REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy w czołówce konsumentów

REKLAMA

Zakupy w krajach Unii Europejskiej są w tym roku bardziej ożywione niż w 2004 r. Wolumen obrotów handlu detalicznego wzrósł w październiku o 1,4 proc. Polacy są w czołówce najbardziej aktywnych konsumentów.
Belgowie, Portugalczycy i Hiszpanie kupowali w październiku mniej chętnie niż przed rokiem. Nie to, co mieszkańcy nowych krajów Unii: szał zakupów ogarnął Łotyszy, którzy kupowali o 21,6 proc. więcej niż przed rokiem, Litwinów (16,4 proc.) i Słowaków (12,4 proc.). W Polsce też nie było źle, gdyż zakupy były wyższe o 7,7 proc., prawie takie same jak w Danii i Szwecji.

Bezkonkurencyjni byliśmy natomiast pod względem wzrostu zakupów w skali miesiąca, czyli w październiku w porównaniu z wrześniem: obroty handlu detalicznego zwiększyły się u nas o 2 proc., czyli najwięcej w całej Unii. Po piętach depczą nam jednak Niemcy i Łotysze.

REKLAMA

Z miesięcznego raportu Eurostatu, unijnej agendy statystycznej, poświęconego aktywności sektora handlu detalicznego w 25 krajach UE, widać wyraźnie, jak duże jest zróżnicowanie między poszczególnymi państwami członkowskimi.

Zdecydowanie lepsze wyniki unijnych nowicjuszy nie są zaskoczeniem. W krajach „na dorobku” chłonność rynku jest nieporównywalnie większa niż w rozwiniętych gospodarkach starej Piętnastki.

REKLAMA

Zaskakuje natomiast prężność handlu detalicznego w gospodarkach skandynawskich, gdzie wysokie obroty można jedynie tłumaczyć stabilną sytuacją zawodową większości konsumentów, którzy nie obawiają się nagłej utraty pracy, jak w innych regionach kontynentu. W krajach strefy euro obroty handlu detalicznego były bowiem w październiku 2005 r. tylko o 0,4 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Dynamika handlu żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi jest obecnie porównywalna z handlem artykułami nieżywnościowymi, a nawet słabsza. Jeśli w ciągu roku – czyli od października 2004 do października 2005 – obroty w tej pierwszej kategorii wzrosły w 12 krajach strefy euro o 0,3 proc., to w drugiej – o 0,4 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tadeusz Barzdo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    Uszkodzony towar i paczki wypełnione powietrzem. Uwaga na zakupy online podczas Black Friday

    Black Friday i okres przedświąteczny to czas kiedy chętnie kupujemy świece, wino, wyroby szklane - często przez internet. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Do tego klienci często dostają produkty w paczkach nieodpowiadających ich wielkości. 

    Jak sformułować klauzulę arbitrażową, by móc ominąć sądy państwowe?

    Arbitraż online zamiast sądów powszechnych? Duże i małe firmy coraz częściej korzystają z tego sposobu na odzyskanie zaległych płatności. Bo czasem wyrok zapada już 3 tygodnie od złożenia wniosku. W jaki sposób sformułować skuteczną klauzulę arbitrażową? 

    REKLAMA

    W co najczęściej inwestują Polacy? W siebie!

    Polacy już nie tylko odkładają pieniądze, ale i inwestują. W co najczęściej? Jak oceniają swoją wiedzę dotyczącą inwestowania?

    Jak zarejestrować spółkę z o.o., aby uniknąć błędów?

    Rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nawet przez Internet przy pomocy systemu S24 wymaga pewnej wiedzy, gdyż każdy zapis umowy spółki może wywołać skutki w zakresie różnych dziedzin prawa, począwszy od prawa cywilnego, podatkowego, ubezpieczeń społecznych, ochrony konkurencji, rodzinnego, a nawet prawa karnego. W treści niniejszego artykułu wskażemy najczęściej występujące błędy w zakresie rejestracji spółek. Jednak to, że występują one najczęściej nie oznacza, że wywołują najbardziej dolegliwe skutki. 

    REKLAMA