REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy światowy rekord ceny baryłki ropy

REKLAMA

Cena ropy w transakcjach prowadzonych w Azji przekroczyła w poniedziałek rano po raz pierwszy w historii gospodarki światowej 59 dol. za baryłkę.
W połowie sesji przedpołudniowej na giełdzie w Singapurze cena lekkiej, surowej ropy amerykańskiej doszła do wysokości 59,18 dol. za baryłkę, co jest nowym rekordem wszech czasów. Jest ona wyższa o 71 centów od ceny zamknięcia w piątek.

Poniedziałek jest drugim kolejnym dniem, w którym pada światowy rekord. W piątek w trakcie sesji na New York Mercantile Exchange cena ropy doszła do 58,60 dol. za baryłkę, co było rekordem absolutnym. Pod koniec dnia cena zeszła tam w piątek do poziomu 58,47 dol. za baryłkę, wyższego o 1,89 dol niż w czwartek. Był to nowy rekord zamknięcia na nowojorskiej giełdzie NYMEX, którego żywot może jednak być bardzo krótki i zakończyć się już w poniedziałek.

Obecne rekordy następują w dwa i pół miesiąca po poprzedniej fali rekordów, z których najwyższy - 58,28 dol. za baryłkę padł w Nowym Jorku 4 kwietnia.

W ubiegłym roku, latem i na jesieni, seria rekordów cenowych na światowym rynku ropy trwała przez wiele miesięcy, wydźwigając ceny na obecny poziom, wyższy o 50 proc. niż przed rokiem.

Obecne rekordy są najwyższe w historii jedynie nominalnie, bowiem przy uwzględnieniu inflacji i wartości dolara ropa była najdroższa w 1980 roku, kiedy to w przeliczeniu na obecny pieniądz kosztowała 90 dol. za baryłkę.

"Byki (grający na zwyżkę) sądzą, że rynek schłodzić mogłaby jedynie erozja popytu, ale jak dotąd na nic takiego się nie zanosi" - ocenił cytowany przez AP analityk z firmy Energyintel Matt Piotrowski. "Koncentrują się one także na ostatnim posiedzeniu OPEC, uznając, iż podtrzymało ono jedynie przekonanie, że organizacja ta nie jest w stanie schłodzić cen" - dodał Piotrowski.

Organizacja Państw Eksportujących Ropę Naftową na sesji zakończonej w środę postanowiła podnieść swój łączny pułap wydobycia do 28 mln baryłek dziennie, co jednak nie uspokoiło rynku, ponieważ taką ilość ropy kraje zrzeszone w OPEC w praktyce wydobywały już dotąd. Łącznie z Irakiem, który jest wieloletnim członkiem naftowego kartelu, ale obecnie nie jest związany limitami OPEC, organizacja ta wydobywa w tej chwili dziennie prawie 30 mln baryłek, zaspokajając 35 procent światowego popytu.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA