REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UE w tyle za USA i Japonią uważają obywatele UE

REKLAMA

Znaczna część obywateli Unii Europejskiej uważa, że gospodarka europejska osiąga gorsze wyniki niż gospodarka USA czy Japonii - wynika z badania Eurobarometr.
Badanie zostało przeprowadzone dla Komisji Europejskiej przez TNS Opinion&Social - jednego z sektorów międzynarodowej grupy badawczej TNS, do której należy także polska firma TNS OBOP.

Blisko 50 proc. ankietowanych jest jednak zdania, że w Unii żyje się lepiej niż w USA. Wyjątek stanowią Polacy, spośród których 60 proc. uważa, że w Stanach Zjednoczonych standard życia jest wyższy.

Zgodnie z wynikami badania 39 proc. mieszkańców 25 krajów UE i aż co drugi Polak (48 proc.) uważa, że gospodarka europejska osiąga gorsze wyniki od gospodarki amerykańskiej. Tylko co piąty ankietowany Europejczyk (20 proc.) sądzi, że jest odwrotnie.

Podobnie kształtuje się ocena gospodarki Japonii - prawie połowa respondentów (45 proc.) jest zdania, że Japonia posiada dynamiczniej rozwijającą się gospodarkę niż kraje członkowskie Unii. Jak wynika z badania TNS Opinion&Social, obywatele UE zdają się również nie zauważać znaczącego i szeroko dyskutowanego na łamach mediów wzrostu ekonomicznego Chin - aż 38 proc. ankietowanych wyżej oceniło gospodarkę europejską.

Pozytywne zmiany gospodarcze, jakie zachodzą w Chinach wydają się dostrzegać jedynie respondenci wywodzący się z Belgii, Francji, Włoch, Holandii i Wielkiej Brytanii, wyrażający zdanie, że gospodarka unijna odznacza się mniejszą dynamiką od gospodarki chińskiej. Nie najlepszą ocenę sytuacji gospodarczej uzyskały też Indie.

Zdecydowana większość badanych obywateli UE (59 proc.) uważa, że w sferze ekonomii kraj ten radzi sobie gorzej niż państwa Unii Europejskiej. Odwrotnego zdania jest zaledwie 15 proc. ankietowanych. Jak wynika z badania, prawie połowa spośród obywateli Unii Europejskiej wyżej ocenia jakość życia w Europie od standardu życia w Stanach Zjednoczonych (46 proc.) czy Japonii (44 proc.).

Nieco mniej optymistyczni wydają się być respondenci pochodzący z krajów, które niedawno dołączyły do Unii - tylko 23 proc. ankietowanych podziela to zdanie w odniesieniu do USA. Polacy wydają się być jeszcze większymi pesymistami w tym względzie - zaledwie 17 proc. polskich respondentów uważa, że kraje Unii zapewniają wyższy standard życia.

Aż 60 proc. spośród nich jest przeciwnego zdania. Badanie zostało przeprowadzone metodą face-to-faceáw okresie od 9 maja do 14 czerwca 2005 r. na próbie 30 348 osób z 25 krajów UE.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA