REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Batalia o rynek trwa

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Oprocentowanie kredytu w karcie spada, i to w coraz szybszym tempie. Na obniżki zdecydowały się nawet najbardziej tradycyjne banki, ostatnio zrobił to Pekao, który zmniejszył odsetki o kilkanaście procent.
Redukcja oprocentowania to efekt zarówno wojny konkurencyjnej między bankami (karty kredytowe obok kredytów mieszkaniowych to najbardziej promowany produkt bankowy), jak i malejących stóp procentowych, marż, a także mającej wejść w życie ustawy antylichwiarskiej, która ogranicza wysokość odsetek od kredytów. To jeszcze nie koniec redukcji cen kredytów na karcie.

Banki konkurują już nie tylko oprocentowaniem kart kredytowych, ale również dodanymi do nich usługami. Karty prestiżowe przypominają dobrej jakości polisę.

Banki idą coraz dalej w batalii o rynek. Nic dziwnego, skoro rozwija się on w błyskawicznym tempie. Jeszcze rok temu w Polsce było zaledwie 1,6 mln kart kredytowych, teraz jest ich już ponad 3,3 mln. W porównaniu z resztą Europy, kart kredytowych jest u nas ciągle niewiele, ale to znaczy tylko tyle, że rynek ten będzie rozwijał się bardzo szybko jeszcze przez wiele lat. O ile liczba kart kredytowych w Europie rośnie w tempie 13 proc. rocznie, u nas dynamika przekracza 50 proc. Dwie największe organizacje płatnicze – Visa i MasterCard -ogłaszają kolejne rekordy osiągane na polskim rynku. Przez pierwszych sześć miesięcy tego roku Polacy przeprowadzili ponad 10 mln transakcji kartami kredytowymi i obciążeniowymi systemu MasterCard. Było to prawie o 47 proc. więcej niż rok temu. Zwiększa się też wartość transakcji kartami kredytowymi.

REKLAMA

REKLAMA

Powoli znikają karty z odroczonym terminem płatności, dynamika kart debetowych, czyli związanych bezpośrednio z kontem osobistym, jest też coraz mniejsza. Rynek kart rozwija się pod dyktando kart kredytowych.

Wiedzą o tym banki, dlatego nie tylko rozdają karty za darmo i obniżają oprocentowanie.

– Wydawcy kart zaczynają konkurować pakietami usług dodanymi do kart i to prawdopodobnie stanie się oprócz ceny najważniejszym ich wyróżnikiem – mówi Grażyna Witkowska-Mrozek, dyrektor ds. kart bankowych na Polskę i kraje nadbałtyckie w Nordea Bank Polska.

REKLAMA

Im karta bardziej prestiżowa, tym bardziej obrasta pakietami usług. Ubezpieczenia na wypadek utraty karty to dzisiaj standard, tak jak powoli staje się nim ubezpieczenie podróżne czy majątkowe. Karta nie musi mieć nawet koloru srebrnego czy złotego, bo bank nawet do zwykłych kart potrafi dołączyć przynajmniej skromny pakiet ubezpieczeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla Polaków coraz częściej podróżujących za granicę takie dodatki będą zyskiwały na wartości. Przydadzą się również w domu, gdyż pakiet assistance można wykorzystać w każdym miejscu.

Stanisław Koczot
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA