REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lifting zamiast pomarańczowej rewolucji

REKLAMA

Centertel rozbudził wielkie nadzieje. Jako pierwszy w kraju wprowadził globalną markę Orange i spodziewano się rewolucyjnej zmiany taryf i przy okazji obniżki cen. Tymczasem skończyło się na zwykłym liftingu poprzedniej oferty.
Najbardziej zawiedzeni mogą się czuć ci, którzy spodziewali się znaczących obniżek stawek za korzystanie z telefonu w roamingu. Oczekiwania były duże – liczono, że w ramach sieci Orange będzie można z zagranicą porozmawiać znacznie taniej.
Roaming na trzy grupy

Nową ofertę skonstruowano w ten sposób, że kraje docelowe podzielono na trzy grupy. Pierwsza to państwa pokrywające się w dużym stopniu z terytorium Unii Europejskiej (Europa1) i ta jest najtańsza. Połączenia do Polski kosztują 5,5 zł, a za odebranie telefonu trzeba zapłacić 2,5 zł. Druga strefa (Europa2) obejmuje pozostałe kraje europejskie. Koszt minuty połączenia to odpowiednio 8 zł i 4 zł. Trzecia taryfa „Reszta Świata” to koszt odpowiednio 11 zł i 4,20 zł za minutę. Dla porównania w Polkomtelu (Plus GSM) minuta połączenia z sieci Orange France do Polski wynosi 5,64 zł. Z zapowiadanej rewolucji, przynajmniej na razie, niewiele wynikło.

REKLAMA

Walka innym orężem

Także pozostałe taryfy, pre-paid, mix, abonamentowa i dla firm nie różnią się znacznie od tych, jakie oferowane były pod marką Idea.

REKLAMA

– Ci, którzy oczekiwali znacznych obniżek cen za połączenia, wyraźnie się zawiedli. Po tej ofercie wyraźnie widać, że Orange nie zamierza walczyć ceną. Być może będzie to promowanie marki, być może będą to dodatkowe usługi – przekonuje Paweł Puchalski, analityk Domu Maklerskiego BZ WBK.

Jego zdaniem przy takiej propozycji, jaką przedstawił Orange, trudno spodziewać się znaczących zmian w układzie sił na rynku telefonii komórkowej. A oczekującym kolejnej obniżki taryf pozostaje liczyć, że Vodafone w końcu przejmie Polkomtela, a T-Mobile Polską Telefonię Cyfrową i wprowadzą własne marki.


Marcin Kwaśniak
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA