REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Leniwy URTiP

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Bierność i brak zdecydowania to główne zarzuty wobec Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Z szumnych planów prezesa Witolda Grabosia skutecznie udało się tylko wprowadzić czwartego operatora na rynku telefonii komórkowej.
Opinie przedstawicieli telekomów nie pozostawiają wątpliwości. – W tym roku ze strony prezesa URTiP spotkały nas głównie rozczarowania. Działania Witolda Grabosia sprzyjają niemal tylko i wyłącznie umacnianiu lub wręcz restauracji monopolistycznej pozycji Telekomunikacji Polskiej – narzeka Karol Wieczorek, rzecznik Tele2 Polska.
Wylicza: nieegzekwowanie wykonywania przez TP decyzji urzędu, ogłoszenie zupełnie nierynkowej oferty na uwolnienie pętli lokalnej czy też brak oferty na tzw. Bitstream Access, który jest kluczowy dla wprowadzenia konkurencji na rynku szerokopasmowego dostępu do internetu. Urzędu broni natomiast Janusz Piechociński, poseł PSL i przewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury.
– To bardzo specyficzny urząd. Działa na rynku wartym 30 mld rocznie, gdzie są bardzo bogaci gracze. Stać ich na zapłacenie kroci prawnikom, czego nie można powiedzieć o URTiP, na czym urząd przegrywa – mówi.
Jego zdaniem warto z oceną poczekać do zakończenia pierwszego roku działań pod nowym prawem telekomunikacyjnym.
Za dużo bierności
Mniej wyrozumiałości dla działania URTiP wykazuje Antoni Mężydło, poseł PiS.
– Dla mnie ta kadencja niewiele przyniosła, uchwaliliśmy dobre prawo telekomunikacyjne, daliśmy instrumenty, które pozwalają na liberalizację rynku, a URTiP w ogóle z nich nie korzysta i pozostaje bierny – mówi.
Jako przykład tej bierności podaje fakt, że z powodu małej aktywności w tym roku urzędowi obcięto budżet o 18 mln zł.
– Każdy normalny urzędnik nie zgodziłby się z taką decyzją, walczył, coś próbował zrobić. Każdy, tylko nie prezes URTiP – powiedział Antoni Mężydło.
Zarzuca też, że URTiP w praktyce nie ukarał TP SA za stosowanie monopolistycznych praktyk.
– Co innego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który przy bierności URTiP jako jedyny walczy o liberalizację rynku – dodaje. Ma wyraźny żal, że zmiany w prawie telekomunikacyjnym, o które „tak walczyli”, a które pozwalają na demonopolizację rynku, pozostają na papierze. Jego zdaniem dobrze by było, aby na czele stanął ktoś bardziej zdecydowany.
Test skuteczności
Już w październiku będzie okazja do pokazania zdecydowania. Chodzi o przenośność numerów, którą analitycy chwalą, a operatorzy komórkowi dotąd skutecznie blokują. Tym razem używając argumentów o promowaniu ruchu we własnej sieci. Zgodnie z planem numery będzie można przenosić z prefiksami (501, 601, 602 itp.). Tymczasem obecnie telekomy proponują pakiety darmowych minut i tańsze połączenia, kiedy abonenci dzwonią na numery tego samego operatora. Jeśli URTiP, zamiast kolejny raz przesuwać termin zmusi do wprowadzenia nowej usługi, częściowo zmieni opinię na swój temat.

Marcin Kwaśniak
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA