REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UE w tyle za USA i Japonią uważają obywatele UE

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Znaczna część obywateli Unii Europejskiej uważa, że gospodarka europejska osiąga gorsze wyniki niż gospodarka USA czy Japonii - wynika z badania Eurobarometr.
Badanie zostało przeprowadzone dla Komisji Europejskiej przez TNS Opinion&Social - jednego z sektorów międzynarodowej grupy badawczej TNS, do której należy także polska firma TNS OBOP.

Blisko 50 proc. ankietowanych jest jednak zdania, że w Unii żyje się lepiej niż w USA. Wyjątek stanowią Polacy, spośród których 60 proc. uważa, że w Stanach Zjednoczonych standard życia jest wyższy.

Zgodnie z wynikami badania 39 proc. mieszkańców 25 krajów UE i aż co drugi Polak (48 proc.) uważa, że gospodarka europejska osiąga gorsze wyniki od gospodarki amerykańskiej. Tylko co piąty ankietowany Europejczyk (20 proc.) sądzi, że jest odwrotnie.

Podobnie kształtuje się ocena gospodarki Japonii - prawie połowa respondentów (45 proc.) jest zdania, że Japonia posiada dynamiczniej rozwijającą się gospodarkę niż kraje członkowskie Unii. Jak wynika z badania TNS Opinion&Social, obywatele UE zdają się również nie zauważać znaczącego i szeroko dyskutowanego na łamach mediów wzrostu ekonomicznego Chin - aż 38 proc. ankietowanych wyżej oceniło gospodarkę europejską.

Pozytywne zmiany gospodarcze, jakie zachodzą w Chinach wydają się dostrzegać jedynie respondenci wywodzący się z Belgii, Francji, Włoch, Holandii i Wielkiej Brytanii, wyrażający zdanie, że gospodarka unijna odznacza się mniejszą dynamiką od gospodarki chińskiej. Nie najlepszą ocenę sytuacji gospodarczej uzyskały też Indie.

Zdecydowana większość badanych obywateli UE (59 proc.) uważa, że w sferze ekonomii kraj ten radzi sobie gorzej niż państwa Unii Europejskiej. Odwrotnego zdania jest zaledwie 15 proc. ankietowanych. Jak wynika z badania, prawie połowa spośród obywateli Unii Europejskiej wyżej ocenia jakość życia w Europie od standardu życia w Stanach Zjednoczonych (46 proc.) czy Japonii (44 proc.).

Nieco mniej optymistyczni wydają się być respondenci pochodzący z krajów, które niedawno dołączyły do Unii - tylko 23 proc. ankietowanych podziela to zdanie w odniesieniu do USA. Polacy wydają się być jeszcze większymi pesymistami w tym względzie - zaledwie 17 proc. polskich respondentów uważa, że kraje Unii zapewniają wyższy standard życia.

Aż 60 proc. spośród nich jest przeciwnego zdania. Badanie zostało przeprowadzone metodą face-to-faceáw okresie od 9 maja do 14 czerwca 2005 r. na próbie 30 348 osób z 25 krajów UE.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA