REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Protektor obniży prognozę, jeżeli sąd nie odrzuci decyzji UZP

REKLAMA

LZPS Protektor obniży prognozę wyników na 2005 rok, jeżeli sąd nie odrzuci wyroku arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych, którzy unieważnili kluczowy dla spółki przetarg na dostawę umundurowania dla wojska - poinformował prezes LZPS Protektor Piotr Kwaśniewski.
Konsorcjum trzech spółek z udziałem Protektora zostało wybrane przez Agencję Mienia Wojskowego w maju na dostawcę dla armii przedmiotów zaopatrzenia mundurowego w latach 2005-2007. Rzecznik prasowy Agencji Mienia Wojskowego Sławomir Sieradzki poinformował, że wartość zamówienia w 2005 roku to około 30 mln zł.

Sam Protektor nie ujawnia wartości kontraktu.

Jednak Protektor nie przystąpił do realizacji zamówienia, ponieważ wyrok zespołu arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych unieważnił postępowanie przetargowe. Agencja Mienia Wojskowego zaskarżyła decyzję arbitrów UZP do sądu. 30 września sąd na czas nieokreślony odroczył rozprawę w sprawie rozstrzygnięcia zasadności unieważnienia przetargu.

Kolejny termin rozprawy powinien być wyznaczony w piątek. Prezes Protektora nie ukrywa, że korzystne rozstrzygnięcie kwestii ważności przetargu ma kluczowe znaczenie dla całorocznych wyników spółki.

W poprzednich latach zamówienia od armii przynosiły około połowę przychodów LZPS Protektor.

"Jeśli sąd podtrzyma decyzję arbitrów, to na pewno obniżymy prognozę przychodów na ten rok" - powiedział prezes Lubelskich Zakładów Przemysłu Skórzanego Protektor Piotr Kwaśniewski.

Zarząd LZPS Protektor prognozował wcześniej, że przychody spółki w 2005 roku wyniosą około 41 mln zł, a zysk netto będzie znacząco niższy niż w 2004 r., gdyż spółka zaoferowała w przetargu dla AMW niższe ceny niż uzyskiwane w poprzednich latach. Zdaniem Kwaśniewskiego, Protektor jest w stanie wykonać zamówienie dla AMW, co podali w wątpliwość arbitrzy UZP.

"Jedynym rozsądnym rozstrzygnięciem jest odrzucenie wyroku arbitrów. Protektor jest w stanie wykonać to zamówienie, ale oczywiście sąd może uznać inaczej" - powiedział.

Zdaniem prezesa Protektora wyniki trzeciego kwartału nie będą imponujące.

"Trzeci kwartał na pewno nie był lepszy niż w roku ubiegłym, co wynika z tego, że przez cały zeszły rok dostarczaliśmy buty dla wojska, a w tej chwili tego nie robimy" - powiedział Kwaśniewski.

W trzecim kwartale 2004 roku przychody Protektora wyniosły 13,18 mln zł, a zysk netto 2,3 mln zł. W całym 2004 roku Protektor miał 43 mln zł przychodów i 5,7 mln zł zysku netto.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA