REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Protektor obniży prognozę, jeżeli sąd nie odrzuci decyzji UZP

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

LZPS Protektor obniży prognozę wyników na 2005 rok, jeżeli sąd nie odrzuci wyroku arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych, którzy unieważnili kluczowy dla spółki przetarg na dostawę umundurowania dla wojska - poinformował prezes LZPS Protektor Piotr Kwaśniewski.
Konsorcjum trzech spółek z udziałem Protektora zostało wybrane przez Agencję Mienia Wojskowego w maju na dostawcę dla armii przedmiotów zaopatrzenia mundurowego w latach 2005-2007. Rzecznik prasowy Agencji Mienia Wojskowego Sławomir Sieradzki poinformował, że wartość zamówienia w 2005 roku to około 30 mln zł.

Sam Protektor nie ujawnia wartości kontraktu.

Jednak Protektor nie przystąpił do realizacji zamówienia, ponieważ wyrok zespołu arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych unieważnił postępowanie przetargowe. Agencja Mienia Wojskowego zaskarżyła decyzję arbitrów UZP do sądu. 30 września sąd na czas nieokreślony odroczył rozprawę w sprawie rozstrzygnięcia zasadności unieważnienia przetargu.

Kolejny termin rozprawy powinien być wyznaczony w piątek. Prezes Protektora nie ukrywa, że korzystne rozstrzygnięcie kwestii ważności przetargu ma kluczowe znaczenie dla całorocznych wyników spółki.

W poprzednich latach zamówienia od armii przynosiły około połowę przychodów LZPS Protektor.

"Jeśli sąd podtrzyma decyzję arbitrów, to na pewno obniżymy prognozę przychodów na ten rok" - powiedział prezes Lubelskich Zakładów Przemysłu Skórzanego Protektor Piotr Kwaśniewski.

Zarząd LZPS Protektor prognozował wcześniej, że przychody spółki w 2005 roku wyniosą około 41 mln zł, a zysk netto będzie znacząco niższy niż w 2004 r., gdyż spółka zaoferowała w przetargu dla AMW niższe ceny niż uzyskiwane w poprzednich latach. Zdaniem Kwaśniewskiego, Protektor jest w stanie wykonać zamówienie dla AMW, co podali w wątpliwość arbitrzy UZP.

"Jedynym rozsądnym rozstrzygnięciem jest odrzucenie wyroku arbitrów. Protektor jest w stanie wykonać to zamówienie, ale oczywiście sąd może uznać inaczej" - powiedział.

Zdaniem prezesa Protektora wyniki trzeciego kwartału nie będą imponujące.

"Trzeci kwartał na pewno nie był lepszy niż w roku ubiegłym, co wynika z tego, że przez cały zeszły rok dostarczaliśmy buty dla wojska, a w tej chwili tego nie robimy" - powiedział Kwaśniewski.

W trzecim kwartale 2004 roku przychody Protektora wyniosły 13,18 mln zł, a zysk netto 2,3 mln zł. W całym 2004 roku Protektor miał 43 mln zł przychodów i 5,7 mln zł zysku netto.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA