REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lifting zamiast pomarańczowej rewolucji

REKLAMA

Centertel rozbudził wielkie nadzieje. Jako pierwszy w kraju wprowadził globalną markę Orange i spodziewano się rewolucyjnej zmiany taryf i przy okazji obniżki cen. Tymczasem skończyło się na zwykłym liftingu poprzedniej oferty.
Najbardziej zawiedzeni mogą się czuć ci, którzy spodziewali się znaczących obniżek stawek za korzystanie z telefonu w roamingu. Oczekiwania były duże – liczono, że w ramach sieci Orange będzie można z zagranicą porozmawiać znacznie taniej.
Roaming na trzy grupy

Nową ofertę skonstruowano w ten sposób, że kraje docelowe podzielono na trzy grupy. Pierwsza to państwa pokrywające się w dużym stopniu z terytorium Unii Europejskiej (Europa1) i ta jest najtańsza. Połączenia do Polski kosztują 5,5 zł, a za odebranie telefonu trzeba zapłacić 2,5 zł. Druga strefa (Europa2) obejmuje pozostałe kraje europejskie. Koszt minuty połączenia to odpowiednio 8 zł i 4 zł. Trzecia taryfa „Reszta Świata” to koszt odpowiednio 11 zł i 4,20 zł za minutę. Dla porównania w Polkomtelu (Plus GSM) minuta połączenia z sieci Orange France do Polski wynosi 5,64 zł. Z zapowiadanej rewolucji, przynajmniej na razie, niewiele wynikło.

REKLAMA

Walka innym orężem

Także pozostałe taryfy, pre-paid, mix, abonamentowa i dla firm nie różnią się znacznie od tych, jakie oferowane były pod marką Idea.

REKLAMA

– Ci, którzy oczekiwali znacznych obniżek cen za połączenia, wyraźnie się zawiedli. Po tej ofercie wyraźnie widać, że Orange nie zamierza walczyć ceną. Być może będzie to promowanie marki, być może będą to dodatkowe usługi – przekonuje Paweł Puchalski, analityk Domu Maklerskiego BZ WBK.

Jego zdaniem przy takiej propozycji, jaką przedstawił Orange, trudno spodziewać się znaczących zmian w układzie sił na rynku telefonii komórkowej. A oczekującym kolejnej obniżki taryf pozostaje liczyć, że Vodafone w końcu przejmie Polkomtela, a T-Mobile Polską Telefonię Cyfrową i wprowadzą własne marki.


Marcin Kwaśniak
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA