REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Batalia o rynek trwa

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Oprocentowanie kredytu w karcie spada, i to w coraz szybszym tempie. Na obniżki zdecydowały się nawet najbardziej tradycyjne banki, ostatnio zrobił to Pekao, który zmniejszył odsetki o kilkanaście procent.
Redukcja oprocentowania to efekt zarówno wojny konkurencyjnej między bankami (karty kredytowe obok kredytów mieszkaniowych to najbardziej promowany produkt bankowy), jak i malejących stóp procentowych, marż, a także mającej wejść w życie ustawy antylichwiarskiej, która ogranicza wysokość odsetek od kredytów. To jeszcze nie koniec redukcji cen kredytów na karcie.

Banki konkurują już nie tylko oprocentowaniem kart kredytowych, ale również dodanymi do nich usługami. Karty prestiżowe przypominają dobrej jakości polisę.

Banki idą coraz dalej w batalii o rynek. Nic dziwnego, skoro rozwija się on w błyskawicznym tempie. Jeszcze rok temu w Polsce było zaledwie 1,6 mln kart kredytowych, teraz jest ich już ponad 3,3 mln. W porównaniu z resztą Europy, kart kredytowych jest u nas ciągle niewiele, ale to znaczy tylko tyle, że rynek ten będzie rozwijał się bardzo szybko jeszcze przez wiele lat. O ile liczba kart kredytowych w Europie rośnie w tempie 13 proc. rocznie, u nas dynamika przekracza 50 proc. Dwie największe organizacje płatnicze – Visa i MasterCard -ogłaszają kolejne rekordy osiągane na polskim rynku. Przez pierwszych sześć miesięcy tego roku Polacy przeprowadzili ponad 10 mln transakcji kartami kredytowymi i obciążeniowymi systemu MasterCard. Było to prawie o 47 proc. więcej niż rok temu. Zwiększa się też wartość transakcji kartami kredytowymi.

REKLAMA

Powoli znikają karty z odroczonym terminem płatności, dynamika kart debetowych, czyli związanych bezpośrednio z kontem osobistym, jest też coraz mniejsza. Rynek kart rozwija się pod dyktando kart kredytowych.

Wiedzą o tym banki, dlatego nie tylko rozdają karty za darmo i obniżają oprocentowanie.

REKLAMA

– Wydawcy kart zaczynają konkurować pakietami usług dodanymi do kart i to prawdopodobnie stanie się oprócz ceny najważniejszym ich wyróżnikiem – mówi Grażyna Witkowska-Mrozek, dyrektor ds. kart bankowych na Polskę i kraje nadbałtyckie w Nordea Bank Polska.

Im karta bardziej prestiżowa, tym bardziej obrasta pakietami usług. Ubezpieczenia na wypadek utraty karty to dzisiaj standard, tak jak powoli staje się nim ubezpieczenie podróżne czy majątkowe. Karta nie musi mieć nawet koloru srebrnego czy złotego, bo bank nawet do zwykłych kart potrafi dołączyć przynajmniej skromny pakiet ubezpieczeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla Polaków coraz częściej podróżujących za granicę takie dodatki będą zyskiwały na wartości. Przydadzą się również w domu, gdyż pakiet assistance można wykorzystać w każdym miejscu.

Stanisław Koczot
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA