REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Batalia o rynek trwa

REKLAMA

Oprocentowanie kredytu w karcie spada, i to w coraz szybszym tempie. Na obniżki zdecydowały się nawet najbardziej tradycyjne banki, ostatnio zrobił to Pekao, który zmniejszył odsetki o kilkanaście procent.
Redukcja oprocentowania to efekt zarówno wojny konkurencyjnej między bankami (karty kredytowe obok kredytów mieszkaniowych to najbardziej promowany produkt bankowy), jak i malejących stóp procentowych, marż, a także mającej wejść w życie ustawy antylichwiarskiej, która ogranicza wysokość odsetek od kredytów. To jeszcze nie koniec redukcji cen kredytów na karcie.

Banki konkurują już nie tylko oprocentowaniem kart kredytowych, ale również dodanymi do nich usługami. Karty prestiżowe przypominają dobrej jakości polisę.

REKLAMA

Banki idą coraz dalej w batalii o rynek. Nic dziwnego, skoro rozwija się on w błyskawicznym tempie. Jeszcze rok temu w Polsce było zaledwie 1,6 mln kart kredytowych, teraz jest ich już ponad 3,3 mln. W porównaniu z resztą Europy, kart kredytowych jest u nas ciągle niewiele, ale to znaczy tylko tyle, że rynek ten będzie rozwijał się bardzo szybko jeszcze przez wiele lat. O ile liczba kart kredytowych w Europie rośnie w tempie 13 proc. rocznie, u nas dynamika przekracza 50 proc. Dwie największe organizacje płatnicze – Visa i MasterCard -ogłaszają kolejne rekordy osiągane na polskim rynku. Przez pierwszych sześć miesięcy tego roku Polacy przeprowadzili ponad 10 mln transakcji kartami kredytowymi i obciążeniowymi systemu MasterCard. Było to prawie o 47 proc. więcej niż rok temu. Zwiększa się też wartość transakcji kartami kredytowymi.

REKLAMA

Powoli znikają karty z odroczonym terminem płatności, dynamika kart debetowych, czyli związanych bezpośrednio z kontem osobistym, jest też coraz mniejsza. Rynek kart rozwija się pod dyktando kart kredytowych.

Wiedzą o tym banki, dlatego nie tylko rozdają karty za darmo i obniżają oprocentowanie.

– Wydawcy kart zaczynają konkurować pakietami usług dodanymi do kart i to prawdopodobnie stanie się oprócz ceny najważniejszym ich wyróżnikiem – mówi Grażyna Witkowska-Mrozek, dyrektor ds. kart bankowych na Polskę i kraje nadbałtyckie w Nordea Bank Polska.

Im karta bardziej prestiżowa, tym bardziej obrasta pakietami usług. Ubezpieczenia na wypadek utraty karty to dzisiaj standard, tak jak powoli staje się nim ubezpieczenie podróżne czy majątkowe. Karta nie musi mieć nawet koloru srebrnego czy złotego, bo bank nawet do zwykłych kart potrafi dołączyć przynajmniej skromny pakiet ubezpieczeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla Polaków coraz częściej podróżujących za granicę takie dodatki będą zyskiwały na wartości. Przydadzą się również w domu, gdyż pakiet assistance można wykorzystać w każdym miejscu.

Stanisław Koczot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA