REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Protektor obniży prognozę, jeżeli sąd nie odrzuci decyzji UZP

REKLAMA

LZPS Protektor obniży prognozę wyników na 2005 rok, jeżeli sąd nie odrzuci wyroku arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych, którzy unieważnili kluczowy dla spółki przetarg na dostawę umundurowania dla wojska - poinformował prezes LZPS Protektor Piotr Kwaśniewski.
Konsorcjum trzech spółek z udziałem Protektora zostało wybrane przez Agencję Mienia Wojskowego w maju na dostawcę dla armii przedmiotów zaopatrzenia mundurowego w latach 2005-2007. Rzecznik prasowy Agencji Mienia Wojskowego Sławomir Sieradzki poinformował, że wartość zamówienia w 2005 roku to około 30 mln zł.

Sam Protektor nie ujawnia wartości kontraktu.

Jednak Protektor nie przystąpił do realizacji zamówienia, ponieważ wyrok zespołu arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych unieważnił postępowanie przetargowe. Agencja Mienia Wojskowego zaskarżyła decyzję arbitrów UZP do sądu. 30 września sąd na czas nieokreślony odroczył rozprawę w sprawie rozstrzygnięcia zasadności unieważnienia przetargu.

Kolejny termin rozprawy powinien być wyznaczony w piątek. Prezes Protektora nie ukrywa, że korzystne rozstrzygnięcie kwestii ważności przetargu ma kluczowe znaczenie dla całorocznych wyników spółki.

W poprzednich latach zamówienia od armii przynosiły około połowę przychodów LZPS Protektor.

"Jeśli sąd podtrzyma decyzję arbitrów, to na pewno obniżymy prognozę przychodów na ten rok" - powiedział prezes Lubelskich Zakładów Przemysłu Skórzanego Protektor Piotr Kwaśniewski.

Zarząd LZPS Protektor prognozował wcześniej, że przychody spółki w 2005 roku wyniosą około 41 mln zł, a zysk netto będzie znacząco niższy niż w 2004 r., gdyż spółka zaoferowała w przetargu dla AMW niższe ceny niż uzyskiwane w poprzednich latach. Zdaniem Kwaśniewskiego, Protektor jest w stanie wykonać zamówienie dla AMW, co podali w wątpliwość arbitrzy UZP.

"Jedynym rozsądnym rozstrzygnięciem jest odrzucenie wyroku arbitrów. Protektor jest w stanie wykonać to zamówienie, ale oczywiście sąd może uznać inaczej" - powiedział.

Zdaniem prezesa Protektora wyniki trzeciego kwartału nie będą imponujące.

"Trzeci kwartał na pewno nie był lepszy niż w roku ubiegłym, co wynika z tego, że przez cały zeszły rok dostarczaliśmy buty dla wojska, a w tej chwili tego nie robimy" - powiedział Kwaśniewski.

W trzecim kwartale 2004 roku przychody Protektora wyniosły 13,18 mln zł, a zysk netto 2,3 mln zł. W całym 2004 roku Protektor miał 43 mln zł przychodów i 5,7 mln zł zysku netto.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA