REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oprocentowanie będzie spadać

REKLAMA

Do banków wydających karty kredytowe dołączają ostatni spóźnialscy. Z plastikowym kredytem wystartował BGŻ, Nordea Bank Polska, a 17 października do tej grupy dołączy Fortis Bank Polska.
BGŻ i Nordea chcą walczyć z konkurentami niskim oprocentowaniem. Kredyt w karcie wydanej przez Nordea Bank Polska jest do marca oprocentowany na poziomie 5,5 proc., a po okresie promocyjnym 12,5 proc. To najniższa stawka na rynku. Od momentu wprowadzenia kart do oferty, czyli przez 3 tygodnie, bank wydał ich około tysiąca. Do końca roku ma ich być 7 tys., a w perspektywie kilku lat udział w rynku sięgnie 5 proc.

REKLAMA

Oprocentowanie kredytu w BGŻ (19 proc.) jest wyższe niż w Nordei, jednak i tak prezentuje się nieźle. BGŻ w sierpniu sprzedał jednak tylko 300 sztuk, ale zapewnia, że rozpatruje 4,2 tys. nowych wniosków. Do końca roku ma wydać 8-10 tys. kart.

REKLAMA

Fortis Bank wprowadzi do oferty dwie karty kredytowe – Visa Classic i Gold, ich oprocentowanie nie będzie już jednak tak atrakcyjne (odpowiednio 25 i 22 proc.).
– Fortis Bank Polska obsługuje klientów „z górnej półki” i po prostu uzupełnia swoją ofertę – twierdzi Maciej Kossowski, doradca finansowy Expandera.

Rynkowe tuzy – Citibank Handlowy, PKO BP czy Bank BPH – na razie nie przejmują się spóźnialskimi, gdyż zajęte są głównie rywalizacją w czołówce peletonu. Paweł Palczke, dyrektor marketingu kart kredytowych Citibank Handlowy, zapewnia, że czerwcowe obniżki oprocentowania (do 21,84–25,80 proc.) umocniły pozycję banku (we wrześniu miał 565 tys. kart kredytowych). Czy jednak na tyle mocno, by nie obawiać się konkurencji? Na pozycję lidera chce wskoczyć PKO BP (509 tys. kart).

To groźny przeciwnik, gdyż połowę wszystkich kart wydawanych przez PKO BP mają stanowić karty kredytowe. Obecnie jest to 10 proc. Ostrą walkę o klientów zapowiada też Bank BPH (300 tys. kart), który obiecuje kolejne promocje.

Na konkurencji między bankami skorzystają klienci. Według Macieja Kossowskiego, banki będą nadal obniżać oprocentowanie, które średnio może spaść nawet do 15 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Monika Krześniak
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA