REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kierują się ceną

REKLAMA

Aż 60 proc. konsumentów w Polsce przy zakupie żywności większą wagę przywiązuje do ceny niż do marki - wynika z badań GfK Polonia.

Pod względem orientacji na cenę znacznie różnimy się od Włochów, gdzie tylko 37 proc. patrzy na cenę, a nie na markę, a także od mieszkańców Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, dla których wskaźnik ten sięga 49 proc. Okazuje się, że bardziej niż Polaków to, ile kosztuje produkt, interesuje Niemców (61,7 proc.) i Francuzów (60 proc.). – Dzieje się tak, mimo że przepaść dochodowa pomiędzy Polską a jej zachodnim sąsiadem, nawet uwzględniając różnice cen, jest bardzo znaczna – powiedziała Agnieszka Sora z Gfk Polonia.

Podczas gdy mieszkaniec Polski dysponuje przeciętnie w skali roku kwotą w wysokości 6949 euro, to siła nabywcza jego niemieckiego sąsiada wynosi średnio 16 207 euro rocznie. Jednak siła nabywcza Polaków mogłaby zadowolić naszych wschodnich sąsiadów, których potencjał nabywczy nie przekracza poziomu 2000 euro (Białoruś – 1815 euro, Ukraina – 1853 euro). Wartość konsumpcji nie rośnie, mimo że ceny wielu produktów spożywczych w Polsce wciąż należą do najniższych w 10 krajach regionu Europy Środkowo- Wschodniej.

Według danych Gfk w 2004 roku wartość sprzedaży koszyka produktów kategorii FMCG takich jak nabiał, tłuszcze, zimne i gorące napoje, żywność pakowana, słone i słodkie przekąski, kosmetyki i chemia wyniosła 33,1 mld zł. – To zaledwie o 1,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a po uwzględnieniu inflacji nawet mniej niż rok wcześniej. Oprócz niskiej siły nabywczej, bardzo duży wpływ na rynek detaliczny w Polsce, podobnie jak w większości krajów Europy Zachodniej, ma także spadek liczby ludności.

To wpływa na redukcję konsumpcji żywności – powiedziała Agnieszka Sora. Jej zdaniem znajomość stanu obecnego na naszym rynku i trendów obserwowanych w krajach zachodnich pozwoli polskim menedżerom lepiej prognozować rozwój rynku oraz zaplanować działania biznesowe.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Anita Skiba

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA