dotyczy to kosztów związanych z ustanowieniem zabezpieczeń i ubezpieczeń).
• Konsument może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni od daty zawarcia umowy bez podawania przyczyny.
• Można wcześniej spłacać raty kredytu – o takim zamiarze należy powiadomić kredytodawcę najpóźniej 3 dni przed dokonaniem spłaty. Termin spłaty powinien jednak odpowiadać terminom wnoszenia rat określonym w umowie.

Monika Krześniak, Maciej Bednarek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biotechnologia a długowieczność - jubileuszowa konferencja CEBioForum 2025

Wykorzystanie rewolucji w biotechnologii w zapewnieniu długowieczności, miejsce europejskich firm biotechnologicznych w świecie, czy znaczenie branży we współczesnej gospodarce – to główne tematy XXIII CEBioForum, z udziałem prawie 100 najbardziej innowacyjnych firm biotechnologicznych z całego świata. Wydarzenie obchodzi w tym roku swój jubileusz, odbywa się już od 25 lat.

Darmowy e-book "Być kobietą w biznesie"

Marzec jest miesiącem Kobiet i specjalnie dla Was przygotowaliśmy wyjątkowy e-book

Handel detaliczny: zmiany w przepisach 2025 i 2026 r.

Co zmieni się w handlu detalicznym w 2025 i 2026 roku? Jakie przepisy zaczynają obowiązywać? System kaucyjny startuje 1 października 2025 r., ale w niektórych przypadkach od 1 stycznia 2026 r. Co z recyklingiem opakowań i dyrektywą Omnibus?

Boom na zielone inwestycje. Wodór nowym priorytetem dla funduszy i inwestorów

W obliczu rosnącej potrzeby transformacji energetycznej oraz dążenia do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju wodór coraz częściej staje się priorytetem dla decydentów politycznych i inwestorów. Boom na zielone inwestycje.

REKLAMA

Jak eksperymenty przeprowadzane w kosmosie mogą wpłynąć na naszą codzienność [WYWIAD]

O misji IGNIS, o tym, jak kosmos łączy się z biznesem i jak eksperymenty kosmiczne wpływają na naszą codzienność rozmawiamy z Kingą Gruszecką, CGI Space LEad.

Wyższa akcyza na e-papierosy nie ograniczy spożycia wyrobów nikotynowych. Palacze wrócą do tradycyjnych papierosów, a z rynku znikną polskie firmy

Trwają prace nad przepisami, które mają ograniczyć spożycie wyrobów nikotynowych. Nowe regulacje wprowadzą wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze. Zdaniem ekspertów wyższe ceny zniechęcą do nich konsumentów, którzy pozostaną przy paleniu zwykłych, bardziej szkodliwych papierosów. Nowe przepisy mogą spowodować, że wiele rodzimych przedsiębiorstw z branży nikotynowej zamknie działalność i zniknie z rynku.

Szansa na ponad milion złotych dotacji w ciągu 5 lat. Złożono tylko... 5 wniosków

30 stycznia zakończył się nabór wniosków o przyznanie dotacji na „Tworzenie i rozwój organizacji producentów i grup producentów rolnych”. Chętnych nie było zbyt wielu. Dlaczego?

„Odporność Psychiczna” – Międzynarodowa Konferencja w Warszawie

Poznaj czym tak naprawdę jest odporność psychiczna i wzbogać siebie oraz swoją organizację o narzędzia, które umożliwią jej rozwój w XXI wieku!

REKLAMA

Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?

W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.

O czym influencer powinien pamiętać, oznaczając reklamy? Przepisy, rekomendacje

Nałożenie kary na trójkę znanych celebrytów stanowi dalsze działania prezesa UOKiK w zakresie ukrócenia tzw. kryptoreklamy - tłumaczą Mikołaj Chałas i Sylwia Werpachowska z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy w Warszawie. Jak prawidłowo oznaczać treści reklamowe i dlaczego jest to ważne?

REKLAMA