PZU rozwija sprzedaż ubezpieczeń dla małych i średnich firm
REKLAMA
Z tego względu PZU zdecydował się stworzyć specjalne oferty kierowane do trzech grup w ramach sektora MŚP: mikro (obroty firmy do 50 tys. euro), mały (obrót do 800 tys. euro) i średni (obrót do 4 mln euro). Jego zdaniem rynek małych i średnich spółek będzie rósł, a podmioty te mogą być atrakcyjnym klientem firm ubezpieczeniowych. PZU przymierza się do wprowadzenia podobnej segmentacji w przypadku klientów indywidualnych.
Przedstawiciele firmy nie chcieli mówić o wynikach grupy w pierwszym półroczu.
Wiceprezes Piotr Kowalczewski poinformował tylko, że w pierwszym półroczu widoczny był kłopot z ubezpieczeniem AC, co głównie związane jest ze słabszą sprzedażą nowych samochodów.
"Przyzwoicie zachowuje się natomiast OC. Dobrze jest też w segmencie klientów korporacyjnych" - powiedział wiceprezes. Dodał, że o ewentualnej korekcie prognozy spółka zdecyduje po podsumowaniu wyników za pierwsze półrocze.
Szacunki na ten rok zakładają osiągnięcie przez grupę PZU 2,52 mld zł zysku netto. W pierwszym kwartale 2005 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,14 mld zł.
REKLAMA
REKLAMA