REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmienia się definicja wódki

REKLAMA

Wódkę będzie można produkować nie tylko z ziemniaków i zbóż - przewiduje projekt unijnego rozporządzenia. Zdaniem przedstawicieli branży spirytusowej, jest to rozwiązanie niekorzystne dla polskiej gospodarki.
W grudniu 2005 r. Komisja Europejska przyjęła projekt rozporządzenia w sprawie definicji, opisu, prezentacji i etykietowania napojów spirytusowych. Zawarta w nim definicja wódki dopuszcza stosowanie przy jej produkcji wszelkich surowców rolniczych, czyli nie ogranicza ich do zbóż i ziemniaków. Zdaniem producentów – wódka z trzciny cukrowej lub zepsutego wina będzie o wiele niższej jakości niż ciesząca się renomą, wyprodukowana ze ze zbożowego lub ziemniaczanego zacieru.

– Wprowadzenie nieograniczonej bazy surowcowej do produkcji wódki narusza interesy polskiego rolnictwa i przemysłu spirytusowego – powiedział Henryk Tomasik, dyrektor zarządzający w Krajowej Radzie Przemysłu Spirytusowego.

Przemysł spirytusowy w Polsce zagospodarowuje bowiem około 350 tys. ton zbóż (głównie żyta) oraz ok. 250 tys. ton ziemniaków.

KRPS przygotowała propozycję zmiany definicji wódki zawartej w projekcie rozporządzenia. Ma zamiar przekonać do swojego stanowiska eurodeputowanych z państwa bezpośrednio zainteresowanych problemem oraz tych, którzy są za nieograniczonym zakresem bazy surowcowej do produkcji wódki. W ubiegły czwartek producentów wódki w ich walce o przeforsowanie zawężonej definicji poparła Senacka Komisja Prawa Europejskiego. Przeciw rozporządzeniu jest też Finlandia, Szwecja, Dania, Estonia, Litwa i Łotwa. I chociaż siła głosu jest zbyt mała, aby wnieść konstruktywny sprzeciw wobec projektu rozporządzenia, producenci wódek nie uważają sprawy za przegraną.

Zdaniem Marka Dąbrowieckiego, dyrektora generalnego Bols sp. z o.o., proponowana definicja spowoduje wzrost konkurencji pomiędzy producentami napojów spirytusowych.

– W segmencie najtańszych wódek może nastąpić pogorszenie jakości oraz spadek cen, ze względu na większą ilość nowych produktów, które będzie można klasyfikować jako wódkę. Natomiast w segmencie premium (wódek luksusowych) raczej nie powinniśmy odnotować większego wpływu zmiany tej definicji – dodaje M. Dąbrowiecki.

Anita Skiba, Katarzyna Rychter
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA